Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

4GASII Ustawianie map i mnożnika


edass

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam prośbę czy ktoś bardziej obeznany może zerknąć w moje mapy i podpowiedzieć czy są dobrze ustawione i ewentualnie jak je poprawić.

Instalacja składa się z:

- komputer - 4GasII OBD/CAN ("klon" Europegas OSCAR-N OBD/CAN),

- wtryski - HANA H2000 1,9OHM,

- reduktor - Magic tłokowy czy jakoś tak.

 

Ogólnie to autko dobrze jeździ na gazie ale poustawiałem co nieco po swojemu ;).

Tak wyglądają parametry po autokalibracji i zebraniu map benzynowych oraz gazowych podczas jazdy.

post-66975-0-14092900-1392494528_thumb.jpg

Edytowane przez edass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście była zrobiona autoadaptacja a następnie zebrane mapy.

Dzisiaj kliknąłem "Oblicz nastawy", a następnie zebrałem nową mapę gazową i lekko ją poprawiłem, po czym znów skasowałem mapę gazową

Poniżej wyniki (nie miałem już czasu aby zebrać pełną mapę gazową).

post-66975-0-23401800-1392563049_thumb.jpg

post-66975-0-23595000-1392563055_thumb.jpg

post-66975-0-78019900-1392563061_thumb.jpg

post-66975-0-85726800-1392563066_thumb.jpg

post-66975-0-45564400-1392563072_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie kolektor powinno w teorii być 0,3 u Ciebie 0,34. Mapy teoretycznie w tych samych warunkach powinieneś zebrać do strojenia inst. Za wcześnie schodzisz mnożnikiem. Którym sofetem pracujesz bo jest ich kilka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Mapy były zbierane na tej samej drodze jedna po drugiej. Niestety nie miałem juz czasu aby zebrać gazową do końca. Używam programu 4gasII OBD/CAN w wersji 2.11. Możesz tak łopatologicznie wytłumaczyć gdzie podbić a gdzie zmniejszyć ten mnożnik? Przyznaje się, że ustawiam to pierwszy raz. Co zrobić z tym ciśnieniem?

Edytowane przez edass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z gazem jest kilka drobnych problemów.

1. Przy przełączaniu na gaz czasami migał się helikopter :).

2. Po podłączeniu pod komputer okazało się,że mam ustawione złe wtrysku (mam H2000 1,9ohm a ustawione były 3ohm). Po takiej zmianie stwierdziłem, ze trzeba by zdobić od nowa autokalibracje (widziałem jak to robią w warsztacie i to nic trudnego). Po autokalibracji zmienił się czas głównej poprawki z 2,xx ms na 1,78ms więc te wcześniejsze mapy też trzeba poprawić. Po tych moich zabiegach auto odczuwalnie lepiej przyspiesza a komputer pokładowy pokazuje mniejsze spalanie. Nie pali się też check.

3. Wskaźnik poziomu gazu działa jak chce albo pokazuje full albo rezerwę - z tym chyba dam sobie radę.

4. Do butli 47l wchodzi 30l gazu - to pewnie muszą poprawić w warsztacie.

 

Nadmienie, że instalacja została zamontowana w warsztacie specjalizującym się w tej branży (montują AC ale nie bardzo im szło ustawianie tego 4gas-a) i na moje oko jest założona starannie.

 

Jeżeli zapytacie dlaczego taka instalacja a nie coś innego to odpowiada - dostałem za flaszke całą instalację (nòwka sztuka) od szwagra - jemu leasing nie zgodził się na montaż LPG w samochodzie i instalacja leżała od roku bezużyteczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to ja pytałem o podłączenie OBD - chwilowo pogoda nie zachęca do grzebania w samochodzie ale może w ten weekend rozbiorę tunel i podłącze to OBD.

 

Wracając do tematu - jak poprawić te moje mapy i ciśnienie? Dodatkowo jeszcze będę chciał podłączyć sondy lambda bo "Gazownik" ich nie podłączył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo jeszcze będę chciał podłączyć sondy lambda bo "Gazownik" ich nie podłączył.

Kolego to twoje ustawienia można do kosza wyrzucić. Najpierw powinieneś mieć sprawne sondy, aby potem zgrać mapy wtrysków benzyny. Teraz silniki pracuje na benzynie w trybie awaryjnym na stałych parametrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy działają i są sprawne -nikt nie ingerował w ich podłączenie do kompa benzynowego. Jedynie nie są podłączone do komputera gazowego a komp gazowy i tak nie używa ich a jedynie wyświetla ich wskazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tzn "migał helikopter"? Może zrób to w takiej kolejności, podłącz sondy, skalibruj LPG, sprawdź czasy po kalibracji na wolnych, LPG dłuższe ~1ms byłoby fajnie, później zbieranie map Pb i LPG, zmiana mnożnika kasowanie mapy LPG i tak w kółko aż uzbierasz. Sprawdź szczelność kolektora może coś gdzie ucieka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helikopter = check engine - dość popularne określenie w moich stronach :).

Czy te sondy są konieczne? Przecież komp gazowy nie korzysta z nich do zmiany składu mieszanki, on bazuje na czasach wtrysku jakie podaje komputer benzynowy, a komp benzynowy dopiero korzysta ze wskazań sond.

Gdzie najłatwiej podłączyć się pod te sondy?

Co trzeba zmienić aby zmniejszyć różnicę czasu wtrysków na wolnych obrotach ?

Jak sprawdzić szczelność kolektora?

 

Nie denerwujcie się,że zadaje takie pytanie - ja po prostu nie znam się zbytnio na tym ale lubię trochę pogrzebać w samochodzie i nawet nie najgorzej mi to wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam napisałeś że będziesz podłączał sondy :) jak już masz kabel to podepnij. Na ogół raczej nigdzie nie widzisz wskazania sondy a jak stroisz auto widzisz jak pracuje sonda, czy przylewa czy nie. Jak auto przechodzi na LPG na wolnych też widzisz co się dzieje czy jest ubogo czy nie.

Sonde masz za silnikiem przy grodzi jak zdejmiesz to gumowe ustrojstwo obudowa filtra - przepustnica tą pod nią z tyłu jest sonda - powodzenia :P

Temat różnic wtrysku - ściągnij sobie instrukcje STAG-a, poważnie to na początek, później kolejne pytania.

Kolektor - gdzie wpięte podciśnienie? Może zdjęcia spod maski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!