Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyniki sprzedaży nowych aut w Europie


vorph

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - dotyczy oczywiście 2013 roku - popatrzcie, bo dane są ciekawe. Renault w aliansie z Nissanem i Dacią to ok. 1,5 mln sprzedanych aut. No i wielki sukces nowego Clio :) Gdyby ktoś nie dotarł na sam koniec artykułu to wyjaśniam, że dane nie obejmują całej Europy tylko cyt: "Countries included in this data are: Austria, Belgium, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden and Switzerland".

 

http://bestsellingcarsblog.com/2014/02/06/europe-full-year-2013-discover-the-top-353-best-selling-models/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oczywiste, że sprzedaż koncernu VW będzie wyższa niż Renault i spółki, wrzuciłem to dla popatrzenia i porównania raczej sprzedaży wewnątrz Renault np. mnie zaskoczyła słaba sprzedaż Laguny. Niestety, prowadzący blog wrzucił już tabelę do płatnych treści wymagających rejestracji... A mogłem tę tabelę skopiować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mnie słabe wyniki Laguny nie dziwią ani trochę, wyjaśnię czemu. Myślę, że Laguna III ma wciąż przerąbane po famie jaka poszła po drugiej generacji. Pamiętajmy, że szczególnie u nas złą famę na "francuza" łatwo podsycać, bo wysysamy ją w tym kraju niemal z mlekiem matki, razem z uwielbieniem do aut niemieckich. Poza tym trójka jest już od 2007 roku, więc model jest powiedzmy sobie szczerze na wylocie. Ceny używanych diesli też nie zachęcają do kupienia, Laguny używane są praktycznie w cenie Meganek, co nie zachęca potencjalnych kupujących.

Kolejna rzecz: w polskiej ofercie przykładowo zniknęły najtańsze wersje wyposażenia i silnik 1.6. Wielu osobom ten silnik w authentique by wystarczył. Ale nie, trzeba koniecznie kupić 2.0 co najmniej w expressionie, co winduje cenę strasznie (a na stronie rabaty raz są, raz nie, jak nie ma -jest stanowczo za drogo). A jaki jest silnik 2.0? Na mieście zżera paliwo szybciej niż chińscy wojownicy wsuwają ryż w filmach z Hong Kongu. Do gazu się to też średnio nadaje. Dodajmy do tego jeszcze sytuację, że szukając samochodu ktoś koniecznie chce dużo miejsca z tyłu. Laguna tutaj przegrywa z kretesem prawie z każdym, a jeszcze większego buta zimowego nie da się wsunąć pod oparcie fotela przedniego, co dodatkowo komplikuje sytuację. Podsumowując, ten model sprzedawał się dobrze w phI kiedy były tańsze wersje i powiew nowości, teraz ludzie -słusznie- czekają na nowy model. Szkoda, bo phII na prawdę jest ładna. Ale w efekcie praktycznie jej na ulicach nie ma.

Edytowane przez Dziekan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

Wiesz, ale jednak auta z koncernu VW możesz konfigurować w kilkunastu tysiącach możliwości. Więc jednak jest to auto stawiające na mega indywidualności. A taki np outlander od misia, to ma 4 możliwe konfiguracje i tyle, nie poszalejesz.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można obrać kartofla na tysiąc sposobów ale i tak będzie to tylko kawał kartofla:D

Jak pokazuje 90% aut VW na ulicy ludzie średnio z tych możliwości korzystają, a statystyczne Renault wygląda o niebo ciekawiej od statystycznego VW. No ale to kwestia gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ale jednak auta z koncernu VW możesz konfigurować w kilunastu tysiącach możliwości.

Za wszystko trzeba dopłacać stąd te tysiące "możliwości". Produkty koncernu są maksymalnie zunifikowane, wnętrza do bólu nudne i takie same... gdzie tu indywidualizm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu tak czepiłeś się tego "indywidualizmu" w wykonaniu renault?

Ja uważam, że indywidualizm kończy się na maserati ,lamborgini lub ferrari, a reszta świata to po prostu masówka, do której tylko marketing dorabia strategie i image.

A fakty sprzedaży są takie że koncern VW przoduje , w Polsce razem ze skoda mają obecnie dwa pierwsze miejsca i nie dlatego że większość kupujących to nie są indywidualiści , tylko dlatego że te auta są może tańsze, lepsze, mniej się psują, może mniej palą, mają większą wartość przy odsprzedaży ,a może po prostu mają lepszą renomę.

Chociaż nie, bo podobno według badań to renomę najlepszą ma toyota, ale może jest jednak za droga i nie sprzedaje się tak dobrze jak grupa VW.

Jak to wszystko renault poprawi to też może osiągnie sukces?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia poprawiania przez Renault tylko zmiany mentalności ludzi, którzy maja zakodowane, że niemieckie = najlepsze (nawet stare, ciasne i toporne) i że nie kupuje sie samochodów na "F" (Fiatów, Fordów i Francuskich). Przy zakupie samochodu istotne dla ludzi potrafi byc nawet to czy auto ma kluczyk czy kartę. Pewna pani zrezygnowała z zakupu Renault tylko dlatego, że auto miało kartę, a ona musi, powtarzam musi zamknać samochód kluczykiem. Pewnie ostatecznie kupiła VW albo Skodę. Dopóki duża część społeczeństwa nie wyjdzie z zapyziałej wiochy i zaścianka to niestety tak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś chce mieć auto na "kluczyk" to tez trzeba to uszanować, tak jak to że ktoś che mieć gaz , albo kombi ( to dla mnie osobiście jest najważniejszy parametr auta).

Taki ma kaprys i już , a to producenci aut powinni się dostosowywać do potrzeb rynku, a nie kupujący do producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!