Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klocki i tarcze przód - ATE czy Textar?


Rekomendowane odpowiedzi

Zamontowałem tarcze + klocki textra (przód i tył) przejechane 800km delikatnie z hamulcami i przód piszczy nie miłosiernie - nie da się wytrzymać. Po mocniejszym hamowaniu to samo. Rozkręcone ponownie czyściłem (było czysto) - jak jadę bez użycia hamulców nic się nie grzeje (zimniutkie). Jak są zimne nie piszczą a jak rozgrzane piszczy. Nie piszczy przy lekkim i mocnym hamowaniu a piszczy tylko przy średnim. Klocki dotarte prawidłowo, prowadnice chodzą lekko i bez oporów więc o co chodzi???.

 

Po co pasta anty piskowa? To bezpieczne?

 

Po co Kolega o tym samym pisze w dwóch tematach? Aston76

 

A właśnie po to piszę w dwóch tematach bo:

1) Niektórzy trafią na pierwszy a inni na drugi (mało kto wejdzie na oba tematy) - czyli większe prawdopodobieństwo, że ktoś pomoże.

2) Są to tematy zbliżone do siebie - podobne.

3) Mój problem dotyczy textarów a o nich mowa w tym temacie.

 

To proponuję zapoznać się raz jeszcze z regulaminem forum. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczenie bierze się od wibracji klocka hamulcowego, który nie może swobodnie poruszać się w jarzmie.

Żeby poprawnie wymienić klocki, należy zdemontować całe jarzmo z samochodu.

Następnie bierzemy szczotkę drucianą i czyścimy cały nagar w miejscach gdzie klocek ma styczność z jarzmem. Często trzeba wspomóc się pilnikiem.

Jeśli występują blaszki separujące klocek od jarzma również czyścimy - na błysk!

W ramach testu przykładamy klocek i sprawzdamy czy swobodnie porusza się w jarzmie. Jeśli tak to miejsca styku smarujemy smarem miedziowym (TYLKO NIE POWIERZCHNIĘ KLOCKA KTÓRA STYKA SIĘ Z TARCZĄ!!!) i po ówczesnym wyczyszczeniu zacisku z pyłu (i sprawdzeniu gumek przeciwkurzowych) składamy wszystko do kupy jak było. Tarczę dobrze jest odtłuścić.

Tłoczek trzeba oczywiście wcisnać (na tylnej ośi wciskamy i wkręcamy jednocześnie) przed założeniem nowych klocków jednocześnie sprawdzając czy cofający płyn nie wyleje się ze zbiorniczka wyrównawczego.

 

Problem zazwyczaj polega na tym, że pseudo mechanicy robią "szybką" wymianę klocków, która polega na odciągnięciu zacisku w górę poprzez odkręcenie jednej śruby, wyciągnięciu klocków, wciśnięciu tłoczka i wsadzeniu nowych. Takie wymiany to na wyścigach, a nie w samochodach do codziennego użytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiane zrobiłem własnoręcznie. Tarcze i klocki nowe oryginalne. Wyczyszczone jarzma na błysk i umyte alkoholem, a klocki chodziły tak lekko że przesunął by je dosłownie wiatr kolejna sprawa to że do zestawu klocków dodane były nowe blaszki i po ich założeniu było ciaśniej. Piszczenie było tak nie znośne więc Pokusiłem się o oddanie auta do serwisu lecz zgarneli kase i nie naprawili (piszczenie tylko w przodzie) - ostatecznie kupiłem nowe jarzma i zaciski oryginalne z aso lecz ku mojemu zdziwieniu nadal piszczało i co ciekawe jeszcze głośniej.

 

Rozwiązanie: moim błędem było: zbyt dokładneczyszczenie, mycie alkoholem i słuchanie opowieśni że klocek musi być luźno. Pierwszą czynnością jaką wykonałem to było ponowne wstawienie nowych blaszek i posmarowanie kloców specjalną pastą anty piskową (miejsca styku z zaciskiem i tłoczniem) (powierzchnie ztyku z tarczączyste i takie jak fabryka dała a tarcze umyte) piszczenie się zmniejszyło - a wcale klocki nie były luzno a w dodatku zero tarć i grzania podczas jazdy bez uzywania hamulców. Po drugie Wyciągnięcie blaczek i styl blaszek z jarzmem posmarowane pastą anty piskową (antywibracyjna) styk blaszek z uszami klocków posmarowane pastą grafitową (nie miałem miedzianej).

 

Efekt: Cisza jak makiem zasiał niezależnie czy sucho czy mokro czy cieplo czy zimno. Klocki nie trą i nie grzeje się podczas jazdy bez hamulców.

Wiele godzin się nad tym meczyłem i wielokrotnie rozkręcałem i testowałem - mam nadzieje że komuś się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla osób szukających odpowiedzi na tytuł tematu, polecam kupić oryginał renault - była promocja pare dni temu i można dostać komplet tarcze + klocki na przód za 400zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!