Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klocki i tarcze przód - ATE czy Textar?


Rekomendowane odpowiedzi

Zamontowałem tarcze + klocki textra (przód i tył) przejechane 800km delikatnie z hamulcami i przód piszczy nie miłosiernie - nie da się wytrzymać. Po mocniejszym hamowaniu to samo. Rozkręcone ponownie czyściłem (było czysto) - jak jadę bez użycia hamulców nic się nie grzeje (zimniutkie). Jak są zimne nie piszczą a jak rozgrzane piszczy. Nie piszczy przy lekkim i mocnym hamowaniu a piszczy tylko przy średnim. Klocki dotarte prawidłowo, prowadnice chodzą lekko i bez oporów więc o co chodzi???.

 

Po co pasta anty piskowa? To bezpieczne?

 

Po co Kolega o tym samym pisze w dwóch tematach? Aston76

 

A właśnie po to piszę w dwóch tematach bo:

1) Niektórzy trafią na pierwszy a inni na drugi (mało kto wejdzie na oba tematy) - czyli większe prawdopodobieństwo, że ktoś pomoże.

2) Są to tematy zbliżone do siebie - podobne.

3) Mój problem dotyczy textarów a o nich mowa w tym temacie.

 

To proponuję zapoznać się raz jeszcze z regulaminem forum. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczenie bierze się od wibracji klocka hamulcowego, który nie może swobodnie poruszać się w jarzmie.

Żeby poprawnie wymienić klocki, należy zdemontować całe jarzmo z samochodu.

Następnie bierzemy szczotkę drucianą i czyścimy cały nagar w miejscach gdzie klocek ma styczność z jarzmem. Często trzeba wspomóc się pilnikiem.

Jeśli występują blaszki separujące klocek od jarzma również czyścimy - na błysk!

W ramach testu przykładamy klocek i sprawzdamy czy swobodnie porusza się w jarzmie. Jeśli tak to miejsca styku smarujemy smarem miedziowym (TYLKO NIE POWIERZCHNIĘ KLOCKA KTÓRA STYKA SIĘ Z TARCZĄ!!!) i po ówczesnym wyczyszczeniu zacisku z pyłu (i sprawdzeniu gumek przeciwkurzowych) składamy wszystko do kupy jak było. Tarczę dobrze jest odtłuścić.

Tłoczek trzeba oczywiście wcisnać (na tylnej ośi wciskamy i wkręcamy jednocześnie) przed założeniem nowych klocków jednocześnie sprawdzając czy cofający płyn nie wyleje się ze zbiorniczka wyrównawczego.

 

Problem zazwyczaj polega na tym, że pseudo mechanicy robią "szybką" wymianę klocków, która polega na odciągnięciu zacisku w górę poprzez odkręcenie jednej śruby, wyciągnięciu klocków, wciśnięciu tłoczka i wsadzeniu nowych. Takie wymiany to na wyścigach, a nie w samochodach do codziennego użytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiane zrobiłem własnoręcznie. Tarcze i klocki nowe oryginalne. Wyczyszczone jarzma na błysk i umyte alkoholem, a klocki chodziły tak lekko że przesunął by je dosłownie wiatr kolejna sprawa to że do zestawu klocków dodane były nowe blaszki i po ich założeniu było ciaśniej. Piszczenie było tak nie znośne więc Pokusiłem się o oddanie auta do serwisu lecz zgarneli kase i nie naprawili (piszczenie tylko w przodzie) - ostatecznie kupiłem nowe jarzma i zaciski oryginalne z aso lecz ku mojemu zdziwieniu nadal piszczało i co ciekawe jeszcze głośniej.

 

Rozwiązanie: moim błędem było: zbyt dokładneczyszczenie, mycie alkoholem i słuchanie opowieśni że klocek musi być luźno. Pierwszą czynnością jaką wykonałem to było ponowne wstawienie nowych blaszek i posmarowanie kloców specjalną pastą anty piskową (miejsca styku z zaciskiem i tłoczniem) (powierzchnie ztyku z tarczączyste i takie jak fabryka dała a tarcze umyte) piszczenie się zmniejszyło - a wcale klocki nie były luzno a w dodatku zero tarć i grzania podczas jazdy bez uzywania hamulców. Po drugie Wyciągnięcie blaczek i styl blaszek z jarzmem posmarowane pastą anty piskową (antywibracyjna) styk blaszek z uszami klocków posmarowane pastą grafitową (nie miałem miedzianej).

 

Efekt: Cisza jak makiem zasiał niezależnie czy sucho czy mokro czy cieplo czy zimno. Klocki nie trą i nie grzeje się podczas jazdy bez hamulców.

Wiele godzin się nad tym meczyłem i wielokrotnie rozkręcałem i testowałem - mam nadzieje że komuś się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla osób szukających odpowiedzi na tytuł tematu, polecam kupić oryginał renault - była promocja pare dni temu i można dostać komplet tarcze + klocki na przód za 400zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!