Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowy silnik od Renault 1.6 dci Twin Turbo


ciki

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Scenika z tym silnikiem...

Masz 160KM?... a czasem nie zwykłą wersję 1.6 dCi 130KM? :) Z tego co wiem Twin Turbo będzie dostępny dopiero w kolejnej generacji.

 

Co do nawigacji, walcz z salonem - karta powinna być na wyposażeniu auta, a jak im "zaginęła" to niech odzyskają kopię.

Na własną rękę możesz tylko kupić oryginalną mapę - wersja Live jest bardzo dobrze zabezpieczona.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Nie za bardzo udzielam się na tym forum (z racji posiadania laguny udzielam się obecnie na forum lali) więc nie chciałbym zaczynać tutaj od wulgarnych wypowiedzi, ale niestety muszę to powiedzieć: cięcie o awaryjności tego silnika chociaż nie macie o nim pojęcia. Ja zresztą też nie mam żadnej wiedzy o tym silniku poza artykułami dostępnymi w necie. Jak słyszę, że 160KM z 1.6 to jest na tyle dużo, że silnik nie wytrzyma 200kkm to śmiać mi się chce. Przecież to nie jest tak, że inżynierowie biorą sobie pierwszy lepszy silnik 1.6, wrzucają do niego dwie turbiny, dorzucają CR 1800 bar i już jest te 160KM. Taka moc i moment obrotowy możliwy jest przede wszystkim dzięki rozwijającym się materiałom, które można w takim silniku zastosować. Skoro 1.9 120KM (63KM z litra) ma opinię awaryjnego to oznacza że 2.0 180KM (90KM z litra) powinno nie przejechać nawet do pierwszego przeglądu, a wiemy że tak nie jest. To czy silnik będzie udany to się dopiero okaże, może być tak że będzie się cięcie już po 50kkm a może będzie tak że będzie się cieszył jeszcze lepszą opinią niż 2.0dci. Wszystko wyjdzie w praniu :)

Pozdrawiam i z góry przepraszam jeśli kogoś uraziłem - nie to było moim zamiarem.

 

Na forum wyrażamy się cenzuralnie. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz ze w 1.2 turbo producent* zalozyl zywotnosc na 250.000 km? Jak to wyszlo na jaw, to powstala niezla konsternacja...

I nie inzynierowie "robia" teraz silniki tylko *marketingowcy i ekonomisci. Zaden inzynier nie pozwoli sobie, zeby jego dzielo uleglo awarii.

 

p.s akutar Ty masz 2.0 benz bez turbiny czyli F4R wiec silnik trwaly, jeszcze ze starej szkoly. Pilnuj paska osprzetu, olej co 15.000 km i bedzie dobrze.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed ostatnim zakupem Megane trafiła się okazja kupienia pewnej sztuki rocznego Seata Ibiza Cupra z silnikiem 1,4TSi i 180KM oraz przebiegiem 11000km. Mistrzostwo świata, gdyby nie opinie mechaników do których te samochody przyjeżdżają w okolicach 30-40kkm i trzeba dokonywać kapitalnego remontu silnika - lub nawet jego wymiany! Rozrząd na łańcuchu to w przypadku tego silnika początek problemów. Do tego kompresor połączony z turbiną i szczęście mają tylko ci, którzy jeżdżąc więcej, wymieniają ten silnik na nowy w ramach gwarancji. Oby ten dwu-sprężarkowy od Renault był lepszy ale nie ma co się oszukiwać - silniki bezawaryjne i długowieczne kończą się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie inzynierowie "robia" teraz silniki tylko *marketingowcy i ekonomisci. Zaden inzynier nie pozwoli sobie, zeby jego dzielo uleglo awarii.

Ale gdyby nie nowoczesne materiały to ani inzynier ani marketingowcy i ekonomisci nie mieliby nic do powiedzenia. Jak do jakiegoś silnika o mocy załóżmy 100KM dorzucisz dwie turbiny i zwiększysz moc do np.200KM to zdążysz go tylko odpalić i od razu korby bedziesz mógł szukać w misce olejowej. Więc to że uzyskuje się coraz większą moc z jednego litra to nie znaczy że silnik po pierwszym przeglądzie będzie się nadawał do remontu. Mogli sobie założyć te 250kkm a czy będzie się nadawał na złom po 150kkm czy przejedzie bez większych przygód 300kkm to już wszystko wyjdzie w praniu.

P.S. Nie mam aktualnie f4r tylko 2.0dci ale to akurat nieistotne w tym wątku :)

Edytowane przez pablusek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...