Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , dziś kupiłem światła do jazdy dziennej i podłączyłem mase do - w akumulatorze a pluem wpiąłem się pod kabel w którym znalazłem +12, lecz mam taki problem , szukałem juz na wilu forach ale wszędzie znajodowalem światła z 3 kablami a ja mam dwa . Moje pytanie jest następujące : jak podłączyć kable aby po włączeniu sie świateł krótkich zgasły LED-owe światła do jazdy dziennej .

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe szanse na pomoc jeśli nie napiszesz chociaż co to za światła, mile widziany byłby link do dokumentacji. Wygląda na to, że tu masz jedynie zasilanie, a sterownik który będzie włączać światła tylko przy odpalonym silniku i wyłączonych światłach mijania musisz sam wykombinować :blink: Więcej w ciemno trudno powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosować przekaźnika, którego cewka będzie zasilana gdy złączysz światła pozycyjne. Wtedy rozewrze styki rozwierny, który jest cały czas zwarty gdy na cewce przekaźnika nie ma napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aukcji nie ma nic o montażu i podłączeniu, wiemy tyle co wcześniej :blink:

Kolega aston76 dobrze mówi - przekaźnik. Cewkę zasilać z obwodu świateł mijania albo pozycyjnych, zasilanie LEDów podpiąć pod zapłon przez zestyki przekaźnika. Dzięki temu będą się włączać po rozruchu i gasnąć w momencie włączenia reflektorów.

 

Z gotowcem będzie ciężko, różne modele przekaźników mogą mieć różnie rozmieszczone styki i to trzeba zawsze sprawdzać w dokumentacji. Jeśli szeregowo w obwód cewki należy podłączyć rezystor (czego w tej chwili nie jestem pewien), to też będzie to zależeć od konkretnego przekaźnika. I jeśli jesteś zielony, może warto zlecić to komuś wykwalifikowanemu, taki drobiazg nie powinien wiele kosztować.

Edytowane przez masakrator1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W swojej Megane II ponad dwa lata temu zamontowałem światła do jazdy dziennej Philips Led DayLight 4 takie jak pod poniższym linkiem:

http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-4137-Swiatla-Dzienne-LED-Philips-DRL4.html

Po okresie dwóch lat przestały działać. Po licznych próbach i sprawdzeniu instalacji okazało się, że awarii uległ sterownik (skrzynka kontrolna czy jak to inaczej nazwać).

Wygląda na to, że typ ten tak ma bo z tego co znalazłem w internecie, dużej ilości osób właśnie po ok. 2 latach padały te sterowniki.

Tu mam do kolegów pytanie czy ktoś nie posiada takiego właśnie sterownika lub wie gdzie takie coś można by naprawić (same LEDy były sprawdzane i są sprawne).

Pozdrawiam.

post-32631-0-47832300-1393179377_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego schematu co widzę na tej puszce, nie ma tam nić innego jak przekaźnik i ewentualnie układ stabilizacji napięcia. Dochodzi do puszki dwa plusy (jeden z akumulatora, drugi ze świateł pozycyjnych) czyli 12V oraz masa. Przy czym plus z świateł pozycyjnych wyłącza przekaźnik aby przerwać napięcie na dziennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały środek owej puszki jest zalany (jakimś tworzywem), trzebaby to wszystko wydłubać. Ja tak się nie znam, żeby sprawdzić co tam jest nie tak. Dlatego też pytanie czy znacie kogoś kto takimi rzeczami się zajmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ale nadal nie wiadomo co padło u Ciebie? A jakbyś to pudełko wyrzucił dał stabilizator np 7805 do tego dwa kondensatory wtedy zszedłbyś do 5V później dwa rezystory 200ohm i 700ohm masz 1V do tego przekaźnik 12V sterowny czy ma być ten 1V czy nie i tyle, chyba.

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!