Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie o naprawe 1.9 dci 120hp


no21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Objawy: odkąd mam to auto(3 lata),spalanie 7-8 l/100km, ruszało się nim bardziej jak benzyniakiem, auto przyśpieszało w miarę od 2000obr, było ospałe jak na 120hp a mechanicy twierdzili, że ten typ tak ma. Dodatkowo wzrastało zużycie oleju. Przebieg niby 301 tys ale mechanik twierdzi że dużo więcej. Z irytujących rzeczy, przy próbie podjazdu pod stromą górkę w zimie ASR tak obniżał obroty silnika, że gasł. W 2013r wymienione turbo, pompa oleju, dwumas, EGR, przepływka(jak się teraz okazało EGR i przepływka niepotrzebnie....).

 

Po wizycie u 5 mechaników 6 postawił diagnozę:w moim megane2 1.9dci 120hp padł silnik

Silnik jest już rozebrany: obsiadnięte zawory wydechowe, zużyte gładzie cylindrów,pierścienie w stanie agonalnym, ślady zużycia na panewkach, po mierzeniu tłoki i korbowody w stanie idealnym.

Mechanik stwierdził, że trzeba: zrobić szlif wału i kupić nowe panewki, pierścienie, sworznie tłoków, naprawić głowice oraz tulejować blok.

Zastanawia mnie to tulejowanie bloku, to dobry pomysł?

Edytowane przez no21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie to tulejowanie bloku, to dobry pomysł?

Po co? Kupujesz tłoki tzw. nadwymiarowe, robisz szlif gładzi cylindrów i tłoków. Składasz i jeździsz dalej.

Kiedyś tulejowanie wykonywało się po 3-4 szlifie cylindrów. Chyba, że silnik miał tuleje cylindrów, nie wiem jak to jest u Ciebie.

Wtedy, kupowało się cały komplet tuleje i tłoki, które już były spasowane. Wystarczyło to wszystko poskładać razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik stwierdził że komplet tłoków kosztuje prawie 3000 plus szlif, a tulejowanie jest dużo tańsze i ma to sens ponieważ poza zjechanymi cylindrami blok jest ok.

Nie chce kupować silnika ponieważ kilku znajomych kopiło i po roku lub dwóch musieli je naprawiać od podstaw, jednemu wyszło prawie 10tyś.

Naprawa ma kosztować miedzy 4 a 6 tyś ze wszystkim czyli jeszcze wymiana rozrządu, koła pasowego na wale, płyny i naprawa głowicy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz silnik sam słupek na F9Q 870 za połowę ceny podanej przez ciebie. Zmiana łapy pompy wtryskowej i pompy vacum, nowe podkładki pod wtryskiwacze i to tyle. Silnik z 2011 roku. Na pewno gwarancje dostaniesz. Coraz więcej ludzi wymienia te silniki do starszych wersji. Cały "stary" osprzęt pasuje, więc pozostaje twój.

http://allegro.pl/renault-silnik-1-9-dci-130km-f9q-870-i3989016481.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego hymmen, wtryski też trzeba z nowego silnika. W tym silniku komora spalania ma inny kształt, przez co uzyskasz ok. 80KM i olbrzymie dymienie.

Mnie po przekładce i nowych wtryskach wyszło 140KM, 360NM. Pompa vacum z F9Q800 jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Więc to było powodem mniejszej mocy, teraz łapie jak i co. Naprawdę niezły wynik. Pozdrawiam kolegę kowaldo.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez pół roku myślałem, że coś źle złożyli przy przekładce silnika. Dymienie przy 3500obr/min wyszło na poziomie 70-80%... Sprawdzony został EGR, rozrząd, wtryski i nic. W końcu Andrzej Godula rozwiązał w czym tkwi problem. Szkoda, że nie ma nowej pompy wysokiego ciśnienia, bo na pewno lepiej by się sprawował, ale to pociągło by za sobą większe wydatki jak komputer, wiązki itp. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie.

Auto jest już po naprawie, zrobiłem ponad 2500km i niedługo jadę na wymianę oleju. Zdecydowałem się posłuchać mechanika i remontować silnik.

Wrażenia mam bardzo pozytywne, auto lepiej odpala, nie gaśnie tak łatwo przy ruszaniu, nie bierze oleju (wcześniej 1l na 500km) i w końcu przyśpiesza na niższych obrotach.

Silnik ma więcej mocy, np pod pewnie dość strome wniesienie wcześniej zawsze jechałem na 3 biegu a teraz spokojnie jadę na 4 biegu i mam jeszcze zapas mocy.

Silnik również pracuje ciszej i nie ma wibracji na wolnych obrotach, ale to chyba mało istotne.

Ze spalaniem tez jest lepiej, wcześniej średnio 7.9l/100km a na dzień dzisiejszy 6.5 l/100km.

Teraz mniej przyjemna kwestia czyli cena: 5000pln z robocizną. Trochę dużo, ale mam zamiar jeździć tym autem minimum 5 lat wiec myślę że było warto.

Pozdrawiam.

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!