Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekładanie biegów


kuzloss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna jestem posiadaczem Meganki Grandtour II z silnikiem 1.6 - proszę tych co maja takie silniki aby wypowiedzieli sie przy jakich obrotach zmieniają biegi. Nie chce męczyć silnika ani go katować. pierwszy i drugi bieg jest strasznie krótki, a czwarty już przy 60km/h wydaje mi się ze lekko wyje. Na jakich najmniejszych obrotach jeździcie ?? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dość krótko jeżdze moją M ale cały czas patrze na spalanie i najlepsze rezultaty mam przy zmianie biegów:

I - praktycznie ruszanie,

II->III->IV przy okolo 2700obr,

IV->V przy 3000obr,

Przy takiej emeryckiej jezdzie komp pokazuje mi 7,4-7,6l/100 w mieście, w rzeczywistości to jest okolo 8,2l/100km.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Po zmianie biegu nie powinno być mniej jak 1800 ale jak jedziesz pod górę czy masz komplet pasażerów już wszystko się zmienia.

Generalnie silnik nie lubi za wysokich i za niskich obrotów (jeśli chodzi o ekonomię)

Jedynka tylko do ruszenia kołami,wlaściwe obroty to takie kieedy wystarczy dotykać pedał gazu i trzeba to wyczuć.

Czasami jadąc np. na piątce trzeba dusić gaz a po zmianie na czworkę się go tylko dotyka i spalanie spada.

Z mojego doświadczenia liczonego w mln przejechanych kilometrów wynika że nie ma dwóch takich samych aut i trzeba je wyczuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma program diagnostyczny to tam jest obciążenie silnika. Np. na luzie pokazuje od 19 do 24%(przy włączonym światłach a bez 1.5% mniej), a najmniejsze obciążenie jest podczas jazdy na biegu bez dodawania gazu i wynosi od 9 do 13%. I to jest dziwne dla mnie.

BlackRaven ja robię tak samo jak ty, tylko czasem dusi przy ledwo dotykaniu gazu. Ale zauważyłem, że rozpędzam do 90 km/h i spalanie np. 4,5 litra chwilowe, a jak rozpędzę do 100 km/h i zwalniam do 90 km/h to spalanie 3,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Widzisz obciążenie silnika to nie tylko dane z kompa to też mechanika i jak masz leciutko podpalone zawory (o czym możesz nie wiedzieć) zakres oszczędnych obrotów się zmieni w kierunku wyższych.

Inaczej jak pojawiły sie komputery ze spalaniem chwilowym to zacząłem z tego korzystać i co ? Nie dalo się jechać !

Jak jest górka to trzeba pocisnąć by z górki zaoszczędzić,jak jedziesz z kompletem pasażerów to trzeba też zmieniać biegi przy wyższych obrotach jest wiele zmiennych.

W obecnym aucie nie mam kompa wskazującego spalanie chwilowe tylko uśrednione i spalanie wyglada tak:

90-100 km/h na dwupasmówce czyli jazda równa bez hamowań spalanie 6,7 l/100km

230 km/h stała na autostradzie spalanie 12 l/100 km

Miasto bez klimy 9,8-11 l/100km (górna wartość zimą)

auto: 2.0 T 240 KM 360 Nm

I to pokazuje że jak się słyszy silnik i odpowiednio operuje pedałem gazu można jeździć oszczędnie i np sondę lambda w benzynie nie wymieniać dlatego że wywala błąd ale dla tego że na oscylogramie widać że już działa ospale (choć jeszcze działa).

Nie da się określić jednego typu jazdy i zmiany biegów dla wielu samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpalone zawory?? Hmmm, a jest jakiś preparat na to bez rozebrania silnika tzn. czyszczenie?? Przez otwór od świecy będzie widać?

Masz megane II o mocy 240KM i tam nie ma chwilowego spalania?Dziwne...A i dodam że w górce lepiej reaguje na dodanie gazu na wyższym biegu niż na niskich...

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynka tylko do ruszenia 3 wkładam przy 30 4-50 5-70 i ten silnik się nie męczy, ma bardzo fajnie dobrane przełożenia, 1,4 to porażka trzeba to pokręcić, bo sie udusi, 1.6 sobie spokojnie idzie, bez żadnego męczenia, oczywiście mówię o spokojnym rozpędzaniu na równym terenie, bez pasażerów itp. Wiadomo, że do gwałtownego przyśpieszenia lepiej zredukować, ale na taką spokojną jazde po mieście, to tak jak pisałem. Czasami go tylko przegonie i tyle. Ty jesteś kierowcą, sam słyszysz i czujesz kiedy silnik ma ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

 

Podpalone zawory?? Hmmm, a jest jakiś preparat na to bez rozebrania silnika tzn. czyszczenie?? Przez otwór od świecy będzie widać?

Widać nie masz pojęcia o silnikach

Masz megane II o mocy 240KM i tam nie ma chwilowego spalania

Niestety nie mam już megane obecnie jeździ nią sąsiadka (Megane I ph II 1.8 16V) ja wciąż wzmacniam "nowe" auto (niestety nie jest to Renault :P ) a do "normalnej" jazdy myślę o zakupie Clio II sport

A i dodam że w górce lepiej reaguje na dodanie gazu na wyższym biegu niż na niskich..

Z tego co się orientuję to na niższych biegach jest więcej mocy na kołach z racji przełożeń

Edytowane przez BlackRaven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To przy jakiej predkosci wrzucacie 5 bieg ?? Ja przy 70 ponizej jade ciagle na 4 biegu zeby nie meczyc silnika.

Spokojnie można wrzucić przy prędkości 50km/h. Tylko jest jeden warunek spokojna jazda, bez przyspieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Zawsze jest inaczej bo ważne czy siedzi jedna osoba czy 5 czy jest bagaż czy go nie ma czy jest pod górę czy z górki i nie ma jednej odpowiedzi kiedy zmieniać biegi trzeba słuchać silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Albo ekonomia albo rozpadające się koła i elektrozawory, zapchany katalizator czy syf w kolektorze i przepustnicy. To moje stanowisko.

Ten silnik jest stworzony do pedałowania. Tak został opracowany. Max moment obrotowy dostępny jest bardzo wysoko. Zmienne fazy uruchamiają się w okolicach 3 tyś obrotów.

Osobiście jedynka do ruszania a reszta od 4 tyś obrotów. Tankujesz paliwo ale reszta podzespołów silnika ma odpowiednie warunki do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!