Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane III 78tys.km.100%bezwyp. mod.2010r.


figlet

Rekomendowane odpowiedzi

Witem serdecznie.

Przymierzam się do zakupu Renault Megane III.

Znalazłem takie oto ogłoszenie: Renault Megane III

i chciałbym zapytac co o nim sądzicie, warto się umawiać ? Próbowałem zdekodować VIN ale chyba jest z nim coś nie tak alebo to nie od tego samochodu, bo jakbym nie sprawdzał to wychodzi rok produkcji 2004 :P

 

EDIT:

Przez telefon miły pan z komusu powiedział:

"Samochód od 1,5 roku w polsce. Kraj pochodzenia Niemcy."

 

Nie za mały przebieg ?

 

Z góry dzięki.

Edytowane przez figlet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego typu usługi są jak dla mnie raczej bezużyteczne, ponieważ zawierają jedynie dane typu rozkodowanie VIN-u, ew. szkodowość w USA (tam dane ubezpieczycieli o szkodach sałkowitych są dostępne w publicznych rejestrach) oraz momenty, kiedy informacje o aucie pojawiały się w Internecie wraz z nr VIN. Auto DNA podaje:

- Informacje o pojeździe (z VINu)

Informacje o producencie (z VINu)

Wyposażenie(z VINu)

Poprawność VIN (z VINu)

Sprawdzenie baz skradzionych pojazdów (to jedyna w sumie przydatna informacja, którą jednak można ustalić też na Policji - choć wedle opisu dane są z "Włoch, Czech, Rumunii, Litwy, Słowenii, Holandii, Kanady, Słowacji, Szwecji oraz kilka internetowych baz pojazdów kradzionych" - nie ma tam oficjalnego polskiego rejestru skradzionych pojazdów),

Historia pojazdu (według AutoDNA: "W historii pojazdu możesz sprawdzić całą listę zdarzeń, dotyczącą danego samochodu. Np. znane odczyty przebiegu (dzięki czemu poznasz, czy licznik nie został cofnięty), informacje o wypadkach i kolizjach, zmianach właściciela pojazdu itp. Możesz także dowiedzieć się, jeśli sprawdzany pojazd był wykorzystywany np. jako taksówka."

- natomiast jak sądzę ( a wnioskuję z treści przykładowego raportu zamieszczonego na stronie Autodna) , dane te nie pochodzą np. od autoryzowanych dealerów (nie podaje się takiego źródła), ale np. z systemów aucyjnych pojazdów poleasingowych, pewnie też z ogłoszeń itp - ale to tylko wtedy, gdy sprzedający podawał VIn). Wydaje mi się, że ze względu na niepowszechny charakter tych źródeł, prawdopodobieństwo, że dane auto znalazło się w jakimkolwiek źródle jest znikome.

 

Akcje serwisowe / usterki - tu źródłem jest prawdopodobnie UOKIK (więc nie ma informacji o tym, czy dane auto rzeczywiście na akcji było, a tylko o tym, że producent taką akcję zgłosił)

Ostatnie sprawdzenia - to jak dla mnie zupełnie nieprzydatne,

Archiwalne zdjęcia pojazdu - tu podobnie jak w przypadku historii, źródłem są prawdopodobnie aukcje, ogłoszenia - tak więc jeśli wcześniej w takich źródłach nie podawano VINu (a kto chcąc np. sprzedać wrak podałby VIN rozbitka) to auta nie będzie.

 

Uważam, że znacznie bardziej wartościowe (choć zwykle droższe) jest sprawdzenie auta w ASO Renault - ze względu na powszechność tego systemu dla pierwszych 2 lat użytkowania auta (w okresie gwarancji jednak 90% użytkowników serwisuje w ASO + potem jeździ na akcje serwisowe gdzie też zczytują przebieg). Osobiście niedawno to przerabiałem i zwykle sam ostatni przebieg da się ustalić przez telefon (czasem trzeba trochę pokombinować, podzwonić po Polsce), ew. na maila. Sam po wstępnej weryfikacji telefonicznej przy zakupie podjechałem do ASO i za 90 zł dostałem pełny wydruk historii serwisowej, co uprawdopodobniło przebieg auta.

 

Sam uważam, że warto poszukać auto na portalach leasingodawców (np. master1.pl, reiffeisen leasing, bre, PKO, Pekao itp), ponieważ w większości auta mają tam jednak weryfikowalny przebieg, co zdecydowanie nie występuje w przypadku aut sprowadzanych.

 

Jeśli chodzi o auto sprowadzane, to jeśli ktoś zna język kraju pochodzenia auta (lub angielski w przypadku języków "dziwnych"), polecam zażądać od sprzedawcy skanu briefu lub innego dokumentu zawierającego dane poprzedniego właściciela auta. W dobie facebooka, linked-ina i google nie jest zwykle problemem namierzenie takiej osoby i telefon lub mail. Z mojego doświadczenia wynika, że większość sprzedawców na taką prośbę zrywa kontakt. Powód jest oczywisty - w Niemczech, Francji czy Holandii nie występują na rynku auta, które przy "polskich" cenach i przebiegach dały by sprzedawcom zarobić. Ceny są zwykle równe bądź wyższe, niż u nas - dla analogicznych egzemplarzy. Stąd oczywisty wniosek co do "tuningowania" liczników, lub nie daj Boże klepania rozbitków.

 

Ale to już kwestia wyboru kupującego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kraster, doszedłem do podobnych wniosków i w ubiegłą środę znalazłem ofertę w master1.pl. Jestem w trakcie finalizowania transakcji.

Wydaje mi się, że będzie to najbezpieczniejsza forma zakupu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!