Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drżenie na biegu jałowym wyczuwalne siedząc za kierownicą


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy to istotne, do tej pory myślałem, że to tak powinno być, ale objawy się nasilają mam wrażenie.

Otóż, Stojąc na biegu jałowym, delikatnie szarpie samochodem, czuć tak jakby ktoś popychał palcem siedzenie z tyłu. Czuć tylko na siedzisku i oparciu, jak np. czekam na zmianę świateł, jak dodaję gazu już nic nie czuć.

Silnik pracuje równo, samochód nie drży przy dodawaniu gazu, ani przy odpalaniu, więc poduszki silnika raczej wykluczam. Kiedyś myślałem, że to przez przesunięcie rozrządu o ząbek, bo miałem taki problem, ale po naprawie rozrządu nie było poprawy.

Drganie które przenosi się na siedzenie czuć tylko podczas postoju na biegu jałowym, nie występuje podczas innych sytuacji. Czuję je tylko na siedzeniu, kładąc ręce na karoserii, czy silniku nic nie wyczuwam. Samochód jeździ normalnie.

Jak się objawiają zużyte poduszki skrzyni biegów?

Druga sprawa to taka, że jak przejeżdżam przez garb na jezdni, mijam go, mam drugi bieg, dodaję lekko gazu i wtedy słyszę jakieś ćwierkanie z przodu - czyli ćwierka pod lekkim obciążeniem. Czyżby poduszka jednak się kończyła? Nie wiem czy to może mieć związek z powyższym.

Przez ostatnie 3 miesiące zrobiłem zaledwie ok 500 km, ale wydaje mi się, że szarpie coraz mocniej, kiedyś musiałem się wczuć, żeby je poczuć, teraz czuję nie skupiając się na tym zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak drżenie, a silnik pracuje równo, z osiągami jest wszystko ok to poduszki: albo przy rozrządzie górna (stojąc przed maską po lewej stronie), albo skrzyni biegów (po prawo, pod akumulatorem).

Walczyłem z drżeniem kierownicy i siedzeń parę ładnych miesięcy (wymienione zostało dosłownie wszystko, co mogło być odpowiedzialne za drżenie) i okazało się, że konieczna była ponowna wymiana poduszki pod skrzynią pomimo tego, że była wymieniana kilka tygodni wcześniej. Prawdopodobnie poprzednia wymiana była zrobiona na tanim zamienniku (niestety nie sam kupowałem część, tylko mechanik), albo źle skręcona. Przypomniałem sobie, że po wymianie wtedy było gorzej niż przed i zaryzykowałem wymianę jeszcze raz. Sam kupiłem oryginał i wymieniłem u sprawdzonego mechanika - jak ręką odjął. Teraz mimo tego że to diesel jest cichutko i bez najmniejszych drgań na wolnych obrotach :D.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie bracie jest identyczny problem co do joty. Przejechałem już z tym ładne kilometry i nie wiem co to. Byłem u speców powiedzieli mi że poduszki są jak nowe" ale czy im wierzyć". Kiedyś mi się środkowa rozwaliła bo dudniło w podłogę a wyglądała jak nowa. Jeżeli dojdziesz do czegoś daj znać albo napisz bo to już jest męczące.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak wymienił tą poduszkę skrzyni, ale tylko na oryginał. Mi też mechanicy (a dokładnie trzech) mówiło, że z poduszkami jest ok, ale ja się uparłem i kazałem wymienić tą konkretną pod skrzynią. Jak ręką odjął. Cichutko i bez drgań czy to z włączoną czy wyłączoną klimą.

 

A faktycznie przed wymianą z włączoną klimą było u mnie też gorzej niż z wyłączoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt poduszki to 60 zł, ja mam bodajże SASIC. Jedni mówią, że to oryginał inni nie i w sumie nie wiadomo. Ale SASIC podobno dobra firma. Natomiast wymiana tej poduszki to koszt 100-150 zł w zależności od mechanika, bo tam jest sporo rozkęcania (akumulator, podstawa akumulatora itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem podejrzewam identyczny problem tylko 1.4 16v

Auto mi na biegu jałowym `podskakiwalo`czułem czasami taki lekkie podszarpywanie, bujanie (jak kto woli )

Po wymianie rozrządu w serwisie powiedziano mi, że 1.4 16v tak ma :-O

Więc po tej informacji ja naiwniak tak zrobiłem prawie 3 tys km.

Aż przyszedł czas wymiany żarówki.

Dowiedziałem się, że u mnie w mieście kolejny koleś otworzył warsztat specjalizujący się w Renówkach.

Pojechałem do niego z tą nieszczęsną żarówką i zapytałem przy okazji o te drgania.

Otworzył maskę popatrzył i od razu powiedział co jej dolegało...

CO się okazało, rozrząd był założony źle ( z tego co mówił mechanik , na jednym i drugim wałku było przesunięte o ok.1cm ) jak i również poduszka pod skrzynią była do wymiany.

Autko teraz leciutko zadrga czasami, ale co do tego to już mechanik ten mi powiedział, że takie już zostaną...1.4 16v tak ma.

 

Mam nadzieję, że w jakikolwiek sposób pomogłem !

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!