Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.4 16V


Michal98

Rekomendowane odpowiedzi

a kto z Was używa typowo hydrokrakowanych olejów 5W40 w swoich megankach, typu Elf, Total, Lotos itp.. I jakie są Wasze doświadczenia z pracą silników smarowanych tego typu olejem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto z Was używa typowo hydrokrakowanych olejów 5W40 w swoich megankach, typu Elf, Total, Lotos itp.. I jakie są Wasze doświadczenia z pracą silników smarowanych tego typu olejem?

Ja od 2 wymian leję Mobil 5W40, wcześniej Petronas 5W30, nie odczujesz specjalnie zmian w jakości na ucho, ful syntetyk po prostu będzie miał trwalszy film olejowy szczególnie po jakimś tam przebiegu.

Podepnę się pod temat - co polecicie do mojego silnika?

Obecnie mam Mobil półsyntetyczny - zostawić ten sam czy dać coś innego?

Jak w temacie, zmiana na 5W40 HC lub PAO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytowanie

Ale przejście z pół na pełny syntetyk jest chyba jednak trochę ryzykownym zabiegiem w nie nowym już silniku prawda?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lewy który Total 5W40, zwykły czy z dopiskiem Energy? Przeglądałem ostatnio ceny i to chyba jeden z najtańszych syntetycznych, sam się dziwię czemu tak tanio nawet za 70-80 zł za bańkę.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

 

Ale przejście z pół na pełny syntetyk jest chyba jednak trochę ryzykownym zabiegiem w nie nowym już silniku prawda?

Oleje półsyntetyczne są mniej stabilne od syntetyków to raz dwa jak silnik nie bierze oleju to czego się bać chyba że jakiś motodoktor był zalany i jego syntetyk wypłucze.

Jeśli silnik zużywa olej to się naprawia a nie leje gęstszy bo producent zaprojektował go tak by chodził na takich a nie innych parametrach,bo idąc drogą zmian oleju to skończyć trzeba na hipolu....

Wystarczy popatrzeć na parametry

półsyntetyk 10W40

syntetyk 5W40

pierwsza cyfra to parametr zimowy i tu olej półsyntetyczny jest gęstszy tylko po co by trudniej było zimą odpalać ?

druga cyfra jest to parametr letni (odporność na wysokie temperatury) i jest taki sam więc o co chodzi ?

Silniki notują spadki ciśnienia oleju i większe jego zużycie podczas pracy na gorąco !

Wiem że mechanicy doradzają przejścia na coraz gorsze oleje ale to mit ludzi którzy nie wiedzą o co w tym wszystkim chodzi.

Jeśli już ktoś chce ograniczyć spalanie oleju (bo mu szkoda kasy na zmianę np. uszczelniaczy zaworowych) to trzeba zalać półsyntetyk tego typu:

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-61.html i powtarzam to jest półsyntetyk !

Mo,że być też taki: http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/vr1_racing/cid%281846%29/vr1_racing_10w-60?category=cars

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lewy który Total 5W40, zwykły czy z dopiskiem Energy? Przeglądałem ostatnio ceny i to chyba jeden z najtańszych syntetycznych, sam się dziwię czemu tak tanio nawet za 70-80 zł za bańkę.

Jeśli jest to kupuję ten zwykły. Ale miałem też energy. Nie pamiętam czym się różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przejście z pół na pełny syntetyk jest chyba jednak trochę ryzykownym zabiegiem w nie nowym już silniku prawda?

Napisałem żebys przeczytał temat. Nie ma przeciwwskazań! Możesz sobie tylko dużo polepszyć, a nic pogorszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna kwestia. Właśnie dowiedziałem się, że poprzedni właściciel przez kilka ostatnich lat stosował cały czas Castrol Magnatec 5W40 który ma niski TBN chyba 6,3 z tego co pamiętam. Ja przed rokiem zastosowałem Lotos Traffic Pro 5W40, który też ma dość niewyoski TBN bo 7,7. Teraz mnie czeka wymiana, przebieg 87000km, silnik suchy bez wycieków, oleju praktycznie nie bierze, natomiast mam obawy co do zalania syntetyka o TBN w okolicach 10 (a większość jest właśnie o takim parametrze), czy nagle nie wypłucze nagarów i nie roszczelni silnika po kilkuletnim stosowaniu jednak olejów o niskim TBN. Co o tym sądzicie?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!