Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.4 16V


Michal98

Rekomendowane odpowiedzi

5W40, 0W40, ewentualnie 5W30. Popatrz np. na ofertę Neste  - bardzo dobre oleje i są teraz w promocyjnej cenie. Ten silnik nie jest jakoś super wymagający wiec każdy lepszy olej 5W40/0W40 powinien załatwić temat o ile będzie regularnie zmieniany.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram kolegę wyżej, Neste ma fajne dobre oleje, szczególnie 0W40 ma dobry skład. Co ciekawe taki sam skład ma Valvoline 0W40 ale tylko ten z NOWEJ serii więc trzeba dobrze szukać i uważać. Można powiedzieć że to są te same oleje tylko w nieco innych cenach, ale pewniejszy będzie Neste, gdyż nie trzeba zwracać uwagi czy to już ta Nowa seria czy jeszcze stara, a sprzedawca często nie wie co sprzedaje.

Od siebie mogę polecić Ravenol SSL 0W40, fajnie silnik na nim chodzi, a producent naprawdę postarał się by zabezpieczyć swoje produkty przed podrobieniem.

Można powiedzieć że 0W40 jest to coś pomiędzy 5W30 a 5W40 pod względem parametrów na ciepło z lepszą płynnością, pompowalnością na zimno.

 

Warto zaznaczyć że polecane oleje mają dobry skład, są dobre i  godne uwagi tak naprawdę na daną chwilę. Tzn. producenci zmieniają ich skład, np. bazy na gorsze tańsze, ale nie informują o tym, a ceny i etykiety zostają te same. Choć często etykiety są nieco zmieniane, bądź jest coś dodane do nazwy, jakaś literka bądź cyfra. I wtedy to już nie jest ten sam olej co kiedyś.

Warto sprawdzać karty charakterystyki przed zakupem, czy aby coś się nie zmieniło, producenci nie mający nic do ukrycia podają skład oleju. Olej polecany pół roku czy rok temu, dzisiaj może już być zupełnie inny, nie wart zakupu.

Kolejną ważną rzeczą jest kupowanie oleju o dokładnie tej nazwie jaką ktoś polecił. Często w sklepie słyszę jak klient podaje sprzedawcy pełną nazwę oleju, a ten po sprawdzeniu mówi mu że ma taki olej ale nie o dokładniej takiej nazwie i potem wmawia że to jest to samo tylko producent zmienił nazwę. BZDURA.

Za zmianą nazwy przeważnie  idzie też inny skład oleju. Dany producent ma kilkanaście olei o danej lepkości których nazwy mogą różnić się w niewielkim stopniu, np.literką, cyfrą gdzieś w oznaczeniu.

Na to też trzeba zwrócić uwagę by kupić właściwy olej.

Edytowane przez Barył
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.10.2017 o 16:20, Barył napisał:

Popieram kolegę wyżej, Neste ma fajne dobre oleje, szczególnie 0W40 ma dobry skład. Co ciekawe taki sam skład ma Valvoline 0W40 ale tylko ten z NOWEJ serii więc trzeba dobrze szukać i uważać. Można powiedzieć że to są te same oleje tylko w nieco innych cenach, ale pewniejszy będzie Neste, gdyż nie trzeba zwracać uwagi czy to już ta Nowa seria czy jeszcze stara, a sprzedawca często nie wie co sprzedaje.

Od siebie mogę polecić Ravenol SSL 0W40, fajnie silnik na nim chodzi, a producent naprawdę postarał się by zabezpieczyć swoje produkty przed podrobieniem.

Można powiedzieć że 0W40 jest to coś pomiędzy 5W30 a 5W40 pod względem parametrów na ciepło z lepszą płynnością, pompowalnością na zimno.

 

Warto zaznaczyć że polecane oleje mają dobry skład, są dobre i  godne uwagi tak naprawdę na daną chwilę. Tzn. producenci zmieniają ich skład, np. bazy na gorsze tańsze, ale nie informują o tym, a ceny i etykiety zostają te same. Choć często etykiety są nieco zmieniane, bądź jest coś dodane do nazwy, jakaś literka bądź cyfra. I wtedy to już nie jest ten sam olej co kiedyś.

Warto sprawdzać karty charakterystyki przed zakupem, czy aby coś się nie zmieniło, producenci nie mający nic do ukrycia podają skład oleju. Olej polecany pół roku czy rok temu, dzisiaj może już być zupełnie inny, nie wart zakupu.

Kolejną ważną rzeczą jest kupowanie oleju o dokładnie tej nazwie jaką ktoś polecił. Często w sklepie słyszę jak klient podaje sprzedawcy pełną nazwę oleju, a ten po sprawdzeniu mówi mu że ma taki olej ale nie o dokładniej takiej nazwie i potem wmawia że to jest to samo tylko producent zmienił nazwę. BZDURA.

Za zmianą nazwy przeważnie  idzie też inny skład oleju. Dany producent ma kilkanaście olei o danej lepkości których nazwy mogą różnić się w niewielkim stopniu, np.literką, cyfrą gdzieś w oznaczeniu.

Na to też trzeba zwrócić uwagę by kupić właściwy olej.

Valvoline kupuje bazy od Neste wiec siłą rzeczy oleje będą podobne jednak z tego co wiem Neste jest nieco lepiej skomponowane i baza również jest minimalnie inna (lepsza w Neste) i ogólnie Neste jest na trochę wyższej półce niż Valvoline.  Z tym, ze trzeba uważać na dokładną nazwę to racja. Problem jest też taki, ze pod tą samą nazwą handlową sprzedawane są inne produkty tzn. producent w kolejnej serii bądź w zależności od zakładu produkcyjnego zmienia skład i dostajemy inny produkt niż myślimy. Takich numerów nie zrobi nam Millers, Penrite czy np. Neste ale wśród wielu popularnych marek (Elf, Castrol, Mobil czy nawet Valvoline czy Motul) to można powiedzieć powszechna praktyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, tomek evo napisał:

Problem jest też taki, ze pod tą samą nazwą handlową sprzedawane są inne produkty tzn. producent w kolejnej serii bądź w zależności od zakładu produkcyjnego zmienia skład i dostajemy inny produkt niż myślimy. Takich numerów nie zrobi nam Millers, Penrite czy np. Neste ale wśród wielu popularnych marek (Elf, Castrol, Mobil czy nawet Valvoline czy Motul) to można powiedzieć powszechna praktyka

Do tego dodał bym jeszcze Shell'a który ma wiele zakładów produkcyjnych i tak naprawdę nie ma pewności że olej w bańce odpowiada karcie, a w zależności skąd pochodzi olej będzie się różnił od siebie. Rosjanie robią dużo testów olejów  i na Shellu było widać spore różnice w składzie w zależności od partii czy miejsca produkcji. Tak że jeśli Shell to tylko ze sprawdzonego źródła gdzie sprzedawca wie co sprzedaje.

Fajne oleje Shella były na bazach GTL, ale od jakiegoś czasu ich nie ma, producent miał jakieś problemy z dostawcą baz GTL. Zmienili skład trochę nazwę i delikatnie oznaczenie na butelce, tak że można się naciąć a sprzedawcy niestety nie wiedzą co sprzedają i mówią że to to samo tylko nowa nazwa. Jest to Bzdura. Stara nazwa z bazą GTL to Shell Ultra 5w40, nowa nazwa i inny skład to Shell Ultra l 5w40.

A co najlepsze w rozmowie z Shell Polska nie udało mi się uzyskać odpowiedzi co to za olej, czym się różni, itp. Albo nie wiedzą, albo nie chcą powiedzieć byle tylko klientowi kit wcisnąć by kupił.

Warto tez zwracać uwagę na jeden ciekawy zapis w kartach oleju, a mianowicie niektórzy producenci mają umieszczony tekst w stylu: powyższe dane są jedynie orientacyjne i mogą się różnic w zależności od partii czy coś takiego. Nie pamiętam dokładnie jak to leci, ale wychodzi z tego że tak naprawdę dane z karty mogą nijak się mieć do tego co jest w bańce :(

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.11.2017 o 21:49, Barył napisał:

Nie papuguj.

dobrze mówi polać mu

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

x

Proszę o pomoc, samochód od nowości w który wlewany jest Elf 10w40 - raczej co dwa lata. Teraz 10 lat użytkowania i przy przebiegu ok. 18 tyś km dalej lać ten olej? Co radzicie? Taki miałem plan, ale czytając wątek pozwoliłem zadać sobie pytanie.

Auto jest bardzo sporadycznie używane - co widać po przebiegu... więcej stoi na parkingu niż jeździ.

x

Co myślicie o motul 6100 10W40 lub motul x-cess 5W40? Mam sprawdzonego sprzedawcę i taki mi proponuje.

x

PS: Auto nie jest moje - trzeba jeździć, wymieniać olej co rok lub 10k-15k km - wiem...

x

x

x

lapka2.gif

REGULAMIN:

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przejście na dowolny olej 5W40 nie tylko nie zaszkodzi, ale pomoże (lepsza ochrona silnika, łatwiejszy rozruch zimą). Nie cudowałbym z żadnym markowym olejem, zalałbym pełen syntetyk Specol Gold 5W40, który powinien te 2 lata spokojnie przetrwać, ale biorąc pod uwagę że koszt tego oleju jest śmiesznie niski, to mimo tak niskiego przebiegu rocznego, wymieniałbym go co roku - szczególnie po zimie.

 

PS. 1800km rocznie to czadowy wynik. Ja tyle robię w 3 tygodnie, a to i tak niewiele w porównaniu do przedstawicieli handlowych i im podobnych ;)

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto w zimie garażowane, w lecie pod chmurką. Przy okazji właśnie pytam o motula, bo zamawiam go do swojego samochodu i sobię chwalę, przy okazji zakupów brałbym również do meganki, a wyższy koszt względem elfa nie jest problemem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co? Imo to przerost formy nad treścią w najlepszym wydaniu. Szczególnie, że oba te oleje co podałeś to oleje mineralne z dodatkiem syntetyku, więc mogą co najwyżej buty czyścić temu specolowi :-) No ale jeśli się uprzesz, to i tak ten x-cess 5W40 będzie lepszy od 10W40 elfa.

Jeśli zimą auto jest w garażu, to nie ma co wymieniać oleju co roku przy tym przebiegu. 2 lata będzie ok.

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!