Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem dokladnie tak jak piszecie odpowietrzenie hamulców nie pomogło. Dlatego wymieniłem na nową pompę (nówka) i Servo (używka) nadal miękki hamulec. Macie jakieś rady?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chyba znowu wrzuce swoje zapytanie/przemyślenia i to w tym temacie.

Wcześniej pytałem o dobry płyn hamulcowy do tego autka, wymianę, kolejność itd. Na razie wyskoczyły inne sprawy i brakuje czasu na wymianę(nawet forum odwiedzam z przypadku bp miałem probolemy z netem :( )

Powiedzcie mi co to może być. Auto hamuje normalnie. Pedał jest raczej taki jak trzeba. Wszystko reaguje bo parę razy musiałem ostrzej hamować i nie było problemu. W warunkach zimowych też nie było bardzo krytycznych sytuacji. Chodzi o to, że nie wiem czy wszystko OK.

I tutaj opis. Odpalam auto, jadę i....słyszę takie "ssssss"(mniej więcej) z lewej strony czyli kierowcy. Głos nie jest donośny, ale dla kierowcy słyszalny trochę bardziej. Minimalne dotknięcie pedału hamulca likwiduje to syczenie. Oczywiście zwykłe hamowanie także. Po chwili znowu powraca, czasem nie. Jak jadę dłuższy odcinek to chyba jest to ograniczone, ale muszę to jeszcze zaobserwować bo nie zwracałem na to takiej uwagi.

Teraz nie wiem. Poczytałem, że macie awarie pomp hamulcowych, pomp ABS. To mnie troche denerwuje bo jeździ, hamuje ale lepiej się upewnić. Znajomy rzucił mi różne możliwości od pompy poprzez delikatne zapowietrzenie aż do tego, że z ABS to tak jest. :) Co tu zrobić, żeby było OK. Może ten płyn już faktycznie bardzo stary....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma płyn do słyszalnego syczenie czy nawet układ ABS.

Zarówno jedno jak i drugie masz pod maską, a to z czym pedał hamulca będący w kabinie współpracuje, to podciśnieniowe serwo hamulca. To jest to co jest pomiędzy pedałem, a pompą hamulcową i pomaga naciskać na tłoczyska w pompie hamulcowej.

Potem dopiero to ciśnienie jest przez elektryczną pompę ABS kontrolowane i odpowiednio rozdzielane na koła, według wyników z czujników przy kołach. To skrótowo i w uproszczony sposób opisane działanie układu hamulcowego, ze wspomaganiem i układem ABS.

Niby to serwo też jest pod maską ale na samej przegrodzie, a popychak jest połączony z pedałem w środku.

To syczenie to może być nieszczelność na tym popychaku i zasysanie powietrza w miejsce próżni, jaką w dieslu wytwarza pompa vacum, a w benzyniakach kanał ssący na dolocie do silnika..

Jest juz na forum kilka postów na temat nieszczelności podciśnieniowego serwa układu hamulcowego.

Jest sposób by to sprawdzić.

Upewnij się że jesteś sam na drodze, rozpędź auto i gwałtownie zahamuj. Puść hamulec i natychmiast wciśnij ponownie tak jak poprzednio na max.

Zwróć uwagę czy siła nacisku na pedał jest taka sama, czy też pedał jest zdecydowanie bardziej twardy, a hamulce za drugim naciśnięciem udają że hamują.

Podobne objawy są jak pompa vakum się kończy i nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia ale wówczas nie słychać syczenia w środku.

Taki przypadek miałem w moim sceniolu starszym, za drugim naciśnięciem auto jechało jak sanki, pedał hamulca zdecydowanie twardszy. Po wymianie pompy vakum na młodszą używkę, problem zniknął. U mnie jednak nie było słychać syczenia.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę tak jak mówisz. Może mi się zdaje, ale to syczenie jest "bardziej obserwowalne" przy niższych temperaturach, ale to raczej moje wrażenie. No nic, trzeba popatrzeć. Muszę zerknąć pod maskę i odszukać wskazane elementy.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże czarne okrągłe przykręcone do przegrody, widoczne za zbiorniczkiem i pompą hamulcową.

Od strony silnika nic nie zaobserwujesz z tej usterki. Element nie podlega naprawie, bo jest fabrycznie zamknięty na stałe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!