Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem dokladnie tak jak piszecie odpowietrzenie hamulców nie pomogło. Dlatego wymieniłem na nową pompę (nówka) i Servo (używka) nadal miękki hamulec. Macie jakieś rady?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chyba znowu wrzuce swoje zapytanie/przemyślenia i to w tym temacie.

Wcześniej pytałem o dobry płyn hamulcowy do tego autka, wymianę, kolejność itd. Na razie wyskoczyły inne sprawy i brakuje czasu na wymianę(nawet forum odwiedzam z przypadku bp miałem probolemy z netem :( )

Powiedzcie mi co to może być. Auto hamuje normalnie. Pedał jest raczej taki jak trzeba. Wszystko reaguje bo parę razy musiałem ostrzej hamować i nie było problemu. W warunkach zimowych też nie było bardzo krytycznych sytuacji. Chodzi o to, że nie wiem czy wszystko OK.

I tutaj opis. Odpalam auto, jadę i....słyszę takie "ssssss"(mniej więcej) z lewej strony czyli kierowcy. Głos nie jest donośny, ale dla kierowcy słyszalny trochę bardziej. Minimalne dotknięcie pedału hamulca likwiduje to syczenie. Oczywiście zwykłe hamowanie także. Po chwili znowu powraca, czasem nie. Jak jadę dłuższy odcinek to chyba jest to ograniczone, ale muszę to jeszcze zaobserwować bo nie zwracałem na to takiej uwagi.

Teraz nie wiem. Poczytałem, że macie awarie pomp hamulcowych, pomp ABS. To mnie troche denerwuje bo jeździ, hamuje ale lepiej się upewnić. Znajomy rzucił mi różne możliwości od pompy poprzez delikatne zapowietrzenie aż do tego, że z ABS to tak jest. :) Co tu zrobić, żeby było OK. Może ten płyn już faktycznie bardzo stary....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma płyn do słyszalnego syczenie czy nawet układ ABS.

Zarówno jedno jak i drugie masz pod maską, a to z czym pedał hamulca będący w kabinie współpracuje, to podciśnieniowe serwo hamulca. To jest to co jest pomiędzy pedałem, a pompą hamulcową i pomaga naciskać na tłoczyska w pompie hamulcowej.

Potem dopiero to ciśnienie jest przez elektryczną pompę ABS kontrolowane i odpowiednio rozdzielane na koła, według wyników z czujników przy kołach. To skrótowo i w uproszczony sposób opisane działanie układu hamulcowego, ze wspomaganiem i układem ABS.

Niby to serwo też jest pod maską ale na samej przegrodzie, a popychak jest połączony z pedałem w środku.

To syczenie to może być nieszczelność na tym popychaku i zasysanie powietrza w miejsce próżni, jaką w dieslu wytwarza pompa vacum, a w benzyniakach kanał ssący na dolocie do silnika..

Jest juz na forum kilka postów na temat nieszczelności podciśnieniowego serwa układu hamulcowego.

Jest sposób by to sprawdzić.

Upewnij się że jesteś sam na drodze, rozpędź auto i gwałtownie zahamuj. Puść hamulec i natychmiast wciśnij ponownie tak jak poprzednio na max.

Zwróć uwagę czy siła nacisku na pedał jest taka sama, czy też pedał jest zdecydowanie bardziej twardy, a hamulce za drugim naciśnięciem udają że hamują.

Podobne objawy są jak pompa vakum się kończy i nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia ale wówczas nie słychać syczenia w środku.

Taki przypadek miałem w moim sceniolu starszym, za drugim naciśnięciem auto jechało jak sanki, pedał hamulca zdecydowanie twardszy. Po wymianie pompy vakum na młodszą używkę, problem zniknął. U mnie jednak nie było słychać syczenia.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę tak jak mówisz. Może mi się zdaje, ale to syczenie jest "bardziej obserwowalne" przy niższych temperaturach, ale to raczej moje wrażenie. No nic, trzeba popatrzeć. Muszę zerknąć pod maskę i odszukać wskazane elementy.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże czarne okrągłe przykręcone do przegrody, widoczne za zbiorniczkiem i pompą hamulcową.

Od strony silnika nic nie zaobserwujesz z tej usterki. Element nie podlega naprawie, bo jest fabrycznie zamknięty na stałe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!