Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

odpowietrzasz tak samo jak w każdym innym aucie.

A wiec zaczynasz odpowietrzanie od najdalej położonego koła. Pamiętaj że przed rozpoczęciem odpowietrzania musisz ściągnąć przewód podciśnienia z serwa.

Schemat odpowietrzania ogólnie znany czyli jedna osoba pompuje i po chwili zatrzymuje pompowanie z wciśniętym pedałem a tu spuszczasz powietrze przez odpowietrznik z płynu hamulcowego przez wężyk i do słoiczka(ekologia i widać czy jeszcze bulgocze). I tak czynność powtarzasz dopóki pedał nie będzie dostatecznie twardy i wysoki. Pamiętaj o kontrolowaniu ilości płynu w zbiorniczku żebyś nie spuścił go do końca.

wykręcić tłoczek do klocka ?

tego nie rozumiem-czy w klocku masz jakiś tłoczek :?:

tłoczek jest w zacisku hamulca ale tego sie nie rusza( wykręca) no chyba że chcesz wymienić jego uszczelniacz bo cieknie. jak rozumiem masz 4 hamulce tarczowe czyli wciskasz tłoczek do środka zacisku wkładasz nowe klocki, zamykasz skręcasz i odpowietrzasz.w miarę odpowietrzania tłoczek wróci na swoje miejsce i dopasuje sie do grubości nowego klocka. ważne jak będziesz wciskał tłoczek to może potrzeba będzie odciągnąć starego płynu ze zbiorniczka tak żeby sie nie wylał.

pamiętaj aby nie doprowadzić do całkowitego spuszczenia płynu hamulcowego tak żeby pompa nie miała smarowania bo to może być początek jej końca zwłaszcza jak jest starsza.

Tematy podobne które były na forum warte przeczytania:

TU

TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Popieram wypowiedź marek_c. Powinno się odpowietrzać prawe tylne, lewe tylne, prawe przód i lewe przód. Właśnie wymieniłem płyn hamulcowy ;-) Może mi się wydaje ale chyba hamuje lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 1 rok później...

musisz ściągnąć przewód podciśnienia z serwa.

No właśnie. Może coś więcej.

Co do samego odpowietrzenia to jak rozumiem jedziemy w kolejności PT, LT, PP, LP. Nie ma znaczenia czy auto ma ABS i ESP czy też nie ma?

 

Dodano: 23 wrz 2014 - 18:23

Odświeże temat w który już odwiedzałem. :D

W końcu jak ma być ostatecznie z tym odpowietrzaniem. Na forach podajecie różne konfiguracje. Nie wiem czy to zależy od posiadania ABS i innych sznerów bajerów. Niech ktoś w końcu napisze jeszcze raz jaka kolejność wymiany jest przewidziana dla sceniczka z 2002 z abs I esp?

Faktycznie spuścić płyn, nalać i odpowietrzać? Czy też coś odpinać tak jak proponował lepper_pl? Po mojemu to PT, LT, PP, LP.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to zacytuję z książki 'Renault Megane modele 1999-2002' strona 148: dwuobwodowy układ hydrauliczny uruchamiania hamulców jest dzielony po przekątnej i dlatego wymaga przestrzegania właściwej kolejności odpowietrzania:hamulec tylny prawy, przedni lewy, tylny lewy i prawy przedni.Podczas odpowietrzania podciśnieniowy obwód wspomagania powinien być wyłączony. Jest na downloadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem bo już tyle wersji krąży. Ciekawe czy ktoś coś jeszcze zasugeruje :) Temat jest jeszcze taki, że tu chodzi o scenika a nie megane(w sumie podobne) i może to tworzy różnice w odpowiedziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony okładki jest napisane, że dotyczy: Renault Megane, Megane Coupe, Megane Classic oraz Megane Scenic. Szczerze mówiąc, odpowietrzałem różne układy w różnych autach i czy to się zrobi na ukos, czy tył-przód, ważne, aby zrobić solidnie. Odpowietrzanie bo dolany płyn, a odpowietrzanie bo wymiana całego płynu, z całego układu [tłoczki, przewody, pompa ham., pompa ABS], tu jest trochę różnicy, bo trzeba aktywować układ, aby elektrozawory się otwarły i płyn wypełnił całkowicie pompę ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Zwykłe odpowietrzenie to jeszcze. Autorowi tematu chodziło pewnie o odpowietrzenie układu przy wymianie płynu.

Konkretnie na czym ma polegać to aktywowanie? Zwykłe wymiany to wiem, ale z ABS się nie bawiłem. W zwykłym nalewa się płyn, jeden człowiek w aucie naciska, drugi popuszcza przy kole i idzie. I tak z tym gdzieś pojadę(znajomy), ale lepiej wiedzieć krok po kroku, jak i co robić, czym zalać itd.

Zbieram się do tej wymiany i zbieram. Płyn ma napewno 3 lata, jak nie więcej. Nie mam pojęcia bo sam nic przy tym nie grzebałem. Nic nie ubywa, ale ......

Jakiś konkretny płyn polecacie?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!