Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gasnacy silnik na wolnych obrotach


dietax

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM Meganka 1.4 75kM bez gazu 1998r

mam takie problemy z moja meganka otórz otóż zdarza sie ze nie moge odpalic silnika gdy jest zimny. Drugi problem dotyczy tego iz gdy silnik sie rozgrzeje samochód gasnie mi, ni stąd ni zowąd, na wolnych obrotach bez zadnego spadku obrotow czy czegoś podobnego. Wymieniłem juz krokowca, uszczelke pod głowicą, świece+przewody+kopółkę kopułkę+palec,filtry powietrza i oleju,sonde lambda bez rezultatu. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia

Kolego, przed wysłaniem proponuję przeczytać co się napisało i poprawić błędy. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czujnik wału korbowego patrzyłeś?. Może przybrudzony jest i dla tego. Znajduje się on miedzy silnikiem a skrzynią. Taki czarny w kształcie "motylka" jest na dwie śruby przykręcany.

 

PS. Co to jest ten "palec" o którym wspominałeś?. Kilka razy widziałem jak się przewija to słowo na forum ale nie moge zrozumieć co to jest

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podpinam się pod temat.

U mnie problem wygląda następująco:

Silnik odpala bez problemu ale czasem gaśnie. Wygląda to tak że zatrzymuje się na światłach i podczas gdy silnik spada z obrotów po prostu gaśnie zamiast utrzymać się na wolnych obiatach, bez żadnego dławienia się itp.

Potem odpala bez odpala i potrafi znów tuz po odpalaniu zgasnąć.

Dziś na przykład zgasł z 5 razy pod rząd podczas parkowania i odpalał od razu.

Wczoraj nie zgasł ani razu.

 

Od czego zacząć poszukiwania?

Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja też się podepnę.

Meganka 1.4 8v,benzyna+gaz,wersja z klimą.Świece praktycznie nowe,przewody zapłonowe nie mają roku,palec i kopułka mają delikatne nadpalenia-ale bez tragedii.

Zmieniłem kompletny rozrząd,ustawiłem przy okazji zawory.Po odpaleniu,na zimnym silniku jest dość dobrze,jedynie może trochę "osłabł"-mam wrażenie,że trzeba dać trochę więcej gazu by ruszyć.Poza tym silnik pracuje równo,trzyma obroty,odpala bez problemu.

Problem zaczyna się po rozgrzaniu silnika,praktycznie każde wciśnięcie sprzęgła (jeśli nie trzymam gazu) powoduje gaśnięcie silnika.Dzieje się tak na obu paliwach.Obroty spadają bardzo gwałtownie,nie ma nawet delikatnego zatrzymania w zakresie 1000-0 rpm.

Rozrząd ustawiony na pewno na znaki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grzes70 napisał:

Dzieje się tak na obu paliwach.

Aby wyeliminować wpływ instalacji gazowej, należy zakręcić gaz na butli.

Przełączanie gaz/benzyna, to nie to samo co zakręcenie butli z gazem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem szczelność uszczelek kolektora dolotowego plakiem (z dorobionym dłuższym wężykiem)-brak reakcji,tak że temat lewego powietrza na razie zostawiam.

 

Andrzeju,jeśli masz coś konstruktywnego do powiedzenia,bardzo chętnie poczytam.Jednak pisanie w formie którą aktualnie preferujesz,powoduje,że czytający bierze Cię w najlepszym wypadku za trola.

Owszem,zdarza się,że auto pracuje na obu paliwach równocześnie.Jednak wtedy objawy będą inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!