Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gasnacy silnik na wolnych obrotach


dietax

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM Meganka 1.4 75kM bez gazu 1998r

mam takie problemy z moja meganka otórz otóż zdarza sie ze nie moge odpalic silnika gdy jest zimny. Drugi problem dotyczy tego iz gdy silnik sie rozgrzeje samochód gasnie mi, ni stąd ni zowąd, na wolnych obrotach bez zadnego spadku obrotow czy czegoś podobnego. Wymieniłem juz krokowca, uszczelke pod głowicą, świece+przewody+kopółkę kopułkę+palec,filtry powietrza i oleju,sonde lambda bez rezultatu. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia

Kolego, przed wysłaniem proponuję przeczytać co się napisało i poprawić błędy. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czujnik wału korbowego patrzyłeś?. Może przybrudzony jest i dla tego. Znajduje się on miedzy silnikiem a skrzynią. Taki czarny w kształcie "motylka" jest na dwie śruby przykręcany.

 

PS. Co to jest ten "palec" o którym wspominałeś?. Kilka razy widziałem jak się przewija to słowo na forum ale nie moge zrozumieć co to jest

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podpinam się pod temat.

U mnie problem wygląda następująco:

Silnik odpala bez problemu ale czasem gaśnie. Wygląda to tak że zatrzymuje się na światłach i podczas gdy silnik spada z obrotów po prostu gaśnie zamiast utrzymać się na wolnych obiatach, bez żadnego dławienia się itp.

Potem odpala bez odpala i potrafi znów tuz po odpalaniu zgasnąć.

Dziś na przykład zgasł z 5 razy pod rząd podczas parkowania i odpalał od razu.

Wczoraj nie zgasł ani razu.

 

Od czego zacząć poszukiwania?

Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja też się podepnę.

Meganka 1.4 8v,benzyna+gaz,wersja z klimą.Świece praktycznie nowe,przewody zapłonowe nie mają roku,palec i kopułka mają delikatne nadpalenia-ale bez tragedii.

Zmieniłem kompletny rozrząd,ustawiłem przy okazji zawory.Po odpaleniu,na zimnym silniku jest dość dobrze,jedynie może trochę "osłabł"-mam wrażenie,że trzeba dać trochę więcej gazu by ruszyć.Poza tym silnik pracuje równo,trzyma obroty,odpala bez problemu.

Problem zaczyna się po rozgrzaniu silnika,praktycznie każde wciśnięcie sprzęgła (jeśli nie trzymam gazu) powoduje gaśnięcie silnika.Dzieje się tak na obu paliwach.Obroty spadają bardzo gwałtownie,nie ma nawet delikatnego zatrzymania w zakresie 1000-0 rpm.

Rozrząd ustawiony na pewno na znaki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grzes70 napisał:

Dzieje się tak na obu paliwach.

Aby wyeliminować wpływ instalacji gazowej, należy zakręcić gaz na butli.

Przełączanie gaz/benzyna, to nie to samo co zakręcenie butli z gazem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem szczelność uszczelek kolektora dolotowego plakiem (z dorobionym dłuższym wężykiem)-brak reakcji,tak że temat lewego powietrza na razie zostawiam.

 

Andrzeju,jeśli masz coś konstruktywnego do powiedzenia,bardzo chętnie poczytam.Jednak pisanie w formie którą aktualnie preferujesz,powoduje,że czytający bierze Cię w najlepszym wypadku za trola.

Owszem,zdarza się,że auto pracuje na obu paliwach równocześnie.Jednak wtedy objawy będą inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!