Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII 1.6 16V - rozrusznik nie kręci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów.

Mam siódmy rok Megane II Grandtour (2007). Od zawsze u mnie.

Silnik 1.6 16V, skrzynia "piątka".

Przebieg 115k.km

Jedyne kuku do tej pory to łożysko na sprzęgle sprężarki klimatyzacji (w czwartym roku).

Nie sygnalizowała niczego. Odpalała prawidłowo bez najmniejszych "zgrzytów".

Aż do piątku. Na koniec dnia nie odjechałem "normalnie" spod firmy do domu.

Trzeba było ją lekko popchnąć i miękko na dwójce... (oczywiście z normalna procedurą odpalania - sprzęgło i START/STOP).

Co się "dzieje":

- karta w slocie

- wciskam jak zawsze sprzęgło

- wciskam START/STOP

- włącza - jak zawsze wszystkie kontrolki

- wyświetlacz - "Wciśnij sprzęgło i hamulec"

- słysze jak wyskakuje bendix (chyba to on)

- cisza... nie kręci, kontrolki po kolei gasną, po około 10s odpuszcza bendix... na wyświetlaczu to co zawsze po odpaleniu - "Olej ..."

- włacza wspomaganie kierownicy i całą elektrykę wewnątrz (oczywiście to co jest włączone :) ).

Bezpieczniki na klemie "+" - 2x30A - sprawne, CAL1 (chyba 400A) od rozrusznika też jest ok.

Co jeszcze mogę sam zrobić ?

Czujniki na sprzęgle i hamulcu sa sprawne.

Nie przeprowadzi procedury startu jak nie wcisne jednego lub drugiego.

Jak puszcze w trakcie procedury startu pedały - przerwie procedurę.

Pozdrawiam

dccman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na akumulatorze - 13,8V

Nic nie przygasa.

Miesiąc temu byłem u "Akumulatora" - sprawdzał czy należy go już wymienić.

Pomierzył, poobciążał - rzekł: nie wymieniać !!

Od tego czasu ani nie było mrozów a Megi jeździła tak jak codzień (trasy).

 

Dodam, że to oryginalny akumulator... Nigdy prostownika nie widział :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idę zmierzyć V przy próbie rozruchu.

EDIT

Stan aku:

- piątek - 13,80V (sam. wyłączony, bez karty w czytniku)

- sobota - przy ogledzinach okablowania, połączeń i bezpieczników było pare prób rozruchu, zapewne nie pomogło mu to :)

- teraz:

a. 12,60V (sam. wyłączony, bez karty w czytniku)

b. 11,56V przy próbie rozruchu

 

Dodano: 30 mar 2014 - 21:37

Przepraszam za dwa posty jeden za drugim.

Czy ta wartość którą zmierzyłem wystarcza do odmówienia pracy przez rozrusznik ?

Edytowane przez dccman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chętnie bym się dostał do bezpieczników w komorze :applause:

Ale nie chcę porąbac tej górnej części osłony...

Jak ją oddzielić od reszty - przykręconej do komory ?

Za cholerke nie mogę jej zsunąć.

 

Na tym czarnym board'zie - od dołu... - jest bodajże bezpiecznik "Selenoid rozrusznika" - 25A (opis gniazda "3").

post-47125-0-81979000-1396282534_thumb.jpg

Edytowane przez dccman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym czarnym board'zie - od dołu... - jest bodajże bezpiecznik "Selenoid rozrusznika" - 25A (opis gniazda "3").

Owszem, bezpieczniki są od spodu, ale bezpiecznik, o którym piszesz występuje w wersji PhI. Nie zwróciłem wcześniej uwagi, że Ty masz wersję PhII, a tu według schematów, takowego bezpiecznika nie ma.

Dostanie się do tych bezpieczników wcale nie jest takie proste, a bynajmniej nie tak jak w PhI. Pokrywy zaznaczonej na czerwono nie domontuje się, przynajmniej na tym etapie nie jest to możliwe. Po zdjęciu plastikowej pokrywy i odkręceniu masy od skrzynki bezpieczników (jak na zdjęciu), należy ją wysunąć w stronę akumulatora. Aku trzeba wcześniej wymontować i jego podstawę też. Roboty trochę, ale jest to wykonalne. W razie potrzeby, w tym temacie jest link do opisu ze zdjęciami z demontażu tej skrzynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może jest to trywialne pytanie...

Czym się różni phl od phll ?

To fazy produkcji ?

Moja jest po ostatnim liftingu - jest z 08.2007 (przed zmiana na MIII).

Jest zatem phll ?

 

PS.

U mnie wyglada ta kszyneczka identycznie jak z linku od Ciebie.

Tylko:

- board z bezpiecznikami (ten czarny) jest w kolejnej "obudowie-trzymaczu" wewnątrz.

- nie da sie go wysunąć w lewo bo tę konstrukcje "trzymacza" blokuje płytka z tymi duzymi bezpiecznikami niżej

- jak "trzymacz" board'a wyskoczy z zatrzasku - czuję w która stronę "idzie" - tylko w górę

To co obysowałem na czerwono jest nałożone (zatrzaśnięte ?) na dolna część (przykręconą do komory silnika) tego "pojemnika".

Ona ma luz w stosunku do części dolnej. Jest zrobiona tak aby ew. woda spływała od razu na ściankę dolną nie włażąc do wewnącz.

Że tak powiem, tak jak są układane dachówki :idea:

 

Z tego co napisałeś - ja nie mam tego bezpiecznika ?

I ten opis z manuala MR364MEGANE8 jest nie dla mnie ? (screan'y z pdf'a niżej)

Chyba nie... znalazłem w sieci fotkę mojego moduł USM C-PFT od "ważniejszej" strony :applause: (fotka niżej)

Do niego opisu nigdzie nie widze.

Jezeli tam nie mam zabezpieczenia od rozrusznika - szkoda nerwów z wyciąganiem ?

post-47125-0-47226500-1396293913_thumb.jpg

post-47125-0-93573200-1396293923_thumb.jpg

post-47125-0-97503600-1396294255_thumb.jpg

Edytowane przez dccman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym się różni phl od phll ?

To fazy produkcji ?

Dokładnie tak. Wersja PhI była produkowana do 2005r.

board z bezpiecznikami (ten czarny) jest w kolejnej "obudowie-trzymaczu" wewnątrz.

Nie ma tam kolejnej obudowy. Po prostu ta skrzynka z bezpiecznikami, którą już widać na zdjęciu, jest wsunięte w tą dużą obudowę i przykręcona torx'em do masy. Nie wiem dokładnie jak to tam wygląda, bo ja mam PhI. Wszystkie wypowiedzi jakie są na forum świadczą o tym, że ona wysuwa się w stronę akumulatora. Nie ma innej możliwości. Być może są jeszcze jakieś dodatkowe zatrzaski i stąd ten opór. Trzeba próbować, musi wyjść. To Ty masz ją przed sobą i widzisz jak to wygląda dokładnie.

Z tego co napisałeś - ja nie mam tego bezpiecznika ?

I ten opis z manuala MR364MEGANE8 jest nie dla mnie ?

Ze schematów wynika, że nie ma tego bezpiecznika, ale połączenie z cewką rozrusznika zostało to samo.

Ten opis jest dla PhI. Dla PhII znajdziesz na downloadzie, TU

Jezeli tam nie mam zabezpieczenia od rozrusznika - szkoda nerwów z wyciąganiem ?

Jedynie co, we własnym zakresie, to bym najpierw tą skrzynkę sprawdził i połączenia w niej. Nie wiem co jeszcze można by sprawdzić, chyba że sam rozrusznik jest problemem, albo jego połączenie.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za linka - ważne info !

 

Spróbowałem to namalować.

Widok od strony akumulatora.

Czerwony prostokąt - moduł z bezpiecznikami - USM C-PFT

On siedzi w tym co nazwałem "stelażem".

"Stelaż" da się wyczepić ale nie wysunę go bo blokowany jest przez dolne bezpieczniki i krawęź dolnej części obudowy.

Jak widzicie - moduł USM jest wsunięty w "stelaż" - sa prowadnice.

Ale za cholerę nie mogę go z nich wysunąć w stronę silnika - albo jestem dla niego zbyt... delikatny...

"Stelaż" da sie wypiąć - zatrzask po lewej. Wtedy "stelaż" daje się podnieść do góry ale to nic nie daje bo go blokują bezpieczniki z dołu...

 

Dodano: 31 mar 2014 - 22:59

Znalazłem takiego cosika:

http://megane2.superforum.fr/t13050-tuto-photo-acceder-a-l-upc-sur-une-phase-ii

wg. tego Francuza należy popchnąć moduł w stronę kabiny...

Cóż.

Wiem co znowu będę robił jutro...

 

PS.

Czy szczotki komutatora lubią się zawieszać w rozruszniku ?

Zapewne do dotarcia do niego jest potrzebna koparka, spychacz, dźwig i... kanał...

Jak już by to trzeba było zrobić - da się go rozebrać i przeczyścić ?

 

Fotki pochodzą z podlinkowanej strony.

W opisie hlnkevin napisał, że coś jeszcze trzyma tylko zapomniał strzelić fotki (jakiś zatrzask/ski)...

W prawo od końca strzałki (paznokieć :D ) widać w głębi zatrzask "stelaża" - jak się go wypnie moduł wraz z nim można podnieść do góry - co nic nie daje.

 

Dodano: 31 mar 2014 - 23:10

Kolejny wpis :idea:

http://www.auto-technique.fr/fiche-technique/electricite-auto-fusibles-compartiment-moteur-renault-scenic-2-megane-2-phase-2-p1-311.html

fota 14 - idealnie widac "stelaż".

fota 15 - widać zatrzaski dla USM z boku "stelaża" :applause: (tylko ten gość wyciągnął USM wraz z nim...)

post-47125-0-63649100-1396300203_thumb.jpg

post-47125-0-66816600-1396303078_thumb.jpg

post-47125-0-69488700-1396303090_thumb.jpg

Edytowane przez dccman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedziałem już co mogłem w tej sprawie. Szczegółów nie znam, ponieważ jak pisałem, nie mam tej wersji i tego nie robiłem. Może faktycznie są tam dodatkowe zatrzaski, ale to musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto to robił w PhII.

Według mnie tego stelaża, o którym piszesz się nie wyciąga. Jedynie należy wysunąć sam moduł z bezpiecznikami i tyle. W ogóle dziwna sprawa, bo do tej pory nikt na forum nie miał z tym problemów i tego nie opisywał.

Myślę, że z materiałami, które znalazłeś, nie powinno być z tym aż takich problemów. Już pomijam kwestię języka, ale z samych zdjęć można wiele wywnioskować.

Czy szczotki komutatora lubią się zawieszać w rozruszniku ?

Zapewne do dotarcia do niego jest potrzebna koparka, spychacz, dźwig i... kanał...

Mogło i tak się stać. Były takie przypadki opisywane na forum, że winny był rozrusznik i jego wymiana pomagała. Dostęp tylko z kanału. Jest z tyłu za silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan aku:

- piątek - 13,80V (sam. wyłączony, bez karty w czytniku)

- sobota - przy ogledzinach okablowania, połączeń i bezpieczników było pare prób rozruchu, zapewne nie pomogło mu to :applause:

- teraz:

a. 12,60V (sam. wyłączony, bez karty w czytniku)

b. 11,56V przy próbie rozruchu

Proponuję przyjrzeć się masie idącej na silnik, bo napięcia akumulator ma dobre.

 

aston76 Czemu u mnie w czasie rozruchu spada do 9V czy 8,5V i odpala bez problemu?? Skoro mówisz, że nie zakręci poniżej 10V.

A czym Arbites to mierzyłeś miernikiem za 10zł czy jakimś droższym i na jakim zakresie tego miernika?? Każdy miernik ma jakąś tam niedokładność. Mam miernik który pokaże, że spadek napięcia jest jeszcze większy niż twoje, bo ma taki błąd pomiarowy na zakresie 1000V DC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!