Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam Kolegów.

Mam siódmy rok Megane II Grandtour (2007). Od zawsze u mnie.

Silnik 1.6 16V, skrzynia "piątka".

Przebieg 115k.km

Jedyne kuku do tej pory to łożysko na sprzęgle sprężarki klimatyzacji (w czwartym roku).

Nie sygnalizowała niczego. Odpalała prawidłowo bez najmniejszych "zgrzytów".

Aż do piątku. Na koniec dnia nie odjechałem "normalnie" spod firmy do domu.

Trzeba było ją lekko popchnąć i miękko na dwójce... (oczywiście z normalna procedurą odpalania - sprzęgło i START/STOP).

Co się "dzieje":

- karta w slocie

- wciskam jak zawsze sprzęgło

- wciskam START/STOP

- włącza - jak zawsze wszystkie kontrolki

- wyświetlacz - "Wciśnij sprzęgło i hamulec"

- słysze jak wyskakuje bendix (chyba to on)

- cisza... nie kręci, kontrolki po kolei gasną, po około 10s odpuszcza bendix... na wyświetlaczu to co zawsze po odpaleniu - "Olej ..."

- włacza wspomaganie kierownicy i całą elektrykę wewnątrz (oczywiście to co jest włączone :) ).

Bezpieczniki na klemie "+" - 2x30A - sprawne, CAL1 (chyba 400A) od rozrusznika też jest ok.

Co jeszcze mogę sam zrobić ?

Czujniki na sprzęgle i hamulcu sa sprawne.

Nie przeprowadzi procedury startu jak nie wcisne jednego lub drugiego.

Jak puszcze w trakcie procedury startu pedały - przerwie procedurę.

Pozdrawiam

dccman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do naładowania akumulator lub wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na akumulatorze - 13,8V

Nic nie przygasa.

Miesiąc temu byłem u "Akumulatora" - sprawdzał czy należy go już wymienić.

Pomierzył, poobciążał - rzekł: nie wymieniać !!

Od tego czasu ani nie było mrozów a Megi jeździła tak jak codzień (trasy).

 

Dodam, że to oryginalny akumulator... Nigdy prostownika nie widział :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego to kup nowy i zapomnisz o problemie. A napięcie sprawdź podczas odpalania i jeżeli spadnie poniżej 10V podczas próby rozruchu, to rozrusznik nie zakręci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Idę zmierzyć V przy próbie rozruchu.

EDIT

Stan aku:

- piątek - 13,80V (sam. wyłączony, bez karty w czytniku)

- sobota - przy ogledzinach okablowania, połączeń i bezpieczników było pare prób rozruchu, zapewne nie pomogło mu to :)

- teraz:

a. 12,60V (sam. wyłączony, bez karty w czytniku)

b. 11,56V przy próbie rozruchu

 

Dodano: 30 mar 2014 - 21:37

Przepraszam za dwa posty jeden za drugim.

Czy ta wartość którą zmierzyłem wystarcza do odmówienia pracy przez rozrusznik ?

Edytowano przez dccman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy ogledzinach okablowania, połączeń i bezpieczników było pare prób rozruchu, zapewne nie pomogło mu to

Bezpieczniki w skrzynce połączeń w komorze silnika też sprawdzone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aston76 Czemu u mnie w czasie rozruchu spada do 9V czy 8,5V i odpala bez problemu?? Skoro mówisz, że nie zakręci poniżej 10V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chętnie bym się dostał do bezpieczników w komorze :applause:

Ale nie chcę porąbac tej górnej części osłony...

Jak ją oddzielić od reszty - przykręconej do komory ?

Za cholerke nie mogę jej zsunąć.

 

Na tym czarnym board'zie - od dołu... - jest bodajże bezpiecznik "Selenoid rozrusznika" - 25A (opis gniazda "3").

post-47125-0-81979000-1396282534_thumb.jpg

Edytowano przez dccman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na tym czarnym board'zie - od dołu... - jest bodajże bezpiecznik "Selenoid rozrusznika" - 25A (opis gniazda "3").

Owszem, bezpieczniki są od spodu, ale bezpiecznik, o którym piszesz występuje w wersji PhI. Nie zwróciłem wcześniej uwagi, że Ty masz wersję PhII, a tu według schematów, takowego bezpiecznika nie ma.

Dostanie się do tych bezpieczników wcale nie jest takie proste, a bynajmniej nie tak jak w PhI. Pokrywy zaznaczonej na czerwono nie domontuje się, przynajmniej na tym etapie nie jest to możliwe. Po zdjęciu plastikowej pokrywy i odkręceniu masy od skrzynki bezpieczników (jak na zdjęciu), należy ją wysunąć w stronę akumulatora. Aku trzeba wcześniej wymontować i jego podstawę też. Roboty trochę, ale jest to wykonalne. W razie potrzeby, w tym temacie jest link do opisu ze zdjęciami z demontażu tej skrzynki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Być może jest to trywialne pytanie...

Czym się różni phl od phll ?

To fazy produkcji ?

Moja jest po ostatnim liftingu - jest z 08.2007 (przed zmiana na MIII).

Jest zatem phll ?

 

PS.

U mnie wyglada ta kszyneczka identycznie jak z linku od Ciebie.

Tylko:

- board z bezpiecznikami (ten czarny) jest w kolejnej "obudowie-trzymaczu" wewnątrz.

- nie da sie go wysunąć w lewo bo tę konstrukcje "trzymacza" blokuje płytka z tymi duzymi bezpiecznikami niżej

- jak "trzymacz" board'a wyskoczy z zatrzasku - czuję w która stronę "idzie" - tylko w górę

To co obysowałem na czerwono jest nałożone (zatrzaśnięte ?) na dolna część (przykręconą do komory silnika) tego "pojemnika".

Ona ma luz w stosunku do części dolnej. Jest zrobiona tak aby ew. woda spływała od razu na ściankę dolną nie włażąc do wewnącz.

Że tak powiem, tak jak są układane dachówki :idea:

 

Z tego co napisałeś - ja nie mam tego bezpiecznika ?

I ten opis z manuala MR364MEGANE8 jest nie dla mnie ? (screan'y z pdf'a niżej)

Chyba nie... znalazłem w sieci fotkę mojego moduł USM C-PFT od "ważniejszej" strony :applause: (fotka niżej)

Do niego opisu nigdzie nie widze.

Jezeli tam nie mam zabezpieczenia od rozrusznika - szkoda nerwów z wyciąganiem ?

post-47125-0-47226500-1396293913_thumb.jpg

post-47125-0-93573200-1396293923_thumb.jpg

post-47125-0-97503600-1396294255_thumb.jpg

Edytowano przez dccman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czym się różni phl od phll ?

To fazy produkcji ?

Dokładnie tak. Wersja PhI była produkowana do 2005r.

board z bezpiecznikami (ten czarny) jest w kolejnej "obudowie-trzymaczu" wewnątrz.

Nie ma tam kolejnej obudowy. Po prostu ta skrzynka z bezpiecznikami, którą już widać na zdjęciu, jest wsunięte w tą dużą obudowę i przykręcona torx'em do masy. Nie wiem dokładnie jak to tam wygląda, bo ja mam PhI. Wszystkie wypowiedzi jakie są na forum świadczą o tym, że ona wysuwa się w stronę akumulatora. Nie ma innej możliwości. Być może są jeszcze jakieś dodatkowe zatrzaski i stąd ten opór. Trzeba próbować, musi wyjść. To Ty masz ją przed sobą i widzisz jak to wygląda dokładnie.

Z tego co napisałeś - ja nie mam tego bezpiecznika ?

I ten opis z manuala MR364MEGANE8 jest nie dla mnie ?

Ze schematów wynika, że nie ma tego bezpiecznika, ale połączenie z cewką rozrusznika zostało to samo.

Ten opis jest dla PhI. Dla PhII znajdziesz na downloadzie, TU

Jezeli tam nie mam zabezpieczenia od rozrusznika - szkoda nerwów z wyciąganiem ?

Jedynie co, we własnym zakresie, to bym najpierw tą skrzynkę sprawdził i połączenia w niej. Nie wiem co jeszcze można by sprawdzić, chyba że sam rozrusznik jest problemem, albo jego połączenie.

Edytowano przez damiar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za linka - ważne info !

 

Spróbowałem to namalować.

Widok od strony akumulatora.

Czerwony prostokąt - moduł z bezpiecznikami - USM C-PFT

On siedzi w tym co nazwałem "stelażem".

"Stelaż" da się wyczepić ale nie wysunę go bo blokowany jest przez dolne bezpieczniki i krawęź dolnej części obudowy.

Jak widzicie - moduł USM jest wsunięty w "stelaż" - sa prowadnice.

Ale za cholerę nie mogę go z nich wysunąć w stronę silnika - albo jestem dla niego zbyt... delikatny...

"Stelaż" da sie wypiąć - zatrzask po lewej. Wtedy "stelaż" daje się podnieść do góry ale to nic nie daje bo go blokują bezpieczniki z dołu...

 

Dodano: 31 mar 2014 - 22:59

Znalazłem takiego cosika:

http://megane2.superforum.fr/t13050-tuto-photo-acceder-a-l-upc-sur-une-phase-ii

wg. tego Francuza należy popchnąć moduł w stronę kabiny...

Cóż.

Wiem co znowu będę robił jutro...

 

PS.

Czy szczotki komutatora lubią się zawieszać w rozruszniku ?

Zapewne do dotarcia do niego jest potrzebna koparka, spychacz, dźwig i... kanał...

Jak już by to trzeba było zrobić - da się go rozebrać i przeczyścić ?

 

Fotki pochodzą z podlinkowanej strony.

W opisie hlnkevin napisał, że coś jeszcze trzyma tylko zapomniał strzelić fotki (jakiś zatrzask/ski)...

W prawo od końca strzałki (paznokieć :D ) widać w głębi zatrzask "stelaża" - jak się go wypnie moduł wraz z nim można podnieść do góry - co nic nie daje.

 

Dodano: 31 mar 2014 - 23:10

Kolejny wpis :idea:

http://www.auto-technique.fr/fiche-technique/electricite-auto-fusibles-compartiment-moteur-renault-scenic-2-megane-2-phase-2-p1-311.html

fota 14 - idealnie widac "stelaż".

fota 15 - widać zatrzaski dla USM z boku "stelaża" :applause: (tylko ten gość wyciągnął USM wraz z nim...)

post-47125-0-63649100-1396300203_thumb.jpg

post-47125-0-66816600-1396303078_thumb.jpg

post-47125-0-69488700-1396303090_thumb.jpg

Edytowano przez dccman
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedziałem już co mogłem w tej sprawie. Szczegółów nie znam, ponieważ jak pisałem, nie mam tej wersji i tego nie robiłem. Może faktycznie są tam dodatkowe zatrzaski, ale to musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto to robił w PhII.

Według mnie tego stelaża, o którym piszesz się nie wyciąga. Jedynie należy wysunąć sam moduł z bezpiecznikami i tyle. W ogóle dziwna sprawa, bo do tej pory nikt na forum nie miał z tym problemów i tego nie opisywał.

Myślę, że z materiałami, które znalazłeś, nie powinno być z tym aż takich problemów. Już pomijam kwestię języka, ale z samych zdjęć można wiele wywnioskować.

Czy szczotki komutatora lubią się zawieszać w rozruszniku ?

Zapewne do dotarcia do niego jest potrzebna koparka, spychacz, dźwig i... kanał...

Mogło i tak się stać. Były takie przypadki opisywane na forum, że winny był rozrusznik i jego wymiana pomagała. Dostęp tylko z kanału. Jest z tyłu za silnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stan aku:

- piątek - 13,80V (sam. wyłączony, bez karty w czytniku)

- sobota - przy ogledzinach okablowania, połączeń i bezpieczników było pare prób rozruchu, zapewne nie pomogło mu to :applause:

- teraz:

a. 12,60V (sam. wyłączony, bez karty w czytniku)

b. 11,56V przy próbie rozruchu

Proponuję przyjrzeć się masie idącej na silnik, bo napięcia akumulator ma dobre.

 

aston76 Czemu u mnie w czasie rozruchu spada do 9V czy 8,5V i odpala bez problemu?? Skoro mówisz, że nie zakręci poniżej 10V.

A czym Arbites to mierzyłeś miernikiem za 10zł czy jakimś droższym i na jakim zakresie tego miernika?? Każdy miernik ma jakąś tam niedokładność. Mam miernik który pokaże, że spadek napięcia jest jeszcze większy niż twoje, bo ma taki błąd pomiarowy na zakresie 1000V DC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakiś za 60 zł miernik. Błąd pomiarowy pisze jakiś 0,5% na 1000V. Ale jak bateria jest słaba w mierniku to pokazuje wyższe napięcie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...