Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Einspritzung uberprufen


Rekomendowane odpowiedzi

Problem jak to już bywa był poruszany na forum, ale proszę o pomoc i podpowiedzi tych z Was, którzy z tematem osobiście się zetknęli. Około tygodnia temu podczas powrotu z pracy wyskoczył mi na wyświetlaczu komunikat EINSPRITZUNG UBERPRUFEN. Auto zupełnie straciło moc, ledwo ledwo toczyło się nawet po prostej drodze. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu problem ustawał i dałem radę przejechać około 30-40km zanim pojawił się ponownie. Po dwóch dniach takiej jazdy problem urósł i tym razem gaszenie i ponowne uruchomienie silnika nic nie daje. Auto nie ma mocy i obroty podnoszą się samoczynnie do poziomu około 1700/min (nie spadają nawet po odjęciu gazu). Auto tydzień stało u elektromechanika, który podłączał komputer diagnostyczny i stwierdził, że padł komputer (sterownik) silnika. Wymienił go, ale po odebraniu samochodu i przejechaniu około 2 km wszystko wróciło do stanu poprzedniego - ponownie komunikat EINSPRITZUNG UBERPRUFEN i całkowity spadek mocy. Dodam jeszcze, że w kabinie słychać dziwny odgłos przypominający ciche pykanie, którego szybkość narasta wraz z przyspieszaniem auta (taki odgłos jakby jakiś stycznik się włączał i wyłączał).

Podpowiedzcie na co zwrócić uwagę i czym zająć się w pierwszej kolejności? Wtryski, świece, lambda? CO może być przyczyną problemu i czy ktoś z tym miał też do czynienia?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujek google przetłumaczy ten komunikat na język polski i masz odpowiedź "kontrola wtrysku". Czyli masz coś z układem wtryskowym nie tak. I podłącz auto u kumatego mechanika pod Clipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Problem chyba rozwiązany :) okazało się, że winne były świece zapłonowe. Po wymianie na nowe objawy i komunikaty zniknęły i po przejechaniu około 100km na razie nic złego się nie dzieje. Moja sugestia na przyszłość - trzeba zaczynać diagnozowanie ustarek od rzeczy najprostszych i najbardziej oczywistych (takich które sami możemy sprawdzić), a nie ładować się w koszty.

 

Dodano: 12 cze 2014 - 08:16

Powracam do tematu bo i problem powraca :(

Poupływie 2 miesięcy od rozwiązania wcześniej poruszanego problemu zmuszony jestem jeszcze raz zasięgnąć Waszej porady. Problem z komunikatem powrócił pomimo chwilowego spokoju w tym temacie. Zdarzyło mi się dziś ponownie, że podczas jazdy auto nagle dostało wysokich obrotów "na luzie" - w granicach 2000 obr/min i wyskoczył komunikat Einspritzung uberprufen - świece mam nowe i od nich założenia był jakiś czas, że nic się nie działo. Nie wiem już sam...może cewka też dawać podobne objawy? Czyli....nagły wzrost obrotów, ale w połączeniu na drastyczny spadek mocy silnika. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika problem ustępuje, po czym po kilkunastu minutach pojawia się ponownie. Jeszcze raz dziś zmienię świece, ale nie wiem czy w dobrym kierunku się poruszam. Poradźcie też, czy świece Bosch (aktualnie mam takie nowe założone) są w Waszej opinii dobre czy lepiej kupić coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w ojca megance II 1.4 był identyczny jak Twój problem (komunikat check injection)i winne okazały się właśnie cewki zapłonowe. Po wymianie jeździ do dziś bez najmniejszych problemów B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

A u mnie napis SERVICE oraz EINSPRITZUNG UBERPRUFEN zaświeciło się podczas odpiecia wtyczki od elektrozaworu KZFR. Musiałem to zrobić ponieważ auto z podpietą wtyczką gasło po okolo 10 sekundach. Co moze być przyczyną.

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!