Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z dymieniem na niebiesko 1.5dci


Slawioster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim 1.5 dci, polega on na tym, że autko potrafi zdrowo zadymić, jadąc ostatnio zauważyłem że podczas tego kopcenia silnik tak jakby głośniej pracował, tzn jakby zawory grały, dymienie nie występuję zawsze, ostatnio jeżdżę tylko po mieście więc prędkości są nie znaczne, mechanik obstawia turbo ale zastanawia mnie zapach oleju podczas tego kopcenia, może miał ktoś podobne objawy ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju ile ubywa ? nie wiem jeszcze dokładnie, mam te auto tydzień, poprzedni właściciel twierdził, że turbo się kończy, olej był zmieniony więc będę obserwował, te dymienie odbywa się różnie ciepły, zimny, zapala dobrze z rana jak i rozgrzany, nieraz obroty falują i wtedy też robi się siwo za samochodem

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by było wiadomo czy ubywa , a jeżeli tak to ile oleju to rozwiązanie już jest napisane. Jeżeli kupowałeś auto z kończącym się turbo to może to jest winowajca. A czasem zamiast zaworów nie grają u Ciebie panewki??. Prawdę mówiąc diesla nie mam ale słyszałem i czytałem że 1.5dci ma tę dziwną przypadłość do padających panewek.W sumie opcje z pierścieniami, turbo i panewkami mogą według mnie stawiać na niebieskawy dym "spala olej"

 

@mrarek- Nie wiem nie słyszałem o 1.9dCi, czytałem tylko o 1.5 :)

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jakby tej "dziwnej przypadłości" w jeszcze większym stopniu nie miał 1,9 dCi 120 KM :)

 

Slawioster - poszukaj jakiegoś dobrego mechanika z komputerem diagnostycznym CLIP i niech posprawdza wszystkie parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby panewki było słychać to nawet tygodnia by nie przejeździł. A poza tym nie puszczałby dyma :)

poszukaj jakiegoś dobrego mechanika z komputerem diagnostycznym CLIP i niech posprawdza wszystkie parametry

zgadzam się z kolegą mrarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik sprawdzał błędy nic nie było poza poduchą(nie wiem czy sprawdzał CLIP-em) wyczyścił EGR, był mocno zasyfiony,wymienił filtr powietrza ,oleju w nim nie było, wspomniał że jeszcze może być to wina gumek na zaworach, dziś jadą c zauważyłem ,że najbardziej zaczyna dymić jak jadę w korku,chwilę postoję i zaczynam ruszać a za mną siwo, po chwili dymienie ustaje, nie przeszkadza mi to że jak mu dam w pędzel to zadymi wiadomo to diesel trochę musi ale denerwuję mnie to dymienie w korkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1) dizel nie dymi na niebiesko - jeśli już to coś jest zwalone od strony olejowej

po 2) CLIPem miał posprawdzać ewentualne parametry silnika

po 3) czyszczenie EGR + wymiana filtra (choć to nie pogorszyło) to nic nie mogło dać

4) EGR trzeba zaślepić

5) ja leję olej 2T do ON i nic nie kopci na niebiesko

 

albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie przepuszczają. suma summarum - to spala olej z misy olejowej. możesz albo z tym żyć (wątpliwe, że przegląd w SKP przejdzie) albo zabrać się za remont silnika

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

żyć się z tym nie da raczej ,zobaczę co mechanik wymysli wymyśli.

 

Dodano: 26 kwi 2014 - 11:51

dziś wymiana turbiny,oleju o dziwo nie ubywało jakoś znacznie, po dokładniejszym przyjrzeniu się dymienie było koloru szaro-czarnego, zobaczymy czy wymiana przyniesie pożądany efekt

Edytowane przez Slawioster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc na razie szału nie ma, auto co prawda jest żwawsze ale jeszcze potrafi zakopcić, mechanik twierdzi, że jeszcze przez kilka dni może tak być, później powinno ustać, zobaczymy, mam nadal problem z szarpaniem na zimnym silniku, jutro wymiana filtra paliwa bo nie wiadomo kiedy był wymieniany, poza tym jeden przewód wchodzący do filtra jest mokry od paliwa.

 

Dodano: 28 kwi 2014 - 20:53

od soboty mija dziś trzeci dzień po wymianie turbo a samochód jak kopcił na biało/siwo tak kopci ,te kopcenie nie jest zawsze , nie raz jedzie i nie puści nic , za chwilę ni stąd ni zowąd czadzi ,dość często słychać tak jakby zawory i wtedy najczęściej następuję kopcenie , ma ktoś jakieś pomysły co tu jeszcze sprawdzić, chciałbym raz na zawsze się z tym uporać.A może to UPG ? śladów oleju w zbiorniczku nie widziałem, korek też wygląda ok

Edytowane przez Slawioster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to coś pomoże ale kolega w Golfie diesel 1.9 TDI tak miał, znaczy podobnie. Kopciło na biało " nie zawsze" ale jak już zaczęło to pół ulicy zadymił. Problem miał z wtryskami przycinały się. W momencie zacinania tak właśnie kopciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!