Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z dymieniem na niebiesko 1.5dci


Slawioster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim 1.5 dci, polega on na tym, że autko potrafi zdrowo zadymić, jadąc ostatnio zauważyłem że podczas tego kopcenia silnik tak jakby głośniej pracował, tzn jakby zawory grały, dymienie nie występuję zawsze, ostatnio jeżdżę tylko po mieście więc prędkości są nie znaczne, mechanik obstawia turbo ale zastanawia mnie zapach oleju podczas tego kopcenia, może miał ktoś podobne objawy ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju ile ubywa ? nie wiem jeszcze dokładnie, mam te auto tydzień, poprzedni właściciel twierdził, że turbo się kończy, olej był zmieniony więc będę obserwował, te dymienie odbywa się różnie ciepły, zimny, zapala dobrze z rana jak i rozgrzany, nieraz obroty falują i wtedy też robi się siwo za samochodem

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by było wiadomo czy ubywa , a jeżeli tak to ile oleju to rozwiązanie już jest napisane. Jeżeli kupowałeś auto z kończącym się turbo to może to jest winowajca. A czasem zamiast zaworów nie grają u Ciebie panewki??. Prawdę mówiąc diesla nie mam ale słyszałem i czytałem że 1.5dci ma tę dziwną przypadłość do padających panewek.W sumie opcje z pierścieniami, turbo i panewkami mogą według mnie stawiać na niebieskawy dym "spala olej"

 

@mrarek- Nie wiem nie słyszałem o 1.9dCi, czytałem tylko o 1.5 :)

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jakby tej "dziwnej przypadłości" w jeszcze większym stopniu nie miał 1,9 dCi 120 KM :)

 

Slawioster - poszukaj jakiegoś dobrego mechanika z komputerem diagnostycznym CLIP i niech posprawdza wszystkie parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby panewki było słychać to nawet tygodnia by nie przejeździł. A poza tym nie puszczałby dyma :)

poszukaj jakiegoś dobrego mechanika z komputerem diagnostycznym CLIP i niech posprawdza wszystkie parametry

zgadzam się z kolegą mrarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik sprawdzał błędy nic nie było poza poduchą(nie wiem czy sprawdzał CLIP-em) wyczyścił EGR, był mocno zasyfiony,wymienił filtr powietrza ,oleju w nim nie było, wspomniał że jeszcze może być to wina gumek na zaworach, dziś jadą c zauważyłem ,że najbardziej zaczyna dymić jak jadę w korku,chwilę postoję i zaczynam ruszać a za mną siwo, po chwili dymienie ustaje, nie przeszkadza mi to że jak mu dam w pędzel to zadymi wiadomo to diesel trochę musi ale denerwuję mnie to dymienie w korkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1) dizel nie dymi na niebiesko - jeśli już to coś jest zwalone od strony olejowej

po 2) CLIPem miał posprawdzać ewentualne parametry silnika

po 3) czyszczenie EGR + wymiana filtra (choć to nie pogorszyło) to nic nie mogło dać

4) EGR trzeba zaślepić

5) ja leję olej 2T do ON i nic nie kopci na niebiesko

 

albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie przepuszczają. suma summarum - to spala olej z misy olejowej. możesz albo z tym żyć (wątpliwe, że przegląd w SKP przejdzie) albo zabrać się za remont silnika

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

żyć się z tym nie da raczej ,zobaczę co mechanik wymysli wymyśli.

 

Dodano: 26 kwi 2014 - 11:51

dziś wymiana turbiny,oleju o dziwo nie ubywało jakoś znacznie, po dokładniejszym przyjrzeniu się dymienie było koloru szaro-czarnego, zobaczymy czy wymiana przyniesie pożądany efekt

Edytowane przez Slawioster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc na razie szału nie ma, auto co prawda jest żwawsze ale jeszcze potrafi zakopcić, mechanik twierdzi, że jeszcze przez kilka dni może tak być, później powinno ustać, zobaczymy, mam nadal problem z szarpaniem na zimnym silniku, jutro wymiana filtra paliwa bo nie wiadomo kiedy był wymieniany, poza tym jeden przewód wchodzący do filtra jest mokry od paliwa.

 

Dodano: 28 kwi 2014 - 20:53

od soboty mija dziś trzeci dzień po wymianie turbo a samochód jak kopcił na biało/siwo tak kopci ,te kopcenie nie jest zawsze , nie raz jedzie i nie puści nic , za chwilę ni stąd ni zowąd czadzi ,dość często słychać tak jakby zawory i wtedy najczęściej następuję kopcenie , ma ktoś jakieś pomysły co tu jeszcze sprawdzić, chciałbym raz na zawsze się z tym uporać.A może to UPG ? śladów oleju w zbiorniczku nie widziałem, korek też wygląda ok

Edytowane przez Slawioster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to coś pomoże ale kolega w Golfie diesel 1.9 TDI tak miał, znaczy podobnie. Kopciło na biało " nie zawsze" ale jak już zaczęło to pół ulicy zadymił. Problem miał z wtryskami przycinały się. W momencie zacinania tak właśnie kopciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!