Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pięta Achillesowa blacharki.


Rekomendowane odpowiedzi

Więc jak tytuł przedstawia szukam najsłabszych i najbardziej narażonych na rdze punktów karoserii oraz podwozia naszych renówek w celu ich zakonserwowania, myślę ,że ten temacik przyda się każdej osobie która dba o dobra kondycje nadwozia swojego autka.Możemy się podzielić gdzie rdza najbardziej doskwiera naszej renówce.

Podam parę miejsc gdzie pojawiła się u mnie pierwsza oznaka rdzy :

-w komorze silnika nad atrapa pod plastikiem.

-na początku słupka pomiędzy plastikowym nadkolem a dachem.

Jeżeli znaleźliście inne miejsca podatne na rdze to podzielcie się z nimi.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Jeriks92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-rdza przy przedniej szybie , górny rant

-tylne nadkola

-Progi

-Podłoga warto zakonserwować

-i Tylne miejsce na butle (jak ktoś ma instalacje lpg) i żle zabezpieczona została powierzchnia to koroduje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad20 a czy te miejsca dotyczą meganki II czy starszego sceniola.

Może warto by zwracać uwagę w jakim dziale temat się znajduje, albo w każdym poście pisać wyraźnie jakiego auta to dotyczy skoro ma być mix wszystkiego w jednym miejscu.

A co do rdzy w megankach i sceniolach II, to zazwyczaj i nagminnie rdzewieją łączniki, pomiędzy karoserią i ramą pomocniczą, widoczne we wnękach przednich kół.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie chodzi o element, który jest nad chłodnicą. Znalazłem też ciekawą sprawę odnośnie bagażnika sedana, otóż od peszla z wiązką kabli w bagażniku zdziera się lakier.

Oczywiście warto też sprawdzić stan kielichów i przy okazji oczyścić ujście wody pod wycieraczkami.

post-63462-0-16137400-1398973299_thumb.jpg

post-63462-0-66555400-1398973484_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie jest walnięta to o rdzy możesz zapomnieć.. Co do klapy tak to wygląda u mnie hosting_zdjec_1365971574__folia.jpg,

zero śladów otarcia, teraz jest jeszcze lepiej zabezpieczone, ale nie chcę mi się lecieć do garażu..

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zawsze dmucham na zimno miałem wcześniej renault megane hatchback I to mi cała zgniła progi itp. więc zabezpieczam teraz auto jak najlepiej potrafię czasem lepiej wydać 300zl na konserwacje niż męczyć się z rdza :) jak znajdę czas to zrobię dodatkowa konserwacje podwozia czarnidłem i smarem.

Co do pomysłu na niesforny peszel od kabli to fajny patent, ja mam peszel owinięty izolacja która ślizga się po blaszce.

Ogólnie lepiej porozbierać wszystkie plastiki pod maska i zobaczyć co się tam dzieje bo jak blacha dostanie trochę wilgoci to zaraz pojawia się powierzchowna rdza.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

konia z rzędem temu, kto zrozumiał o jaki element chodzi

ja poproszę wtedy nagrodę ;)

Poza tym miejscem nie znalazłem grama rdzy w moim aucie, jakoś wyjątkowo dobrze są zrobione blachy tym razem;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Świetny temat popieram w 100%. Sam teraz myślę o ewentualnej w razie potrzeby konserwacji w moim scenicu 2. Jestem świeżo w temacie dopiero co zrobiłem konserwację z yaris z 2001 też tam porządne blachy były, ale wart już było wspomóc karoserię. Po wstępnych oględzinach progów pod zaślepkami widziałem tam jakieś ślady fabrycznej konserwacji. Mój od nowości u mnie 5 lat i garażowany. Także jestem ogólnie za teorią lepiej zapobiegać niż leczyć. Ciekaw jestem co znajdę jak ewent .pościągam nadkola-szczególnie tylne. Piszę ewent. gdyż słyszałem, że nasze są dosyć przyzwoicie zrobione. Więc się waham czy ściągać/urwanie kołków itd/.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!