Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy już czas na moją belke, zwłaszcza wysokość ?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam meganke od roku, po założeniu gazu niestety tył siadł. W sumie już od roku caly czas zastanawiam się nad jej regeneracją, a zwłaszcza podniesieniu. Żona dojeżdża do pracy w 4 osoby, po założeniu opon 195/60/15 tarły przy skręcie. Musiałem na szybko zmienić na 185/60/15 i teraz jest już dobrze. Mam zamiar ją jeszcze użytkować przez 3 lata i obawiam się że przed sprzedażą będę musiał ją już zregenerować. Dlaczego mam to robić dla kogoś, a nie teraz i się nacieszyć podniesionym tyłem. Teraz gdzie jad e w więcej osób + bagaż spoglądam na tył :).

W sumie nie skrzypi i nie ma luzów, ale denerwuje mnie że tył siedzi. W tym roku wybieramy się na urlop na Mazury, planujemy zabrać 3 rowery.

Martwię się czy nie siądzie przy takim obciążeniu w chwili obecnej wygląda to tak jak na zdjęciu. Od podłoża do kanty błotnik mierząc przez środek koła 62cm. Założone opony 185/60/15

 

Pytanie w jakim warsztacie wykonać ewentualną regeneracje w okolicach BYTOMIA

Na razie mam takie warsztaty:

Tychy Agena

Bytom Szombierki

ul. Zabrzańska 25

ul. Zabrzańska 110

Piekary Śląskie serwis Macioł

ul. 1 maja

 

Jeśli temat się powtarza proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce.

post-16160-0-19483400-1399107665_thumb.jpg

post-16160-0-22208600-1399107674_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tył siedzi identycznie jak u Ciebie (bez obciążenia). Przy 4 osobach na pokładzie, tylne koła są na wysokości rantów, jeszcze się nie chowają. Jeżdżę tak od ponad roku i jak na razie nic nie stuka ani nie skrzypi. Niestety przy obciążanym samochodzie tylne zawieszenie się staje się twarde, ale da się wytrzymać. Przyczyną są najpewniej wyeksploatowane drążki skrętne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki na 90% są dobre, zeszłym roku odkręcałem górne mocowanie i sprawdzałem jak pracują. Na pełnym zakresie pracują ciężko i jednakowo.

Być może powodem są drążki, ale dodatkowa inwestycja w ich wymianę raczej mnie interesuje. Chyba że całkowicie padną.

W samochodzie są od nowości, z tym że zawsze jeździła nim tylko jedna osoba góra dwie. Więc samochód nie jest przeciążony.

Już sam nie wiem co z tym robić, bawić się w podniesienie (regeneracje) czy nie. Czytałem opinie gdzie powód obniżenia samochodu miały być gumy na belce. Mechanik oczywiście zaleca podniesienie belki, ale to jego kasa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może powodem są drążki, ale dodatkowa inwestycja w ich wymianę raczej mnie interesuje.

Nie rozumiem, skoro chcesz je wymienić to po co pytasz. Kup nowe i wymień.

bawić się w podniesienie (regeneracje) czy nie.

Znowu nie rozumiem, chcesz podnieść czy regenerować, bo to dwie różne sprawy.

Mechanik oczywiście zaleca podniesienie belki, ale to jego kasa

Chym, jakby ktoś mi naprawi auto za swoje pieniądze to nawet 5 minut bym się nie zastanawiał, tylko pytał gdzie i kiedy mam auto postawić.

 

PS

Kolego należy czytać to co się wystukało na klawiaturze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że mechanik nie zrobi tego za darmo i nawet o tym nie myślałem !!

Też normą jest że nie odmówi roboty (kasy), skoro jest klient.

 

Co do podniesienia tylniej belki.

Warsztaty do których dzwoniłem pytali, czy belka jest po regeneracji. Jeśli nie lub bardzo dawno, podniesieni wiąże się z wymianą tulei.

Czyli ten sam zakres i cena jak przy regeneracji.

Co do drążków i kolejnej inwestycji. Miałem na myśli kasę o jaką wzrośnie regeneracja tylniej belki.

Regeneracja nie zawsze wiaze się z wymiana drazkow .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, nie chce zaśmiecać forum kolejnym tematem o belce więc podepnę się.

 

Sprawa wygląda tak, iż mam do kupienia meganke coupe, sprzedający twierdzi że z tyłu zawieszenie puka (ja nią jeszcze nie jeździłem - jade obejrzeć w niedziele) ale koła na zdjęciach stoją wysoko i o to moje pytania:

czy uszkodzenie tylnej belki zawsze zależne jest od położenia (wysokości) nadwozia?

czy możliwe jeśli tył stoi wysoko że to tylko amortyzatorki do wymiany?

jak duże jest prawdopodobieństo uszkodzenia tylnej belki jeśli położenie tylnych kół jest normalne?

Jeśli macie inne pomysły na taki stan rzeczy to proszę o porady :)

Rozumiem. że oczywiście najlepszym sposobem sprawdzenia i postawienia diagnozy jest wjazd na kanał, ale teraz nie mam przecież takiej możliwości.

 

 

Auto to Megane Coupe I ph I 1.6 8v

Edytowane przez elo_Niedzwiedz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno podpowiedzieć, może pukać na belce, równie dobrze może pukać amortyzator.

Bez jazdy testowej i dokładnego obejrzenia od spodu się nie obejdzie. Szarpaki też przydało by się odwiedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro puka przy zwykłej jeździe, to kumaty diagnosta znajdzie co.

Przyczyna może być prozaiczna, pukać może wspornik belki, taki kawałek kształtownika, przykręcony do wsporników belki.

Zwykle element ten jest bardzo skorodowany lub wręcz go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dziś z moim mechaniorem bo w Classicu wymieniałem poduszkę silnika i on twierdzi że jak tył stoi normalnie to w 90% sprawa leży po stronie amortyzatorów, chociaż zawsze zostaje te 10%. Opowiadał mi również o innej megance. Przyjechała do niego babka z problemem stuków z przodu. Wymienił końcówki, swożnie. Problem ustąpił, ale nie na długo. Po 3 tygodniach ów babka wraca z pretensjami że znów to samo. Okazało się że amorki były uszkodzone od wewnątrz. (pokazywał mi je)

 

Bądź tu człowieku mądry i pisz wiersze.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!