Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

SCENIC 2000 1.6 16V LPG


hools1503

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Koledzy pomożcie mam taki problem otóż,moja renata 2000 rok 1.6 16v takiego robi psikusa ze juz płakać sie chce,zona jak dzwonila spod biedronki to ryczała i wyzywała,ide sobie na parking chce odpalić autko a ono nic i tak mozna z 15-20 razy i nic,a mozna isć ponownie za 2-3 godziny raz przekrecic kluczykiem i pali jak na dotyk.Bylem na komputerze bledów prawie zero poza jednym-czujnik polozenia wału!!!Co zostalo wymienione:ŚWIECE,CEWKI(2 SZT)ale byly sprawdzane kazda pokolei wyciagana i reakcja byla takze są ok,krokowy nowy,mialem aby bląd czujnik polozenia wału wiec wstawilem nowy,bo na komputerze pokazywalo ze nie widzi obrotow,po wymianie pokazuje obroty,rozrusznik regeneracja.Reakcja jest taka ze podczas krecenia obroty podskakują gora aby do 1000 obrotów tak jakby paliwa nie dostawał....????niewiem juz mi rece opadają koledzy prosze pomożcie!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ten nowy czujnik jest skopany (jakiś zamiennik tani?) albo przyczyna tkwi gdzieś w instalacji tego czujnika. W poprzednim aucie miałem dokładnie takie objawy jak piszesz i była to własnie wina czujnika położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Przeczytaj sobie ten temat, ustawiając w tagu Scenic II Ph II wprowadzasz w błąd. Poprawiłem.

2) Nowy czujnik położenia wału może być uszkodzony, jak masz stary to zmierz rezystancję powinno być ok 240 Ohm. Jeżeli tyle ma to go załóż.

3) Jeżeli nie masz to sprawdź ten co masz, wyjmij pomierz , wyczyść i wsadź z powrotem, zwróć uwagę na wtyczkę i kabelki przy nim, często właśnie tam nie ma styku.

4) Pompa paliwa - pod maską na lewym nadkolu masz przekaźnik pompy paliwa, nie pamiętam dokładnie, który ale powinieneś znaleźć w Sam naprawiam i opisie Bezpieczników i przekaźników na Downloadzie. obok jest bezpiecznik pompy - też do sprawdzenia.

5) Poruszaj również czujnik uderzeniowy, a najlepiej go zmostkuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie ide inna drogą wymienilem filtr paliwa wiem ze to śmieszne ale tak mi zalecil moj dobry kumpel doradzil bym poszedl najpierw drogą "tańszą" bo to wg niego moze byc ale nie musi przyczyna..narazie odpala ale musi minąć wiecej czasu by cokolwiek ocenic,na kompie nie ma juz zadnego bledu czujnika polozenia walu a za czujnik zaplacilem 155zł kumpel zapewnial ze to wlasnie taki ma byc w tej renacie i to nie zamiennik za 40-50zł tylko nie pamietam nazwy a i nie SAGEM.No pojezdze,poobserwuje zobacze najwyzej trza bedzie szukac dalej..pozdrawiam miłośników pomocy internetowej;)

 

Dodano: 07 maj 2014 - 09:40

i przepraszam najmocniej za błąd

 

Dodano: 07 maj 2014 - 09:42

dzis wezme stary czuj do pracy i zmierze rezystancje chociaz dla sprawdzenia samemu sobie ale i dam znac ile mial

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 08 maj 2014 - 09:40

stary czujnik ma rezystancje 228 Ohm to dobry czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być, teraz wsadź czujnik do zamrażalnika tak na 2-3 godz. i zmierz rezystancję.

Przygotuj szklankę wrzątku, podłącz omomierz do czujnika i wsadź koniec czujnika do wrzątku, zanurzyć go możesz całkowicie, byle gniazdo nie było zalane wodą.

Obserwuj jak zmienia się rezystancja. Jeżeli będzie stała lub zmieniała się o kilka Ohmów to z czujnik jest dobry.

Jakby rezystancja się zmieniała o kilkanaście, kilkadziesiąt Ohmów, rosła lub malała, albo jedno i drugie, czujnik jest do wyrzucenia.

W zasadzie rezystancja czujnika powinna być stała w całym zakresie temperatur, oczywiście może się trochę wahać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przyrządzeniu wrzątku i zanurzeniu ale prócz stykow rezystancja pokazala sie w 238 ohmach.a wymiana filtra [cenzura] dala..no ale jeść nie woła bynajmniej jest nowy.Dzisiaj malo tego ze nie odpalił kilkanascie razy to jeszcze momentami na wolnych skakał miedzy 2000-3000 obr.już mi rece opadaja..

 

Dodano: 10 maj 2014 - 13:18

Kolego przed chwilka wrocilem z miasta wjezdzajac na parking zapalił mi sie check+stop te 2 kontrolki na czerwono szarpnelo silnikiem i po chwili juz dobrze zgasły kontrolki to jest bardziej usterka wkoncu mechaniczna czy raczej elektryczna?auto jest strasznie mułowate.

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, proszę przywiązywać większą uwagę do pisowni. Nowe zdania piszemy wielką literą. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cały czas, niezależnie od temperatury pokazuje 238 Ohm to czujnik jest dobry.

Jak się pali błąd to może być usterka elektryczna, najszybciej podłącz auto pod CLIP-a, na pewno coś pokaże.

Sprawdź cewki, bo chyba to może być powodem Twoich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki lub też mogą być przewody zasilające cewki, a jeśli chcesz sprawdzić czy paliwo dochodzi i jest ciśnienie to z przodu silnika jest listwa wtryskowa plastikowa nad metalowa rura układu chłodzenia odłącz z lewej strony przewód paliwowy przygotuj sobie butelkę i niech co ktoś przekręci zapłon przez około 2s. powinno się lać paliwo.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie pokazalo braku wypadania zapłonu tylko uszkodzony wtrysk paliwowy nr 1,a program to Delphi

 

Dodano: 27 maj 2014 - 16:58

Drodzy koledzy po kilkudniowej przerwie i wymianie wtrysku problem pojawia sie ponownie. Przerwa/zwarcie cylinder nr 1 i przerwa/zwarcie cylinder nr 3, sonda lambda pierwsza jest już padnięta ale twierdzi ze na gazie blad sondy lambdy zawsze bedzie sie pojawiał. Najpierw udałem sie do gazownika, tak mi doradził mechanik specjalista juz któryś z rzędu, że najpierw nalezy wykluczyć gaz. Gazownik stwierdził ze skoro mam 4 nowe swiece, 2 cewki są sprawne a 2 niesprawne, to te 2 zamienil na sprawne i auto dalej zachowuje się jak przed wizytacją czyli na benzynie czasem nie odpala, szarpie przy przyspieszaniu, na wolnych obrotach ledwo trzyma 500, jest słaby a na gazie to samo tylko plus jescze check engine sie zapala podczas jazdy i gaśnie. W końcówce gazownik stwierdził ze brak zwalać głowice..niby ktorys zawór juz moze być wypalony. I tu nasuwa sie moje pytanie w waszym kierunku co o tym sądzicie??? Czy któraś z 2-óch sond lambd która jest padnięta chodzi o lambde pierwszą, tak gazownik powiedział czy ona moze być przyczyną tych błędów? Po prostu nie chce na darmo wymieniać częsci bo to bezsensu. Bo ja już mam dosyć jeżdzenia po komputerach i tylko biorą kase, pierwszy lepszy błąd zobaczą i by wymieniali cale auto az ktorys trafi w końcu.

 

Dodano: 27 maj 2014 - 16:59

Dodam jeszcze ze cewki mam zamontowane w renacie firmy Beru.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zrób porządek z sondami lambda, wyreguluj zawory oraz zrób pomiar kompresji silnika (2 razy pierwszy na sucho, drugi z olejem w cylindrach). I będziesz wiedział czy trzeba zdejmować głowicę do naprawy czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic znowu trzeba będzie kupić sonde lambde i zamontować w ciemno najgorzej jak się nic nie poprawi.A po lambdzie zaraz regulacja zaworów i kompresja.Właśnie to w tym wszystkim jest najbardziej wkurzające,dobrze że po zamontowaniu nowych cewek i po przejechaniu się komputer wykrył ponownie te same błędy i odzyskałem pieniążki spowrotem i stare cewki ktore wg gazownika byly nie dobre a na nowych okazało się to samo. Jutro czas na sonde. Pytanie moje czy sonda może mieć aż taki wpływ? Gazownik zresztą jak i każdy mechanik twierdzą, że błąd zawsze będzie od lambdy skoro w aucie jest LPG.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli odpada zostaje sama kompresja.

 

Dodano: 28 maj 2014 - 22:52

Dzisiaj był dzień sądu ostatecznego;)po spędzeniu 5 godzin w renacie kolega po fachu orzekł a raczej znalazł przyczyny moich ciągłych kłopotów. Najpierw oczywiście zmierzył kompresje na poszczególnych tłokach i na każdym manometr pokazał po 12/12/12/12. Na nowych świecach zmniejszył przerwę, nie wiem czemu ale uszczelnił nowy krokowy, ustawił go, na jednym przewodzie dochodzącym na cewkę (cylinder 1) wyłapał raz dochodzący a raz przerywający prąd po czym naprawił-zaprasował przewody no i o dziwo podpiął pod kompa posprawdzał a tu aby błąd sondy ale to już pikuś bo renia odżyła jak nigdy, cype ma nieziemską;) pozdrawiam kolegów i dziękuje za wszelaką pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!