Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was koledzy. Mam pytanie czy olej Elf półsyntetyk 10W40 nadaje się do Renaulta Megane III (silnik 1.5 dCi) i czy przypadkiem nie zrobię Megance krzywdy wlewając jej ten specyfik.

Problem ogólnie jest tego typu,że Meganka przy odpalaniu prychnęła i wyświetliła mi zaznaczony na czerwono komunikat ''Uzupełnij poziom oleju silnikowego''. Samochód jest w moim posiadaniu zaledwie dwa lata - czy to możliwe,żeby olej wyparowywał po tak krótkim czasie?Ostatnio troszkę ją obciążyłam na trasie (wiozłam stół rozebrany na części pierwsze+ okolo 50kilogramowy ładunek na dachu w postaci części narożnika kuchennego+dwie drabinki)i tak sobie myślę,czy to mogl byc powod zaniku części oleju,bo tył Meganki,że tak dowcipnie napiszę..dosłownie wisiał nisko. Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie. To tylko diesel po jakimś czasie dolewasz jej oleju i tyle. Co do oleju powinnaś raczej zalać pełny syntetyk, ponieważ widzę że masz przejechane zaledwie 17tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak nadal pełny syntetyk do 100tyś km. Powinno być tak że na początek pełny syntetyk, później półsyntetyk. Nie mieszaj różnego oleju.

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez bicia proszę, ale jakbym jej niechcący zalała półsyntetyka to nic sie jej nie stanie?

Pierwszy raz mam do czynienia z dieslem, moje poprzednie cztery kółka były na benzynę.

I dlatego jestem nie w temacie. Poza tym jeszcze musze jakoś nią wrócić do Gdyni więc proszę o szczere odpowiedzi (nie usmiecha mi się sunąć 650km z buta) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ustalacie granicę ile na półsyntetyku? Jeździj na pełnym nawet i do 300tys. chociaż wątpię żebyś tyle trzymała ten samochód. Im dłużej na pełnym będziesz jeździć tym lepiej dla silnika a szczególnie turbiny. Mój scenic za granicą jeździł do 160tys. na pełnym a patałach co go sprowadził zalał od razy pół... Polskie rozumowanie, to że raz zalał więc zmieniam z powrotem na pełny. Nowe silniki są inaczej skonstruowane, mają mniejsze kanały smarowania, oleje klasy pełnej również są udoskonalone i przystosowane do silników produkowanych w dzisiejszych czasach, ludzie mają po 400tys. i jeżdżą na pełnym sysntetyku. Zrobisz jak uważasz, ale ten przebieg co masz to on nawet nie jest dobrze ułożony i może pobierać na razie śladowe ilości oleju :) możesz zalać półsyntetyk, ale osobiście mi by było szkoda jeśli jesteś pewna przebiegu tego oczywiście co masz. Jesteś pierwszym właścicielem? Bo może ona ma 150tys. a nie wiadomo kto coś lał. Widziałem samochody z przebiegami 150-200tys. kilku letnie i wyglądały jak nowe z salonu, nawet ten zapach nowości, cofali na 50tys i dalej go :))

Edytowane przez pauliosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pauliosss czego jak czego, ale przebiegu w mojej Megi jestem pewna na 250% albowiem to auto z SALONU. Używanego bym nie chciała...chyba,że od zaufanej osoby :angry:. Tak jestem pierwszym właścicielem, autko dostalam 26.11.2012. Więc żadne cofanki i inne figle migle nie wchodzą w grę :!:

Edytowane przez Natalia92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko pięknie ładnie ale nasuwa się od razu pytanie czy koleżanka robiła juz przegląd (w tym wymianę oleju). Piszesz, że masz auto 2 lata więc teoretycznie powinnaś juz takowy zaliczyć. Jesli do tej pory nie wymieniałas oleju a jeździsz na krótkich trasach to niski poziom może byc tego efektem. Dolanie półsyntetykaw ilosci powiedzmy ok 1 litra nie wpłynie na nic. Jednak po powrocie do domu sugeruję przegląd i wymianę oleju na własciwy. Ponadto sugerowałbym wymieniac olej co roku. Będzie to bezpieczniejsze i zdrowsze dla silnika, który powinien odpłacic się dłuższym okresem bezawaryjnej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pauliosss nikt nie ustala granicy bynajmniej nie taki był tego cel. Chodziło mi o to aby Natalia miała pogląd ile ma km a ile jeszcze śmiało może śmigać na pełnym syntetyku. Osobiście uważam że nie należy mieszać różnego rodzaju olejów tak jak pisałem wcześiej. Zalałaś pół to zalalałaś teraz już nic nie poradzisz ale na przyszłość nie mieszaj pewnie za niedługo przy 30tyś będziesz miała przegląd więc wymienisz cały olej na pełny syntetyk i tyle, kup sobie 1litr oleju na "dolewkę" takiego jak Ci wleją i już (tylko jak kupisz ten literek to woź go w samochodzie:P)

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądu z wymianą oleju moja kochana Meganka się domaga za 9miesięcy (wskazania z ekranu kompa pokładowego).Napiszę tak : na co dzień dojeżdżam nią tylko do pracy (w obie strony to jakieś 25kilometrów dziennie). Do tego dochodzą 3x w roku wycieczki do rodziny na Lubelszczyznę (650km w jedną stronę + włóczenie sie po okolicy w czasie pobytu tam). Ale myślę nad umówieniem się na wizytę w ASO Renault (bo jeszcze gwarancja obowiązuje). Nie chcę jej zrobić jakiejkolwiek krzywdy/ uszkodzić poważniej dlatego radzę się Was. Wiadomo,że mężczyźni wiedzą więcej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adbaca :P no ja zrozumiałem jak napisałem :) Teraz juz można mieszać oleje 10W z 5W ale tylko na dojazd do domu, potem powinno sie wymienić na jednakowy. Co do jazdy dwóch lat jak nie zmieniała Natia to nie za dobre to dla silnika, bo tam się wszystko jeszcze układa. Jeśli dwa lata nie zmieniany to mogł łyknąc nawet dużą ilośc, ojciec kiedyś przez 3 lata nie zmieniał i w pewnym momencie na trasie około 200km wziął z maxa do prawie końca bagnetu sam koniec się zanurzał, myśleliśmy że po silniku. Po wymianie dalej nie pobiera nic :) robpab Też mnie dziwi, że przeglądów nie robiła. I jeszcze jedno, jesli przebiegu jesteś pewna to zalewaj pełny i jeździj. Jeśli dolałaś juz pół to jedź wypuść wszystko i zalej pełny. A jeszcze jedno, to będzie pierwsza wymiana oleju??? Ją masz nową od przebiegu 0km z salonu? Jak tak to tam mogą być jeszcze opiłki :P

 

Jeśli chcesz być pewna, to czym prędzej zmień olej na jednolity tak jak zaleca renault ( czyli pewnie 5W pełnysyntetyk) bo takie mieszanie to czasami nic, a czasami może zaszkodzić. To już nie te same silniki co przeżywały nawet braki oleju :o)

Edytowane przez pauliosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ją odbierałam z salonu miała na liczniku 11 kilometrów - przywieziono mi ją do Gdyni z salonu w Gdańsku, bo w Gdyńskim salonie Renaulta nie mieli Meganki w takim kolorze jaki sobie wymarzyłam :). Podejrzewam,że ktoś nią wjeżdżał na lawetę/zjeżdżał z lawety czy tam czym oni wożą autka. Tak będzie pierwsza wymiana oleju+ pewnie ją porządnie sprawdzą. Już zresztą miałam wszystko raz sprawdzane, kiedy były problemy chyba... z łącznikiem stabilizatora, bo załatwilam sobie ten element nie zwalniajac dostatecznie przed ''leżącym policjantem''

Edytowane przez Natalia92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam opinie pauliosss . Będzie przegląd robiony, wymiana oleju wszystko wróci do normy. Nie wiem jaki obecnie jest zalecany przebieg od wymiany do wymiany ale wydaje mi się że 20tyś na jednym oleju to wystarczy. Mozna poprosić o zmiane km do serwisu wtedy łatwiej na to zwracać uwagę.

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie robi się teraz w nowych autach takiej pierwszej wymiany po 5000 km? 10 lat temu to była zdaje się norma.

 

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji zapytaj ich czy mogą Ci skrócić interwały wymiany samego oleju przynajmniej na 15tys. bo zapewne masz ustwione na 30 albo 25tyskm a to trochę przy dużo. Dziwne że nie robią wcześniej przeglądu pierwszego tylko tak późno :) moim zdaniem pierwsza wymiana oleju powinna być wczesniej, ale żabojady wiedza lepiej :) FRANCJA :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!