Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem Tomek i jestem nowy na forum Posiadam Renault Grand Scenic 2005 r 1.6 16V

Z góry przepraszam jak już teki temat był poruszany ale jako laik nie znalazłem nic podobnego do mojego zdarzenia

Mianowicie podczas wymiany żarówki zauważyłem ciemny kolor płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym a zawsze był różowy. Oprócz zmiany koloru zmieniła się także konsystencja płynu W zbiorniczku zrobił się lekki "majonez". Dodam ze nie ubywało mi ani nie przybywało ani oleju ani płynu, auto nie kopciło, nie słabło jednym słowem brak jakichkolwiek objawów.

Diagnozę postawiono, że to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą.

No i zaczeło się rozbieranie jednak podczas odkręcania obudowy termostatu zauważyliśmy majonezową konsystencje. Moje Pytanie brzmi czy jest możliwość żeby przez kanały olejowe i wodne w obudowie termostatu mogło się pojawić zanieczyszczenie płynu olejem? I czy wystarczy wymienić uszczelkę termostatu aby to uszczelnić i czy takowa w ogóle jest czy pozostaje wymiana całego termostatu??

Załączę zdjęcie jak mi się to uda.

Pozdrawiam

post-70738-0-34867900-1400354708_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolego mówisz żeby głowice zostawić na razie w spokoju??

Fakt że zostało tylko odkręcić głowice i po sprawie

ale wiadomo co fabryka to fabryka i lepiej nie ruszać

 

Dodano: 17 maj 2014 - 21:54

i pytanko czy fabrycznie jest wkładana uszczelka miedzy głowicę a termostat czy tylko na silikon??

i czy takie uszczelki idzie dokupić

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmowałem dwa lata temu swoją głowicę też byłem pytać o tą uszczelkę i nie mogłem jej kupić nawet w ASO jako samą uszczlkę - więc poskładałem wszystko tak jak było - z tą starą uszczelką (choć bałem się, że jest zbyt "rozplaszczona" i może popuszczać). Nic do dzisiaj nie cieknie.

Tylko porównując zdjęcia u Ciebie jest jakby pasek silikonowy - a u mnie była zwykła "luźna" uszczelka gumowa - jednak nalezy zaznaczyć, że mój silnik to F4R [2.0] - więc nie można wykluczyć jakiś róznic.

Można by wysnuć wniosek, że ktoś już to rozbierał i zamiast uszczelki - pociagnął silikonem ALE ten pasek silikoniwy u Ciebie jest zbyt dokładnie zrobiony jak na rekę ludzką - więc raczej wygląda, że nałożyła go jakas maszyna (robot w fabryce) i po prostu tak być może później (Twój Scenic jest młodszy) zaczęłi to uszczelniać zamiast gumowej uszczelki. Stąd też jak ja byłem pytać w ogóle brak takiej części.

Poczekajmy - może ktoś się jeszcze wypowie - kto ściągał tę obudowę termnostatu u siebie.

post-7796-0-32337200-1400407749_thumb.jpg

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Widzę że Optima u Ciebie to normalna uszczelka a u mnie to coś innego a druga sprawa to ty masz jakieś aluminium a u mnie to tworzywo sztuczne

Byłem w ASO i znaleźli mi uszczelkę za 180 zł

Ale udało mi się znaleźć cały termostat z uszczelką za 220 zł

Zobaczymy co z tego wyjdzie

 

Dodano: 15 cze 2014 - 13:58

Najprawdopodobniej usterką był termostat a właściwie uszczelka termostatu

Temat do zamknięcia

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!