Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem Tomek i jestem nowy na forum Posiadam Renault Grand Scenic 2005 r 1.6 16V

Z góry przepraszam jak już teki temat był poruszany ale jako laik nie znalazłem nic podobnego do mojego zdarzenia

Mianowicie podczas wymiany żarówki zauważyłem ciemny kolor płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym a zawsze był różowy. Oprócz zmiany koloru zmieniła się także konsystencja płynu W zbiorniczku zrobił się lekki "majonez". Dodam ze nie ubywało mi ani nie przybywało ani oleju ani płynu, auto nie kopciło, nie słabło jednym słowem brak jakichkolwiek objawów.

Diagnozę postawiono, że to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą.

No i zaczeło się rozbieranie jednak podczas odkręcania obudowy termostatu zauważyliśmy majonezową konsystencje. Moje Pytanie brzmi czy jest możliwość żeby przez kanały olejowe i wodne w obudowie termostatu mogło się pojawić zanieczyszczenie płynu olejem? I czy wystarczy wymienić uszczelkę termostatu aby to uszczelnić i czy takowa w ogóle jest czy pozostaje wymiana całego termostatu??

Załączę zdjęcie jak mi się to uda.

Pozdrawiam

post-70738-0-34867900-1400354708_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolego mówisz żeby głowice zostawić na razie w spokoju??

Fakt że zostało tylko odkręcić głowice i po sprawie

ale wiadomo co fabryka to fabryka i lepiej nie ruszać

 

Dodano: 17 maj 2014 - 21:54

i pytanko czy fabrycznie jest wkładana uszczelka miedzy głowicę a termostat czy tylko na silikon??

i czy takie uszczelki idzie dokupić

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmowałem dwa lata temu swoją głowicę też byłem pytać o tą uszczelkę i nie mogłem jej kupić nawet w ASO jako samą uszczlkę - więc poskładałem wszystko tak jak było - z tą starą uszczelką (choć bałem się, że jest zbyt "rozplaszczona" i może popuszczać). Nic do dzisiaj nie cieknie.

Tylko porównując zdjęcia u Ciebie jest jakby pasek silikonowy - a u mnie była zwykła "luźna" uszczelka gumowa - jednak nalezy zaznaczyć, że mój silnik to F4R [2.0] - więc nie można wykluczyć jakiś róznic.

Można by wysnuć wniosek, że ktoś już to rozbierał i zamiast uszczelki - pociagnął silikonem ALE ten pasek silikoniwy u Ciebie jest zbyt dokładnie zrobiony jak na rekę ludzką - więc raczej wygląda, że nałożyła go jakas maszyna (robot w fabryce) i po prostu tak być może później (Twój Scenic jest młodszy) zaczęłi to uszczelniać zamiast gumowej uszczelki. Stąd też jak ja byłem pytać w ogóle brak takiej części.

Poczekajmy - może ktoś się jeszcze wypowie - kto ściągał tę obudowę termnostatu u siebie.

post-7796-0-32337200-1400407749_thumb.jpg

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Widzę że Optima u Ciebie to normalna uszczelka a u mnie to coś innego a druga sprawa to ty masz jakieś aluminium a u mnie to tworzywo sztuczne

Byłem w ASO i znaleźli mi uszczelkę za 180 zł

Ale udało mi się znaleźć cały termostat z uszczelką za 220 zł

Zobaczymy co z tego wyjdzie

 

Dodano: 15 cze 2014 - 13:58

Najprawdopodobniej usterką był termostat a właściwie uszczelka termostatu

Temat do zamknięcia

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!