Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka silnika + service


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy na forum, witam wszystkich :)

 

Wczoraj na trasie przy prędkości około 90 km/h zapaliła mi się kontrolka silnika + service. Auto cały czas zachowuje się bez zmian, nie wyświetlają się żadne błędy na komputerze. Niestety byłem daleko od domu, więc postanowiłem zaryzykować i jechać tak dalej.

Przejechałem tak 300 km, auto cały czas zachowywało się normalnie, obroty nie skakały, nie było spadków mocy, przyspieszałem, wyprzedzałem, nic podejrzanego. Spalanie (przejechane 400km, 70 km w mieście, 330 km na trasie) wyniosło 6.1 litra, zmierzone na podstawie dwukrotnego tankowania po korek, nie z komputera. Odłączyłem akumulator na kilka minut, po podłączeniu dalej ta kontrolka świeci.

 

Miałem wcześniej zalane paliwo z gorszej stacji (nie będę kryptoreklamy robił), na trasie tankowałem już w lepszych stacjach, zastanawiałem się czy byłaby taka możliwość, że komputer dostał gorszą mieszankę i wyrzucił błąd, ale na gorszym paliwie jeździł bez zarzutów, rzecz stała się dopiero około 70 km po zatankowaniu na lepszej (tak mi się wydaje :P) stacji. Samochód nie był podłączony jeszcze pod komputer. A teraz lista moich pytań:

 

1. Czy po normalnym spalaniu można wykluczyć sondę lambda (ta "pierwsza" ma przejechane 3000 km tylko, była wymiana przy okazji wymiany paska rozrządu).

2. Czy można wykluczyć czujnik położenia wałka jeśli na biegu jałowym utrzymuje stałe obroty, a na trasie nie było żadnych spadków mocy?

3. Czy istnieje taka możliwość, że usterkę wywołała gorsza mieszkanka paliwa? Czy błąd się skasuje sam czy zawsze trzeba go kasować na CLIPie?

4. Czy istnieje możliwość skasowania błędu samemu? Na forum znalazłem tylko jak skasować inspekcję serwisu po 30 000 km..

5. Jaką inną usterkę może wywołać ta kontrolka?

 

Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Możliwe. Dopóki nie sprawdzisz na kompie co to za błąd można tylko zgadywać. Sam się nie skasuje, skoro nadal się palą kontrolki tzn. że wciąż ten błąd wystepuje. Skasować można "jakimś" sprzętem diagnostycznym, nie musi to być Clip, ale skoro błąd ciągle jest aktywny to skasować się go będzie dało po usunięciu jego przyczyny. Może tak być, że po naprawie sam zgaśnie i będzie tylko w pamięci sterownika.

4.Samemu nie dasz rady, patrz punkt 3.

5.Dopóki nie wiemy co to za błąd, możemy tylko wróżyć.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choff, skoro auto jeździ normalnie to usterka jest jakąś błahostką. Może to być np druga sonda lambda, która dała dziwne wartości po przepaleniu gorszego paliwa, albo mogą po prostu przestać działać. Najszybciej będzie podpiąć pod komp z programem diagnostycznym zamiast szukać po omacku

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, po kilku dniach usterka sama zniknęła. Po podłączeniu do kompa (elm 327), taki błąd był w pamięci:

P0420 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składnikow, tzw. współczynnik konwersji (blok cylindrów nr 1) poniżej wymaganej wartości ECU $7A

Ostatnio jednak zauważyłem, że samochód po starcie, ma duże spadki mocy, objawy z każdym dniem się nasilają, dzisiaj jak ruszyłem, to nie mogłem osiągnąć więcej niż 2000 rpm na biegu, a na wolnym biegu słychać było coś a'la klekotanie, obroty skakały w zakresie 600-800 rpm. Komputer narazie nic nie wyrzuca, paliwo mam dalej to samo co wcześniej, jeszcze go nie wyjeździłem, jakieś pomysły?

 

Dodano: 26 cze 2014 - 20:49

Panowie, ponawiam temat..

 

Dalej ten sam problem z megi, trzy dni jeździ bez zarzutów, po czym niespodziewanie, wjeżdżam na skrzyżowanie, i się zawiesza, 1500 obrotów przy ruszaniu i dalej nie chce jechać, nie ma przy tym szarpania, po prostu przy wciśniętym pedale gazu (na biegu) obroty stają na 1500 rpm na kilka sekund, po czym wszystko wraca do normy i następne kilkadziesiąt kilometrów jeździ dalej bez zarzutu. Sytuacja niebezpieczna, bo wjeżdżając na skrzyżowanie może mi się zawiesić i mogę stanąć w poprzek drogi :/

Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie trzeba szukać przyczyny w takim nieregularnym przywieszaniu się?

Za wszystkie sugestie będę wdzięczny.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, u mnie jest inny problem z kontrolką service. Podczas jazdy w deszcz zaświeciła się kontrolka service i po około 20 sekundach zgasła. Zauważyłem ten problem tylko podczas jazdy w deszcz, zdarzyło mi się to dwa razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!