Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka silnika + service


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy na forum, witam wszystkich :)

 

Wczoraj na trasie przy prędkości około 90 km/h zapaliła mi się kontrolka silnika + service. Auto cały czas zachowuje się bez zmian, nie wyświetlają się żadne błędy na komputerze. Niestety byłem daleko od domu, więc postanowiłem zaryzykować i jechać tak dalej.

Przejechałem tak 300 km, auto cały czas zachowywało się normalnie, obroty nie skakały, nie było spadków mocy, przyspieszałem, wyprzedzałem, nic podejrzanego. Spalanie (przejechane 400km, 70 km w mieście, 330 km na trasie) wyniosło 6.1 litra, zmierzone na podstawie dwukrotnego tankowania po korek, nie z komputera. Odłączyłem akumulator na kilka minut, po podłączeniu dalej ta kontrolka świeci.

 

Miałem wcześniej zalane paliwo z gorszej stacji (nie będę kryptoreklamy robił), na trasie tankowałem już w lepszych stacjach, zastanawiałem się czy byłaby taka możliwość, że komputer dostał gorszą mieszankę i wyrzucił błąd, ale na gorszym paliwie jeździł bez zarzutów, rzecz stała się dopiero około 70 km po zatankowaniu na lepszej (tak mi się wydaje :P) stacji. Samochód nie był podłączony jeszcze pod komputer. A teraz lista moich pytań:

 

1. Czy po normalnym spalaniu można wykluczyć sondę lambda (ta "pierwsza" ma przejechane 3000 km tylko, była wymiana przy okazji wymiany paska rozrządu).

2. Czy można wykluczyć czujnik położenia wałka jeśli na biegu jałowym utrzymuje stałe obroty, a na trasie nie było żadnych spadków mocy?

3. Czy istnieje taka możliwość, że usterkę wywołała gorsza mieszkanka paliwa? Czy błąd się skasuje sam czy zawsze trzeba go kasować na CLIPie?

4. Czy istnieje możliwość skasowania błędu samemu? Na forum znalazłem tylko jak skasować inspekcję serwisu po 30 000 km..

5. Jaką inną usterkę może wywołać ta kontrolka?

 

Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Możliwe. Dopóki nie sprawdzisz na kompie co to za błąd można tylko zgadywać. Sam się nie skasuje, skoro nadal się palą kontrolki tzn. że wciąż ten błąd wystepuje. Skasować można "jakimś" sprzętem diagnostycznym, nie musi to być Clip, ale skoro błąd ciągle jest aktywny to skasować się go będzie dało po usunięciu jego przyczyny. Może tak być, że po naprawie sam zgaśnie i będzie tylko w pamięci sterownika.

4.Samemu nie dasz rady, patrz punkt 3.

5.Dopóki nie wiemy co to za błąd, możemy tylko wróżyć.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choff, skoro auto jeździ normalnie to usterka jest jakąś błahostką. Może to być np druga sonda lambda, która dała dziwne wartości po przepaleniu gorszego paliwa, albo mogą po prostu przestać działać. Najszybciej będzie podpiąć pod komp z programem diagnostycznym zamiast szukać po omacku

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, po kilku dniach usterka sama zniknęła. Po podłączeniu do kompa (elm 327), taki błąd był w pamięci:

P0420 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składnikow, tzw. współczynnik konwersji (blok cylindrów nr 1) poniżej wymaganej wartości ECU $7A

Ostatnio jednak zauważyłem, że samochód po starcie, ma duże spadki mocy, objawy z każdym dniem się nasilają, dzisiaj jak ruszyłem, to nie mogłem osiągnąć więcej niż 2000 rpm na biegu, a na wolnym biegu słychać było coś a'la klekotanie, obroty skakały w zakresie 600-800 rpm. Komputer narazie nic nie wyrzuca, paliwo mam dalej to samo co wcześniej, jeszcze go nie wyjeździłem, jakieś pomysły?

 

Dodano: 26 cze 2014 - 20:49

Panowie, ponawiam temat..

 

Dalej ten sam problem z megi, trzy dni jeździ bez zarzutów, po czym niespodziewanie, wjeżdżam na skrzyżowanie, i się zawiesza, 1500 obrotów przy ruszaniu i dalej nie chce jechać, nie ma przy tym szarpania, po prostu przy wciśniętym pedale gazu (na biegu) obroty stają na 1500 rpm na kilka sekund, po czym wszystko wraca do normy i następne kilkadziesiąt kilometrów jeździ dalej bez zarzutu. Sytuacja niebezpieczna, bo wjeżdżając na skrzyżowanie może mi się zawiesić i mogę stanąć w poprzek drogi :/

Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie trzeba szukać przyczyny w takim nieregularnym przywieszaniu się?

Za wszystkie sugestie będę wdzięczny.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, u mnie jest inny problem z kontrolką service. Podczas jazdy w deszcz zaświeciła się kontrolka service i po około 20 sekundach zgasła. Zauważyłem ten problem tylko podczas jazdy w deszcz, zdarzyło mi się to dwa razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!