Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło bardzo wysoko wysprzęgla.


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem dziwny objaw ze sprzęgłem w aucie, którego osobiście na co dzień nie użytkuję, tylko sporadycznie w nim siedzę.

A mianowicie, sprzęgło zaczyna "pracować" po naciśnięciu pedału około 2 cm , a po dalszych 2 cm nacisku pedału jest już pełne wysprzęglenie.

Ogólnie sprzęgło pracuje, ale jakoś "wysoko" łapie i ma bardzo mały zakres pracy.

Czy to da się wyregulować żeby był większy zakres pracy , czy już trzeba coś wymieniać?

Dodam , że auto ma ponad 200 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest wysoko (tak mi się wydaje) w porównaniu do auta wcześniejszego. Nie wiem czy aż tak, że 4 cm jest już odcięte ale nie sprawia to żadnych problemów. Może w m3 tak jest ustawione bo raczej regulacji nie ma (sądząc po tym że to hydrauliczne sprzęgło).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A więc, jestem po wymianie sprzęgła kompletnego razem z wysprzęglikiem w aucie z silnikiem dci 1.5.

Koszt zakupu tego wszystkiego w internecie wyszedł ciut poniżej 600 zł.

Koszt wymiany w warsztacie 400 zł, czyli cała impreza niecałe 1000 zł.

I sprzęgło działa jak w nowym aucie. :)

Od siebie mogę dodać uwagę, że w sklepach internetowych występują różne tarcze sprzęgła , różne PN mają.

Ja byłem w takim sklepie , gdzie miły sprzedawca pokazał mi wszystkie , co miał , dla mnie były identyczne , różnica była w logo producenta na sprzęgle ( Valeo , LUK, albo coś jeszcze) i PN na opakowaniu.

Te PN mogły się zmienić , jak Renault zmienił dostawcę sprzęgieł, ale ich parametry są oczywiście podobne.

I sprzęgła , które są dedykowane do Megane 2 dci pasują do Megane 3 dci, ja właśnie do Megane 3 założyłem niby sprzęgło od Megane 2, które wyszło ponad 100 zł taniej.

Tą sytuację potwierdził mechanik , który robił wymianę sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważny jest numer producenta umieszczony na sprzęgle, bo nie wiem, czy to co założyłeś do swego będzie do mego do 101 KM pasować :)

np. teraz przerabiałem temat klocków hamulcowych na prżód do 1,5 dCi z tarczami 280 mm.

bez numeru nie ma szans na właściwe dobranie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PN swojego sprzęgła możesz sprawdzić też przez PN zamienników.

Zobacz, że czasami są te same zamienniki do różnych oryginalnych PN sprzęgieł, które są różne dla kilku modeli aut.

Z numerami klocków hamulcowych też jest podobnie , dla różnych "dostawców na pierwszy montaż" są różne PN części zamiennych , które potem ciągną się w katalogach przez lata.

A co do konkretnych 101 KM, to tez nie m znaczenia, bo mogę zrobić sobie cziptiuning i tez będę miał 101 KM,albo więcej, ale nie chcę mieć takiej mocy, ja tego nie opanuję :)

Oczywiście, możesz zamówić konkretny PN, który jest zalecany do Twojej limuzyny, ;) ale po co przepłacać?

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kolego a były jakieś inne objawy, że sprzęgło się skończyło? bo tak teraz przeczytałem i się zacząłem zastanawiać, mi bierze też jakby wysoko chyba, że mi sie wydaje, mniej więcej od połowy pedału. Co prawda mam dopiero 88 tyś km (oryginał na 100%), a auto u mnie od ok 3,5 tyś km. Nie sprawia mi w sumie problemów, żadnych ślizgów czy szarpania przy ruszaniu, tylko to, że jest od połowy pedału. Czy u ciebie były inne objawy szarpania itp.? bo niewiem czy sie wybierać do jakiegoś warsztatu czy poprostu olać. Szukałem czytałem, jedni piszą, że częstro w renault/ dacia jest tak, że bierze wysoko, a Ty piszesz, że jak nowe (jak to wygląda, bierze od samego dołu?).

 

PS. czy np. może być sprzęgło zapowietrzone i to być objawem wysokiego sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprzęgło łapie od połowy wciśnięcia pedału to myślę , że jest OK.

U mnie wysprzęglenie było już po 1-2 cm wciśnięcia pedału sprzęgła.

Dodatkowym objawem ( może to wina wysprzęglika) było to , że ciężko pracował pedał sprzęgła , po wymianie kompletnego sprzęgła i wysprzęglika , siła potrzebna do wciśnięcia pedału sprzęgła jest ze 3 razy mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!