Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zwężka venturiego pompy CR Delphi


waldeek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie dotyczące zwężki Venturiego.

Jaka jest jej rola w pompie wysokiego ciśnienia ?

Czy jest to część posiadająca membranę, i jaką rolę spełnia w układzie zasilającym w paliwo.

Będę wdzięczny za odpowiedz na pytania o wpływ na pracę silnika w momencie jej prawidłowej pracy oraz uszkodzenia i nieprawidłowej pracy.

 

Pozdrawiam Waldek

post-68851-0-19673000-1402584953_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolą zwężki jest wytworzenie podciśnienia w układzie powrotnym między przelewami z czterech wtryskiwaczy a pompą. Nie posiada żadnej membrany, posiada wewnątrz rurkę z przewężeniem. Wężyki gumowe na przelewach nie posiadają opasek, są wciśnięte na króćce przelewowe. Podciśnienie wytworzone przez zwężkę nie pozwala by paliwo powrotne z pompy będące pod pewnym ciśnieniem nie było pompowane w stronę wtryskiwaczy. Tak więc pompa wtryskowa swoim powrotem zasysa paliwo z nadmiarów wtrysków.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Widzę tutaj pewną nieścisłość, owszem zwężka generuje podciśnienie aby odessać paliwo z układu przelewowego wtrysków ale żeby zapobiegać podawaniu paliwa z pompy na przelew wtrysków to moim zdaniem nie prawda. Zasada działania zwężki uniemożliwia wypływ płynu z linii podsysu nawet jeśli by tam nic nie było podłączone to ropa nie będzie wypływać tylko układ będzie zasysać powietrze.

Oczywiście mogę się mylić bo dopiero zaczynam swoją przygodę z RM2P2. :bash:

Nie chodzi też o czepianie się szczegółów tylko wyjaśnienie zasady działania. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem zwężka generuje podciśnienie aby odessać paliwo z układu przelewowego wtrysków ale żeby zapobiegać podawaniu paliwa z pompy na przelew wtrysków to moim zdaniem nie prawda

No i po to właśnie jest ta zwężka. Gdyby jej nie było to paliwo powrotne z pompy będące po pewnym ciśnieniem poszło by w stronę przewodów powrotnych wtryskiwaczy. Zwężka temu zjawisku zapobiega.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały ten gwizdek moduł Venturiego ma wejście z pompy paliwa, wyjście przewodem powrotnym paliwa do filtra i dodatkowy odczep gdzie generowane jest podciśnienie wejście przelewu wtrysków, jakby zdjąć ten przewód to układ się zapowietrzy poprzez podsys powietrza na zwężce a nie będzie wyciekał z tamtąd płyn w tym przypadku olej napędowy. Jak będę robił próbę przelewową to jeszcze to sprawdzę, ale dałbym sobie obciąć co najmniej paznokieć że tak będzie. :lol:

 

Myślę że właśnie ten element może generować powietrze w układzie jeśli układ przelewowy jest nieszczelny, bądź zjawisko kawitacji w pompie HP.

 

Mam jeszcze pytanie z trochę innej beczki wiesz może na którym elemencie w pompie wysokiego ciśnienia następuje łuszczenie materiału który później jest widoczny w postaci opiłków w układzie paliwowym?

Edytowane przez symu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby zdjąć ten przewód to układ się zapowietrzy poprzez podsys powietrza na zwężce a nie będzie wyciekał z tamtąd płyn w tym przypadku olej napędowy.

Zgadza się, nic nie wycieknie tylko będzie zasysało powietrze.

Odnośnie łuszczenia się pompy wtryskowej to łuszczy się bieżnia wewnętrzna w kielichu napędzającym dwa tłoczki. Po tej bieżni poruszają się rolki w kształcie walca i poprzez popychacze naciskają na tłoczki. Na zamieszczonym foto widać złuszczoną bieżnię

Kielich ten znajduje się od strony wyjścia z pompy rurki wysokiego ciśnienia.

Dodano: 18 lis 2014 - 19:04

Tak wygląda złuszczona bieżnia.

post-4670-0-17490100-1416333885_thumb.jpg

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!