Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagły problem z odpalaniem.


MarioCCH

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się, gdyby dawała za małe zrozumiałbym... Co w odwrotnej sytuacji ?

Regulator ciśnienia nie wskazuje żadnego błędu.. Może on być uszkodzony na tyle mechanicznie, że robiłby takie jaja a jednocześnie elektrycznie będzie ok ?

Edytowane przez MarioCCH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wymontować ten regulator i go przedmuchać by ewentualnie usunąć jakieś zanieczyszczenie. Trochę trudny dostęp do jednego torxa ale w parę minut sobie z tym poradzisz. Nie ma w nim nic skomplikowanego co można by uszkodzić. A najlepiej to by było podmienić go na inny dla próby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodam kolejną informację - może przydatną..

Silnik po uruchomieniu na plaku i kilkunastu minutach pracy sam gaśnie.

 

Dodano 17 lipiec 2014, 08:03

Ciśnienie rozruchu na pompie wtryskowej megane 2 - 1.5 dci

- jakie ciśnienie prawidłowo powinno być na rozruchu a jakie na biegu jałowym.

Pytam, ponieważ u mnie cuda się dzieją : jak jest wysokie rzędu 400 nie odpala, jak spadnie do 230 - odpali.

 

I po co rozdzielasz wątek?

Trzymaj się jednego, potem będzie skakanie po całym forum,a tak wszystko zostanie w jednym.

Połączone

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 17 lip 2014 - 15:01

Możesz wymontować ten regulator i go przedmuchać by ewentualnie usunąć jakieś zanieczyszczenie. Trochę trudny dostęp do jednego torxa ale w parę minut sobie z tym poradzisz. Nie ma w nim nic skomplikowanego co można by uszkodzić. A najlepiej to by było podmienić go na inny dla próby.

 

Do czego służy regulacja na śrubokręt z "tyłu" tego regulatora.

 

Dodano: 19 lip 2014 - 09:20

Czy numery zaworu/regulatora mają tutaj wielkie znaczenie ??

Mam możliwość zakupić zawór/regulator z identycznego silnika z systemem Delphi - jednak zawór ma inny numer.

 

Dodano: 19 lip 2014 - 14:15

Gdzie mogę znaleść informacje o pinach w zaworze ciśnienia ?

Czy pomógł by ktoś bezinteresowanie poniższe informacje ?

W otchłani interneru znalazłem informacje:

 

- napięcie zasilania 5V

pin 1

+ z akumulatora poprzez bezpieczniki

 

pin 2 sterowanie siłownikiem

 

 

Jak to dokłądnie odczytać ??

 

Pin pierwszy powinien mieć faktycznie 5V czy własnie napięcie równe napięciu akusa (po zmierzeniu napięcia podczas uruchomionego silnika ma własnie takie napięcie jak jest w akusie) ??

 

Dodano: 26 lip 2014 - 19:08

Wymieniłem kompa, przeprogramowałem immobiliser, wpisałem ponownie kody wtrysków, jak nie odpalał tak złom nie odpala.

 

Powiem szczeże poddaję się..

 

Kolejny koleś w warsztacie na kompie stwierdził że ciśnienia (rozruchu i pracy - na pompie ) są ok, finalnie jednak mówiąc że to na 100% wina pompy.. masło maslane.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dużo tego napisane i trochę się pogubiłem, powiedz jak jest na chwilę obecną:

1) odpala tylko na plaku i gaśnie po kilkunastu minutach

2) w ogóle nie odpala, nawet na plaku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpala na plaku, chodzi równiutko i cichutko.

Gaśnie samoczynnie po kilku minutach pracy (słuchać jakiś przekażnik jak "puszcza" po chwili od zgaszenia)

Edytowane przez MarioCCH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpala na plaku, chodzi równiutko i cichutko.

U mojego sąsiada także silnik diesla ładnie odpalał na plaku a na ropie nie chciał pracować. I co się okazało, brak kompresji w silniku. Idź tym tropem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend zaciągnę go do mechanika, który mi sprawdzi ciśnienie..

 

Podpowiedziano mi, by sprawdzić alarm - odłączając go, być może on coś broi.

Jak go odłączyć całkowicie ?? Można to zrobić clipem czy jakoś fizycznie - proszę o info..

<><><><><><><><><><>><><><><>

Kolejne pytanie: co w mojej megance może odpowiadać za to gaszenie samochodu ??

Błąd P00089 może za to odpowiadać ?

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jak by ktoś był zainteresowany - posiadam 4 nowe zaworki na sprzedaż - które wymieniono mi na gwarancji, niestety odbyło się to już po kupnie kolejnych.. a te teraz leżą. Nóweczki nie dotykane - oryginały oczywiście.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanie: co w mojej megance może odpowiadać za to gaszenie samochodu ??

Błąd P00089 może za to odpowiadać

Ten błąd to praktycznie najczęstsza przyczyna gaszenia silnika i niemożliwość uruchomienia. Wynika z niego, że regulator ciśnienia nie może utrzymać właściwego ciśnienia w rampie.

Przyczyn może być kilka np.

1) po niskiej stronie problem z dopływem paliwa

2) po wysokiej stronie puszczający zaworek(i)

3) winny sam regulator lub jego okablowanie

4) czujnik mierzący ciśnienie w rampie pokazuje niewłaściwe ciśnienie

Musisz eliminować poszczególne przyczyny i może dojdziesz ładu.

Gdyby alarm gasił silnik to nie byłoby tego błędu związanego z ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo wyjęcie pompy jest bardzo proste. Odkręcasz trzy śruby, rurkę paliwa do rampy, zdejmujesz przewody paliwowe i wypinasz wtyczki. Najgorsze w tym jest to, że musisz zdjąć z pompy pasek rozrządu. Do tego potrzebne są blokady by odpowiednio ustawić rozrząd.

Pompę to wyjmiesz bez problemu, zajmie to do 30 minut, gorzej potem z rozrządem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Doszedł mi wreszcie clip. Po sprawdzeniu błędów wyskakują dwa -> przy odpalaniu DF0053 DEF.02 oraz w trakcie DF0053 DEF.05

Ciśnienie na rozruchu około 130 barów, na chodzie 220-230 barów.

 

Dziwnie to ma się do wskazań kompów u mechaników.

 

Dodano: 14 wrz 2014 - 10:56

Czy realna jest wymiana pompy oraz wtrysków na BOSCH'a bez większych ceregieli ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!