Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup megan III grandtour 2.0 TCe


ravengate

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem 1.2 tce, bo miałem szansę na okazyjne kupienie takiego egzemplarza. Nie przekonał mnie zupełnie, zostałem z 1.6. Nie wiem, może głuchy jestem, ale jazda z prędkością 140km/h nie przeszkadza mi. I tak głównie słyszę wtedy wiatr i opływające powietrze. Spalanie fakt, na autostradzie wysokie. Ale nie sądzę, aby 1.2 okazał się w tym znacznie oszczędniejszy. Średnio na trasie jak nie przekraczam 110km/h to i tak mieszczę się w 7litrach z zapasem.

Oszczędność ropy na świecie mnie nie interesuje bo zawsze chciałem mieć V6 pod maską :D

 

A aktualnie przymierzam się do Octavi 1.8 tsi. TCE 130 nawet nawet, ale to nadal nie to i mała pojemność, jak dla mnie wysilona jednostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym Cie nie przekonał Tce 115 ? Podziel się wrażeniami w stosunku do 1.6 16V... bo nie ukrywam iż będę być może w przyszłym roku chciał kupić TCe 130....

 

Ciekawy filmik znaleziony na YT o spalaniu TCe 130:

 

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TCE 115 nie przekonał mnie tym, że większą frajdę mam już z 1.6 i wkręcaniem na obroty. Poza tym w jeździe miejskiej nie czułem w zasadzie żadnych różnic w kwestii dynamiki. Może bezpośrednio spod świateł żwawiej tce szło, ale nie muszę zawsze startować pierwszy :)

Na autostradzie, fakt, ciszej. Ale ze spalaniem wcale tak kolorowo nie jest przy 140km/h. W zasadzie takie samo.

No i nie, nie mógłbym mieć 1.2... Chociaż w wersji 130KM jeszcze bym nad tym pomyślał. Chociaż szkoda, że zrezgnowali z 1.4 tce.

Może jak za 2 lata będę się szarpał na nowe autko, to coś ciekawego wprowadzą do oferty. Jak nie do Skoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2015 roku będzie Megane IV, myślę że będzie piękne zwłaszcza po zapowiedzi projektanta który zajmował się projektowaniem Clio IV iż Renault wprowadza nowy design odnośnie nowych modeli. Clio IV jest bardzo ładnym samochodem nie da się ukryć, choć nieco mniejsze wewnątrz od swojego poprzednika Clio III, a szkoda.... Skoda Octavia jest fajna, silnik ma fajny 1.8 TSI (mam nadzieje że już kategorycznie poprawiony w stosunku do tych wadliwych sprzed 2010 roku), ale jak to całą grupa VW ma minus.... jest toporna, kanciasta, pozbawiona kształtów zwłaszcza jak we francuskich samochodach. Tak jak Golf VIII czy IX czy XII za kilka dekad będzie autem topornym.... B) Z silnika 1.4 TCe zrezygnowali gdyż był paliwożerny i posiadał wtrysk pośredni (dziś powinien być bezpośredni dla zmniejszenia zawartości spalin jak i mniejszego spalania), choć technicznie był udany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastawiam dlaczego silnik 1600 w Megane 3 jest tak hałaśliwy. W tym modelu odnoszę wrażenie, że jest głośniej niż w Megane 2 z silnikiem 1600. Dysponuje obecnie Megane 2 z silnikiem 1400, które też jest cichsze!

Prędkości powyżej 120 km/h w Megane 3, hałas, makabra. Wykastrowano jakieś wygłuszenia czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chyba żadnego wygłuszenia nie ma :)

Mam w planach w te wakacje zrobić wygłuszenie drzwi chociaż. Chociaż tak jak mówię, mnie to jakoś szczególnie nie przeszkadza. Przyzwyczaiłem się do poczciwego Poloneza.

Chociaż jak przejadę się hyundaiem ix35 taty, z silnikiem 1.6 GDI, to tam to naprawdę cisza jest.

Teraz 1.8 TSI jest podobno już bez żadnych wad, więc... Dla mnie to bardzo kusząca oferta. Szczególnie jak później ktoś się zdziwdzi, że odstawiłeś go jakaś tam Skodą :D

Co do wizualizacji Megane IV, widziałem, ładne i obiecujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również byłem mocno zawiedziony po jeździe próbnej w salonie Meganem III 1.6 16V Dynamique, moje stare Clio 2 ph 2 z 2001 roku, 1.2 16V jest cichsze ! Jazdę próbną odbywałem w lipcu 2010, być może później nieco wyciszono gdyż klubowicz Cruel nie narzeka na hałas, a prawdopodobnie ma auto powyżej 2010 roku... Moim zdaniem 1.6 16V nie ma dobrego bądź w ogóle nie ma wyciszenia na ścianie grodziowej między silnikiem a kabiną pasażerską, skoro w 1.4 TCe jest cicho, a 1.2 TCe 115/130 bardzo cicho.

 

Co do wizualizacji Megane IV, widziałem, ładne i obiecujące.

 

Wątpię by były to realne zdjęcia, pamiętam wielki boom fotograficzny przed premierą Clio IV, gdy nadszedł Lipiec 2012 (wtedy była oficjalna premiera) każde zdjęcie które prawdopodobnie ukazywało Clio IV nie było podobne...

 

Mimo to pokaż wstępnie Megane IV...

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej pisze. Widziałem te wizualizacje w Auto Świat, czyli odpowiedniku Auto Bild.

 

Moja jest z 2011. Ale wątpię aby była jakaś różnica w wyciszeniu z poprzednimi rocznikami. Może po prostu mam inną tolerancję hałasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę zresztą już pisałem wcześniej, w sieci jest pełno prognozowanych wyglądów Megana IV. Na forum Clio również przed premierą były zdjęcia Clio IV i mówiono że tak będzie wyglądał owy model. W dniu premiery na początku Lipca 2012... świat ujrzał zupełnie inna linię Clio IV. Szpiegom jak i grafikom poszczególnych publikacji nie udało się oszukać tajemnicy Renault...

 

To samo z Meganem IV, trzeba poczekać na oficjalną premierę..... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ktoś coś wspominał o różnicach w wygłuszeniu- Megane III jest wykastrowane z mat gdzie się tylko da. Mam w domu dwie z 1.4TCe. Po zamontowaniu maty na masce jest widoczna różnica. Gdyby poprawić wygłuszenie w reszcie samochodu słychać byłoby jedynie szum powietrza z lusterek. Co do Clio IV- jeździłem 1.2 i 0,9TCe- niestety tam też pozbyli się tego co księgowi uważali za zbyteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 dCi jest praktycznie bezobsługowe, bo jest na łańcuchu rozrządu. Jest też nowy FAP, wypala się nawet w mieście. Ja jeżdże dużo po mieście i nie ma z tym najmniejszego problemu. Największą zaletą 160KM jest to, że 380Nm momentu sprawia, że prawie za każdym razem jak dodajesz gazu jest banan na gębie :) Jeżdżę tym autem już ponad pół roku i ciągle sprawia przyjemność - jakbyś się zastanawiał to osobiście polecam ten silnik, niejeden cwaniak na światłach czy na autostradzie się już zdziwił :mrgreen:

Coś więcej możesz napisać o tym "nowym" FAPie, który wypala się nawet w mieście? Jakoś w to nie wierze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!