Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup megan III grandtour 2.0 TCe


ravengate

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem 1.2 tce, bo miałem szansę na okazyjne kupienie takiego egzemplarza. Nie przekonał mnie zupełnie, zostałem z 1.6. Nie wiem, może głuchy jestem, ale jazda z prędkością 140km/h nie przeszkadza mi. I tak głównie słyszę wtedy wiatr i opływające powietrze. Spalanie fakt, na autostradzie wysokie. Ale nie sądzę, aby 1.2 okazał się w tym znacznie oszczędniejszy. Średnio na trasie jak nie przekraczam 110km/h to i tak mieszczę się w 7litrach z zapasem.

Oszczędność ropy na świecie mnie nie interesuje bo zawsze chciałem mieć V6 pod maską :D

 

A aktualnie przymierzam się do Octavi 1.8 tsi. TCE 130 nawet nawet, ale to nadal nie to i mała pojemność, jak dla mnie wysilona jednostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym Cie nie przekonał Tce 115 ? Podziel się wrażeniami w stosunku do 1.6 16V... bo nie ukrywam iż będę być może w przyszłym roku chciał kupić TCe 130....

 

Ciekawy filmik znaleziony na YT o spalaniu TCe 130:

 

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TCE 115 nie przekonał mnie tym, że większą frajdę mam już z 1.6 i wkręcaniem na obroty. Poza tym w jeździe miejskiej nie czułem w zasadzie żadnych różnic w kwestii dynamiki. Może bezpośrednio spod świateł żwawiej tce szło, ale nie muszę zawsze startować pierwszy :)

Na autostradzie, fakt, ciszej. Ale ze spalaniem wcale tak kolorowo nie jest przy 140km/h. W zasadzie takie samo.

No i nie, nie mógłbym mieć 1.2... Chociaż w wersji 130KM jeszcze bym nad tym pomyślał. Chociaż szkoda, że zrezgnowali z 1.4 tce.

Może jak za 2 lata będę się szarpał na nowe autko, to coś ciekawego wprowadzą do oferty. Jak nie do Skoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2015 roku będzie Megane IV, myślę że będzie piękne zwłaszcza po zapowiedzi projektanta który zajmował się projektowaniem Clio IV iż Renault wprowadza nowy design odnośnie nowych modeli. Clio IV jest bardzo ładnym samochodem nie da się ukryć, choć nieco mniejsze wewnątrz od swojego poprzednika Clio III, a szkoda.... Skoda Octavia jest fajna, silnik ma fajny 1.8 TSI (mam nadzieje że już kategorycznie poprawiony w stosunku do tych wadliwych sprzed 2010 roku), ale jak to całą grupa VW ma minus.... jest toporna, kanciasta, pozbawiona kształtów zwłaszcza jak we francuskich samochodach. Tak jak Golf VIII czy IX czy XII za kilka dekad będzie autem topornym.... B) Z silnika 1.4 TCe zrezygnowali gdyż był paliwożerny i posiadał wtrysk pośredni (dziś powinien być bezpośredni dla zmniejszenia zawartości spalin jak i mniejszego spalania), choć technicznie był udany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastawiam dlaczego silnik 1600 w Megane 3 jest tak hałaśliwy. W tym modelu odnoszę wrażenie, że jest głośniej niż w Megane 2 z silnikiem 1600. Dysponuje obecnie Megane 2 z silnikiem 1400, które też jest cichsze!

Prędkości powyżej 120 km/h w Megane 3, hałas, makabra. Wykastrowano jakieś wygłuszenia czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chyba żadnego wygłuszenia nie ma :)

Mam w planach w te wakacje zrobić wygłuszenie drzwi chociaż. Chociaż tak jak mówię, mnie to jakoś szczególnie nie przeszkadza. Przyzwyczaiłem się do poczciwego Poloneza.

Chociaż jak przejadę się hyundaiem ix35 taty, z silnikiem 1.6 GDI, to tam to naprawdę cisza jest.

Teraz 1.8 TSI jest podobno już bez żadnych wad, więc... Dla mnie to bardzo kusząca oferta. Szczególnie jak później ktoś się zdziwdzi, że odstawiłeś go jakaś tam Skodą :D

Co do wizualizacji Megane IV, widziałem, ładne i obiecujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również byłem mocno zawiedziony po jeździe próbnej w salonie Meganem III 1.6 16V Dynamique, moje stare Clio 2 ph 2 z 2001 roku, 1.2 16V jest cichsze ! Jazdę próbną odbywałem w lipcu 2010, być może później nieco wyciszono gdyż klubowicz Cruel nie narzeka na hałas, a prawdopodobnie ma auto powyżej 2010 roku... Moim zdaniem 1.6 16V nie ma dobrego bądź w ogóle nie ma wyciszenia na ścianie grodziowej między silnikiem a kabiną pasażerską, skoro w 1.4 TCe jest cicho, a 1.2 TCe 115/130 bardzo cicho.

 

Co do wizualizacji Megane IV, widziałem, ładne i obiecujące.

 

Wątpię by były to realne zdjęcia, pamiętam wielki boom fotograficzny przed premierą Clio IV, gdy nadszedł Lipiec 2012 (wtedy była oficjalna premiera) każde zdjęcie które prawdopodobnie ukazywało Clio IV nie było podobne...

 

Mimo to pokaż wstępnie Megane IV...

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej pisze. Widziałem te wizualizacje w Auto Świat, czyli odpowiedniku Auto Bild.

 

Moja jest z 2011. Ale wątpię aby była jakaś różnica w wyciszeniu z poprzednimi rocznikami. Może po prostu mam inną tolerancję hałasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę zresztą już pisałem wcześniej, w sieci jest pełno prognozowanych wyglądów Megana IV. Na forum Clio również przed premierą były zdjęcia Clio IV i mówiono że tak będzie wyglądał owy model. W dniu premiery na początku Lipca 2012... świat ujrzał zupełnie inna linię Clio IV. Szpiegom jak i grafikom poszczególnych publikacji nie udało się oszukać tajemnicy Renault...

 

To samo z Meganem IV, trzeba poczekać na oficjalną premierę..... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ktoś coś wspominał o różnicach w wygłuszeniu- Megane III jest wykastrowane z mat gdzie się tylko da. Mam w domu dwie z 1.4TCe. Po zamontowaniu maty na masce jest widoczna różnica. Gdyby poprawić wygłuszenie w reszcie samochodu słychać byłoby jedynie szum powietrza z lusterek. Co do Clio IV- jeździłem 1.2 i 0,9TCe- niestety tam też pozbyli się tego co księgowi uważali za zbyteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 dCi jest praktycznie bezobsługowe, bo jest na łańcuchu rozrządu. Jest też nowy FAP, wypala się nawet w mieście. Ja jeżdże dużo po mieście i nie ma z tym najmniejszego problemu. Największą zaletą 160KM jest to, że 380Nm momentu sprawia, że prawie za każdym razem jak dodajesz gazu jest banan na gębie :) Jeżdżę tym autem już ponad pół roku i ciągle sprawia przyjemność - jakbyś się zastanawiał to osobiście polecam ten silnik, niejeden cwaniak na światłach czy na autostradzie się już zdziwił :mrgreen:

Coś więcej możesz napisać o tym "nowym" FAPie, który wypala się nawet w mieście? Jakoś w to nie wierze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!