Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dzwigienki przy siłowniku recznego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałem spytać o "dźwigienki" przy siłowniku ręcznego.

Mianowicie trzyma ją jedna śruba, czy mogę ją odkręcić bez obaw że nie wiem wyleci płyn hamulcowy?

Chciałem przeczyścić tę dźwigienkę i przesmarować smarem, bo nie odbija do końca, nawet jak próbuje siłą rąk to zrobić, więc nie ma się co dziwić że sprężynka nie daje rady ;)

Pozdrawiam

post-63969-0-29753800-1404293774_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nigdy tego nie robiłeś i nie masz zdolności Adama Słodowego lepiej poproś jakiegoś mechanika.

Trzeba zdjąć zacisk, odpiąć linkę, odkręcić elastyczny przewód hamulcowy, tu przydał by się odpowiedni klucz. Zwykłym kluczem można bardzo łatwo uszkodzić nakrętkę, tym bardziej, że pewnie od nowości nie była ruszana.

Przewód trzeba zatkać lub ścisnąć specjalnym zaciskiem, żeby nie wyciekł płyn hamulcowy.

Jak zacisk będziesz miał na zewnątrz, trzeba go dokładnie oczyścić z zewnątrz.

Za pomocą sprężonego powietrza wycisnąć tłoczek i wyjąć wszystko co za nim jest.

Wytrzeć z płynu hamulcowego, sprawdzić gładzie na tłoczku i cylindrze zacisku, może trzeba będzie je delikatnie przeczyścić papierem ściernym (>500, najlepszy 1000-1500, ale wszystko zależy jak to wygląda w środku). Potem dokładnie umyć wszystkie wyjęte części specjalnym płynem do czyszczenia hamulców lub ostatecznie benzyną ekstrakcyjną. Przed złożeniem wszystkie elementy muszą być suche.

Nie wiem jak przenoszony jest napęd linki na tłoczek, możliwe że ten element trzeba posmarować smarem miedzianym.

Przy takiej regeneracji musisz mieć zestaw naprawczy, reperaturkę, bo starych uszczelek już prawdopodobnie nie użyjesz, a gdyby nawet to nie wiadomo czy nie będą przepuszczać. Lepiej je od razu wymienić.

Składasz wszystko w odwrotnej kolejności. Cylinder i tłoczek smarujesz płynem hamulcowym przed włożeniem na miejsce.

Zakładasz zacisk, zakręcasz przewód hamulcowy, zakładasz linkę i odpowietrzasz hamulce.

Zajmie to tak na oko ok. 1-1,5 godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!