Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak prądu, totalne wariacje elektryki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W dniu dzisiejszym auto normalnie odpaliło i nim jeździłem. Wieczorem chciałem uruchomić auto i klapa.

Po naciśnięciu przycisku s/s wszystko zgasło, dioda od imobilaizera mruga jak powalona, auto umarło. Nie można było zamknąć otworzyć auta, wyświetlacze nie działają. Później usłyszałem że moduł Zabezpieczeń i Połączeń cyka jak nienormalny. Co jakiś czas włączyło się oświetlenie w kabinie ale mrugało wraz z modułem zabezpieczeń i połączeń. Odłączanie aku na 10,30,1h nic nie pomogło. Po odpięciu Modułu Zabezpieczeń i Połączeń. (biała i szara kostka) auto funkcjonuje normalnie (tyle że nie można go odpalić bo wszystko gaśnie ale zaraz pojawia się z powrotem). Jak moduł jest podpięty to aby zamknąć wszystkie drzwi trzeba naciskać 10 razy zamknięcie i po trochę w końcu zamknie (kierunkowskazy nie mrugają). W kabinie bezpieczniki sprawdzone, do bezpieczników pod modułem nie mogę się dostać (ukręcona śruba z obudowy akumulatora).

Ma ktoś jakiś pomysł?

Pacjent :

Megane II 2006 rok 1,5 dci 82 KM

Aku miernikiem ma 12,4 V

Jakie kroki poczynić przed udaniem się do Serwisu?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonalem :

1. Odpięcie aku

2. odpięcie 3 kostek za aku

3. odpięcie 2 kostek z modułu ZiP

4. sprawdzenie bezpieczników w kabinie

5. podpinanie wszystkiego

6. sprawdzenie połączeń na przy klemach

 

Przy próbie odpalenie wszystko co możliwe mruga, wskaźniki na zegarach drgają.

 

Dzisiaj sprawdzę:

Podmiana aku z focusa żony ( 72Ah 760A ) jest mocniejszy ale sprawdzę czy to nie wina aku bo w spoczynku miernikiem ma 12,4 ale przy próbie otwarcia/zamknięcia drzwi spada do 5V i wraca do 12. Magiczne oczko wczoraj świeciło ale po próbach przestało świecić (mimo ze miernik nadal wskazuje 12,4 V). Dziwne jest to ze w południe normalnie wszystko działało a wieczorem umarło (0 deszczu/wilgoci )

 

Jak to nie będzie wina aku to chyba tylko serwis mi pozostaje.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę czy to nie wina aku bo w spoczynku miernikiem ma 12,4 ale przy próbie otwarcia/zamknięcia drzwi spada do 5V i wraca do 12.

Ewidentnie wina akumulatora. Napięcie nie ma prawa spaść poniżej 10V podczas rozruchu, a tobie spada do 5V podczas otwierania i zamykania auta. Masz zwarcie w którejś celi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!