Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świszczenie z okolicy alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dziwny świst dochodzi z okolic alternatora. Nasila się po rozgrzaniu silnika (przejechaniu 20km) - jak jest zimny to słychać, ale ledwie co, a jak się rozgrzeje to tak, jak na załączonych filmikach.

W ASO powiedzieli że przy 135kkm wymienimy cały rozrząd (wymieniany kpl. 3 lata temu przy 80kkm), a przy okazji koło alternatora i pasek osprzętu, a teraz mogę jeździć (mam na liczniku 108kkm) - w tym miejscu upraszam o nie obrzucanie błotem mojego ASO, bo współpracuję z nimi od 3 lat i jestem bardzo zadowolony. :)

Martwi mnie jednak ten świst i chciałbym poprosić Was o poradę, bo chyba go nie powinno być (a raczej na pewno :) ).

Znajomy mechanik "garażowy" powiedział, że to koło pasowe i że może mi za 3 dyszki wymienić, jak sobie kupię. Kupiłem koło marki Febi Bilstein i wygląda mi to na 2 tandetne kawałki metalu, które można bez trudu "rozmontować" :) (kosztowało 120zł). :)

Podpowiedzcie mi, co to może wg Was być i co to jest za koło pasowe i jak to ustrojstwo działa, bo w tym chyba nawet żadnego łożyska nie ma...

Załączam fotki koła i filmiki z "pracy" ciepłego alternatora (po przejechaniu 43km). :)

 

Megane II 2003r. confort expression, silnik 1.4 16V wersja 98KM

 

Pzd.

 

WOLNE OBROTY:

http://www.youtube.com/watch?v=6Owa2wwZZso

 

2000 obr./min:

http://www.youtube.com/watch?v=uYRTIwsfMqs

post-64179-0-29761600-1406999701_thumb.jpg

post-64179-0-60027200-1406999708_thumb.jpg

post-64179-0-43996600-1406999714_thumb.jpg

post-64179-0-02103600-1406999722_thumb.jpg

post-64179-0-41730700-1406999730_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być sprzęgiełko lub łożyska w alternatorze.

Odgłosy są bardzo podobne. Włącz silnik odczekaj 2-3 min i dotknij alternatora. Jak będzie mocno gorący to łożyska do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oglądałeś rolkę alternatora? Bo u mnie w 1.4 była zwykła bez sprzęgiełka. Mam k4j 740 z 2006. Po wymianie łożysk w alternatorze jest ok, wcześniej sobie buczały czy zimny czy ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

@ P_r_z_e_m_o:

Dzięki Przemo za odpowiedź.

Zrobiłem jak mówiłeś. Motor chodził 5 minut i moje palce wskazujące z środkowym wytrzymały na obudowie alternatora 3 sekundy, po czym zaczęło parzyć.

Zmierzyłem z ciekawości obudowę termometrem laserowym pożyczonym od sąsiada i pokazał, że ma ona 68,7*C.

W czwartek daję auto do mechanika, zmieni mi te koło pasowe i dam znać czy pomogło. Jeśli nie, to też dam.

A możesz wytłumaczyć zieleniakowi jak działa to cudowne koło pasowe? Bo dla mnie jest to doświadczenie co najmniej odległe. :) :)

 

@ kaag:

Dzięki za odpowiedź.

Obecna rolka jest niby identyczna jak na załączonych zdjęciach. Mają takie same numery (8200 113 636).

 

Pzd.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełko nie wyhamowuje wirnika alternatora gdy obroty spadają a pozwala mu obracać się swobodnie dalej ;)

 

Dodano: 02 sie 2014 - 20:07

Coś jak wolnobieg w rowerze, już nie kręcisz a koła dalej się obracają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Po robocie. Sprzęgiełko było uszkodzone. Łożyska jeszcze ok, ale jak już zdemontował ten alternator to kazałem wymienić też i łożyska - dużo nie kosztuje, a będzie spokój.

 

Załączam filmik.

Pzd.

 

http://youtube.com/watch?v=UDXem4lvkfk

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!