Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I - o co chodzi.


defaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowym użytkownikiem forum. Zdecydowałem się założyć post z racji tego, że od nie dawna jestem posiadaczem Renault Megane I z silnikiem 1.6 8v. Auto ma 3-letnią instalację LPG i właśnie tego tyczą się moje pytania. We wcześniejszym aucie, którym była Astra I 1.6 8v posiadałem instalacje Stag-2. Jeśli chciałem przełączyć na gaz to po minimum 2,5 tys obrotów, natomiast w Meganie odpalając na 0 lub II po minimalnym dotknięciu gazu już świeci się kontrolka, że samochód chodzi na gazie. Dodam jeszcze, że obroty samochodu są bd niskie, ma on ,,chęci" zgasnąć ale tego nie zrobi. Na benzynie niestety też nie działa idealnie, ponieważ tylko na małych obrotach działa poprawnie, przy dużych strasznie szarpie i gaśnie. Dodam jeszcze, że nie ważne za ile zatankuję gazu kontrolka rezerwy nigdy nie gaśnie. Co myślicie o tym, może ktoś podpowie co należy zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ponownie. Sprawa dotyczy znowu Renault Megane. Tak jak pisałem kiedyś samochód działa bardzo dobrze na gazie jednak na benzynie przeciętnie. Niestety ostatnio na gazie kompletnie brakło mocy, ale samochód nie zgasł (myślałem, że koniec gazu w butli) dopiero po jakimś czasie. Okazało się, że przyczyną były świece i przewody zapłonowe. Wymieniłem wszytskie świece i przewody, niestety pojawił się kolejny: z filtru powietrza przy dodawaniu gazu zaczeło strasznie strzelać. Przeczyna okazała się uszkodzona cewka. Po wymianie cewki, świec i pzrewodów było okey. Pewnego dnia brakło mi gazu i chciałem dojechać na stację na benzynie jednak był to koszmar. Przy dodawaniu gazu samochód szarpał, obroty falowały, potrafił nawet zgasnąć. Może mi ktoś powiedzieć co jest przyczyną tego, że samochód tak chodzi na bezynie a nagazie prawidłowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Pb dosyć mało jeździłem ze względu, że straszne falują obroty i tak jak pisałem wyżej nie da się momentami jeździć. Przeważnie na benzynie jeżdżę jak brakuje mi gazu i gdy samochód jest w ruchu przełączę na benzynę żeby dojechać do stacji. Aha dodam, że właśnie podczas przełączenia samochodu na Pb w biegu działa w miarę poprawnie - szarpnie przy zmianie biegów, ale nie tak jak na jedynce podczas np. wyjazdu z garażu.

Chciałbym, żeby po prostu auto chodziło tak jak należy na benzynie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że gaz puszczany jest cały czas dlatego auto wariuje na Pb - zalewane jest, wrzuć zdjęcie spod maski a przede wszystkim to może byś wreszcie napisał dokładnie co masz za instalacje!

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zdjęcie dodam jutro jak będzie jasno, żeby było w miarę dobrej jakości. Mam zwrócić na coś szczególnie uwagę, czy po prostu ogólnie zrobić fotkę spod maski? Jeśli chodzi o instalację to jest to instalacja II generacji (zwykła sekwencja). Elementy wyposażenia instalacji są firmy Tamasetto, poza układem elektronicznym, który pochodzi od MiniLecho.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dokładnie o takie fotki chodziło, ale jeśli potrzeba inne to jutro mogę zrobić.

 

Dodano: 13 gru 2014 - 20:42

I chiałem jeszcze zapytać o 2 rzeczy a mianowicie, czy na przełączniku benzyna-gaz to normalne że zarówno na 0 jaki na II samochód działa tak samo bez żadnej różnicy ? W poprzednim samochodzie Opel Astra I z ta sama instalacją było inaczej. A druga sprawa, że zauważyłem że samochód zaczął spalać coraz więcej gazu wcześniej koszt przejechania 100 km to około 25 zł, teraz za 50 zł zrobiłem zaledwie 160 km będąc tylko raz w mieście. Czy to może od zalezy od warunków (zima, niskie temperatury) ?

 

Dodano: 18 gru 2014 - 16:55

Jakieś propozycje ?

post-73564-0-20750300-1418497057_thumb.jpg

post-73564-0-17928000-1418497118_thumb.jpg

post-73564-0-81802100-1418497248_thumb.jpg

post-73564-0-23271700-1418497352_thumb.jpg

post-73564-0-89950600-1418497897_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szarpie na benzynie a na gazie jest OK to sprawdź czy sonda jest dobra lub nie ukryszyły się od niej przewody. Instalacja ma wgrany emulator sondy, prawdziwe dane z sondy lecą w powietrze, więc przy uszkodzonej na gazie będzie OK, na benzynie lipa.

Co do spalania to mam ten sam silnik, bardzo podobną instalacje i wersje megi w sedanie, spalanie gazu zimą to ok. 10L/100km po mieście i jakieś 7L/100km w trasie. Może to Ci pozwoli przyrównać poziom spalania gazu do swojego auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem zacząć po kolei. Kupiłem filtr paliwa, wymieniłem go po czym pojechałem zatankować świeżej benzyny. Różnica była minimalna od ostatniej jazdy.. Auto dopiero na wysokich obrotach w MIARĘ jechało, natomiast gdy się zatrzymałem i przy gazowałem nadal samochód się dławił. Wracając jednak z dłuższej trasy postanowiłem ostatni kilometr przejechać na benzynie, żeby sprawdzić jak pracuje na rozgrzanym silniku i tutaj auto mnie zaskoczyło. Nie zadławiło się ani razu, a obroty nie falowały i było czuć w końcu że jadę na PB. Dlaczego więc nie chce tak chodzić po odpaleniu na zimnym?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!