Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

padła panewka silnik do wyrzucenia?


pamel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj był u mnie mechanik, po sprawdzeniu pojazdu powiedział że poszła panewka/panewki co wiąże się z tym że silnik praktycznie jest do wyrzucenia( według niego) . Powiedział że raczej nikt nie podejmie odpowiedzialności aby to naprawiać, więc moje pytanie Panowie co można z tym fantem zrobić? Chciał bym dodać że stwierdził ów mechanik że lepiej już chyba sprzedać auto na czesci niż naprawiać bo jest to nie opłacalne. Chciał bym zapytać czy można coś z tym zrobić czy w krakowie Krakowie jest jakiś mechanik którego znacie a może akurat by pomógł? Objawami tego co się stało było drżenie silnika tłuczenie się go i spory spadek mocy. Z góry dzięki za odpowiedzi:)

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę zmień takiego mechanika, bo taki fajtłapa to chyba tylko silniki z komarka lub pf126p umie naprawiać.

oczywiście, że zmienia się panewki, a silnik dobrze zrobiony jest jak nowy z fabryki.

w Krakowie jest jeden jegomość, który na poważnie podchodzi do renówek. szukaj go po nicku "uio". niekoniecznie na tym forum.

 

EDYTA - możesz też bawić się w zamianę silnika, ale co kupisz i ile pojeździsz to tylko Pan Bóg wie. koszty mniej więcej te same, ale ja bym remontował.

 

podaj cos więcej danych - ile tym silnikiem nakręciłeś, co ile olej z filtrem zmieniałeś?

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto od 4 lat mniej więcej mam, na budziku widnieje około 170 tys. Teraz auto chodzi niczym traktor, jest słabe oraz dygocze. Chodzi również o kwestie finansową bo 3 tysiące zł za silnik plus tysiąc za zmianę (liczę po cenach z allegro i minimalnej cenie za przekładkę) to chyba dla mnie za dużo a znów naprawa jest o tyle ryzykowna, że mogą wyjść jeszcze inne rzeczy które trzeba naprawić i nie wiem co zrobić, bo gościu wprost dał do zrozumienia, że nie wie czy komuś będzie się chciało z tym bawić i jestem teraz w kropce. A nie masz czasem dobry kolego do tego jegomościa jakiś namiarów bo ciężko kogoś w internecie znaleźć po nicku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) nie słuchaj gościa, co takie dyrdymały opowiada! większość znanych mi zakładów naprawczych podjęła by się takiej roboty. inna kwestia to cena, ale co miało by wyjść? do sprawdzenia/wymiany pompa oleju

2) pewnie wg niego najlepiej sprzedać auto i kupić coś ze stajni szmelcwagena, bo toto się przecież nie psuje

3) wpisz sobie w GOOGLE "uio scenic forum" i na tamtym forum go znajdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, znalazłem mechanika który się tego podejmie. Za naprawę silnika plus rozrządu powiedział 4 tysiące zł, czy to dobra cena czy też nie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi mechanik zrobił szlif wału plus wzmocnione panewki plus rozrząd plus robocizna i skasował 1600 zł. Nie wiem co robi za 4000 zł. Całość zajęła 4 dni.

 

Mój tata miesiąc temu zakończył remont silnika, co prawda w lanosie - ale robota ta sama. Więc za sam "remont" silnika, czyli szlify, zrobienie głowicy (zawory,planowanie) itp. zapłacił zewnętrznej firmie 1700zł.(brutto, z fakturą) I cena byłą we wszystkich sląskich zakładach taka sama (+/-) 100zł.

Robociznę - czyli wymontowanie wszystkiego itd - robił sam.

Nie wiem co miałeś robione za te 1600zł - odejmij na szybko rozrząd (firmowy) ok. 350,zł plus jakieś uszczelki itp - dodatkowe kilka stówek - to nijak to się nie może zbilansować. Powiem tak - mi by się nie chciało "targać" i rozbierać silnika nawet za te całe 1600zł. A gdzie części?....

Znalazłeś naprawdę taniego mechanika - albo gdzieś przyoszczędził albo masz super szczęście. Ale jak samochód jeździ - to tylko się cieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wymiana a nie szlifowanie wału. To nie jest stary ursus i wał po szlifie może się różnie zachować, proponowałbym chociaż poddać go azotowaniu, przypuszczam, że uio policzy też nową pompę oleju bo jakiś powód obrócenia się panewki był. Jeżeli chcecie mieć dobrze to niesty koszty są wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!