Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z ksenonami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tutaj nowy. Mam magane II z 2003r. 1,9dci od nie dawna. Pierwszą rzeczą jaką zauważyłem to słabo świecące ksenony więc wymieniłem żarniki, poprawa była natychmiastowa jeżeli chodzi o widoczność ale gdy włączam światła to zauważyłem dziwne zjawisko tzn. ksenony najpierw mocno błysną (ale nie gasną), świecą według nie na pełną mocą, dodam, że żarniki to D2S 6000K.PYTANIE czy to wina żarników czy przetwornicy napięcia? I tak za każdym razem się dzieje kiedy włączam lub same się włączają światła. Proszę o jakieś podpowiedzi co robić, z góry dziękuję.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna procedura. Zapalają się i przez naście sekund dochodzą do pełnej sprawności. Gdzieś miałem fajny opis krok po kroku "co się robi" w trakcie włączania ksenonów - i pamiętam, że od momentu włączenia procedura do ustabilizowania parametrów może trwac do 30 sekund.

 

EDIT

Tu kilka fragmentów - ale nie to miałem na myśli w pierwszym moim zdaniu - ale wyraźnie widać, że światło ksenonowe to skopmplikowane ustrojstwo:

Lampy HID nie da się zasilić wprost z napięcia wytwarzanego przez baterie, akumulatory i sieć. Należy zaopatrzyć się w specjalnie opracowany dla danego modelu lampy, skomplikowany układ elektroniczny inaczej zwany przetwornicą lub balastem. Po pierwszym przyłożeniu napięcia zasilania na jej wejście, przetwornica wytworzy na elektrodach bardzo wysokie napięcie, szybko rosnące aż do wystąpienia przebicia atmosfery bańki i zainicjowania łuku elektrycznego. Zimny start lampy HID wymaga dostarczenia napięcia przebicia od kilku do kilkunastu tysięcy V, w zależności od jej mocy znamionowej i odległości między elektrodami. W przypadku, gdy atmosfera w kapsule wciąż znajduje się w bardzo wysokiej temperaturze i ciśnieniu tuż po rozpadzie łuku elektrycznego, jego powtórne zainicjowanie wymaga wytworzenia napięcia aż 30.000V! Dlatego właśnie należy zachować szczególną ostrożność przy pracy z systemami HID.

Tuż po pierwszym przebiciu atmosfery komory wyładowczej starannie obliczonym przez mikroprocesor przetwornicy ładunkiem elektrycznym, w kilkunastu kolejnych milisekundach następuje cała seria powtórnych wyładowań o wysokim napięciu. Ma to na celu wstępne zjonizowanie atomów ksenonu i zapewnienie spadku jego oporności aż do wartości, gdy będzie możliwe zainicjowanie stabilnego łuku elektrycznego. Gdy już to nastąpi, przetwornica znacznie obniża napięcie podawane na lampę do wartości rzędu 80 - 100V i załącza się oscylator generujący prostokątne przebiegi prądu przemiennego o częstotliwości od kilkuset do kilku tysięcy Hz. Jednocześnie przetwornica precyzyjnie oblicza i dozuje moc elektryczną dostarczaną lampie, by odpowiednio szybko rozgrzać, a jednocześnie nie zniszczyć elektrod, wrażliwych na zbyt wysoką, jak i zbyt niską temperaturę pracy.

W samochodowych systemach obsługujących lampy D2 o mocy 35W moc zaraz po starcie „na zimno” jest podwyższana do 75W na okres 4 - 5 sekund, aby szybciej odparowywały sole, a sam zjonizowany ksenon świecił jaśniej nim to nastąpi. Po upływie 30 sekund, gdy sole znajdują się już w postaci gazowej, moc stabilizuje się na poziomie 35W. Przepisy dotyczące oświetlenia samochodowego nakazują, aby już po dwóch sekundach po starcie jasność głównego źródła światła osiągnęła 70%. Nikt zresztą nie chciałby czekać ani chwili, zanim pojedzie po włączeniu silnika i świateł.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!