Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z ksenonami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tutaj nowy. Mam magane II z 2003r. 1,9dci od nie dawna. Pierwszą rzeczą jaką zauważyłem to słabo świecące ksenony więc wymieniłem żarniki, poprawa była natychmiastowa jeżeli chodzi o widoczność ale gdy włączam światła to zauważyłem dziwne zjawisko tzn. ksenony najpierw mocno błysną (ale nie gasną), świecą według nie na pełną mocą, dodam, że żarniki to D2S 6000K.PYTANIE czy to wina żarników czy przetwornicy napięcia? I tak za każdym razem się dzieje kiedy włączam lub same się włączają światła. Proszę o jakieś podpowiedzi co robić, z góry dziękuję.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna procedura. Zapalają się i przez naście sekund dochodzą do pełnej sprawności. Gdzieś miałem fajny opis krok po kroku "co się robi" w trakcie włączania ksenonów - i pamiętam, że od momentu włączenia procedura do ustabilizowania parametrów może trwac do 30 sekund.

 

EDIT

Tu kilka fragmentów - ale nie to miałem na myśli w pierwszym moim zdaniu - ale wyraźnie widać, że światło ksenonowe to skopmplikowane ustrojstwo:

Lampy HID nie da się zasilić wprost z napięcia wytwarzanego przez baterie, akumulatory i sieć. Należy zaopatrzyć się w specjalnie opracowany dla danego modelu lampy, skomplikowany układ elektroniczny inaczej zwany przetwornicą lub balastem. Po pierwszym przyłożeniu napięcia zasilania na jej wejście, przetwornica wytworzy na elektrodach bardzo wysokie napięcie, szybko rosnące aż do wystąpienia przebicia atmosfery bańki i zainicjowania łuku elektrycznego. Zimny start lampy HID wymaga dostarczenia napięcia przebicia od kilku do kilkunastu tysięcy V, w zależności od jej mocy znamionowej i odległości między elektrodami. W przypadku, gdy atmosfera w kapsule wciąż znajduje się w bardzo wysokiej temperaturze i ciśnieniu tuż po rozpadzie łuku elektrycznego, jego powtórne zainicjowanie wymaga wytworzenia napięcia aż 30.000V! Dlatego właśnie należy zachować szczególną ostrożność przy pracy z systemami HID.

Tuż po pierwszym przebiciu atmosfery komory wyładowczej starannie obliczonym przez mikroprocesor przetwornicy ładunkiem elektrycznym, w kilkunastu kolejnych milisekundach następuje cała seria powtórnych wyładowań o wysokim napięciu. Ma to na celu wstępne zjonizowanie atomów ksenonu i zapewnienie spadku jego oporności aż do wartości, gdy będzie możliwe zainicjowanie stabilnego łuku elektrycznego. Gdy już to nastąpi, przetwornica znacznie obniża napięcie podawane na lampę do wartości rzędu 80 - 100V i załącza się oscylator generujący prostokątne przebiegi prądu przemiennego o częstotliwości od kilkuset do kilku tysięcy Hz. Jednocześnie przetwornica precyzyjnie oblicza i dozuje moc elektryczną dostarczaną lampie, by odpowiednio szybko rozgrzać, a jednocześnie nie zniszczyć elektrod, wrażliwych na zbyt wysoką, jak i zbyt niską temperaturę pracy.

W samochodowych systemach obsługujących lampy D2 o mocy 35W moc zaraz po starcie „na zimno” jest podwyższana do 75W na okres 4 - 5 sekund, aby szybciej odparowywały sole, a sam zjonizowany ksenon świecił jaśniej nim to nastąpi. Po upływie 30 sekund, gdy sole znajdują się już w postaci gazowej, moc stabilizuje się na poziomie 35W. Przepisy dotyczące oświetlenia samochodowego nakazują, aby już po dwóch sekundach po starcie jasność głównego źródła światła osiągnęła 70%. Nikt zresztą nie chciałby czekać ani chwili, zanim pojedzie po włączeniu silnika i świateł.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!