Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pływanie przy prędkość 70< i przy gwałtownych manewrach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio wybrałem się w trasę.

 

Tuż przed wyjazdem napompowałem koła do podanej przez producenta 2.4 na przód i 2.2 na tył.

 

Jechało mi się bardzo dobrze przy 130 trzymał się jak przyklejony, nagle zrobiła się dość nierówna droga, jechałem 110, po przejechaniu tego odcinka samochodem zaczęło rzucać na boki, a kiedy musiałem gwałtownie odbić w lewo w prawo, myślałem, że zaraz będę dachować. Przy jeździe na wprost po równej nawierzchni cały czas bujało nim na prawo i lewo, cały czas musiałem kontrować kierownicą (zwłaszcza rzucało w kierunku pobocza). Na najbliższej stacji zobaczyłem ciśnienie w kołach i było takie samo jak przed wyjazdem. Zauważyłem, że ta niepewność w prowadzeniu nasila się najbardziej powyżej 98 KM/h, a do 90 jest dość mało wyczuwalna. Wchodzenie w zakręty z większą prędkością jak 70 daje uczucie wypadnięcia z drogi.

 

Zastanawiam się co to może być?

Dodam jeszcze, że kiedy pokonywałem tę samą trasę dwa tygodnie temu, to jadąc z domu było wszystko wporządku, ale już wracając było tak samo jak wyżej opisałem.

Zawieszenie było sprawdzane 3 miesiące temu, ponieważ nie pokoiło niepokoiło mnie i niepewnie zaczął się prowadzić samochód. Zmieniłem opony na nowe i trochę to pomogło, ale nadal przy nierównościach pojawiał się stukot przypuszczalnie dobiegający z lewej strony z przodu, panowie ze stacji diagnostycznej mówili, że wszystko jest wporządku a stan amortyzatorów to ponad 60 %, więc nie trzeba wymieniać. Ostatnio rozmawiając z innym mechanikiem powiedział mi, że może to być końcówka drążka stabilizatora.

 

Zanim oddam samochód gdziekolwiek, chciałbym zasięgnąć opinii na temat powyższy od was, ponieważ jak ostatnio miałem problem z prowadzeniem to nikt nie potrafił mi pomóc. Ogólnie jak jeżdzę to nikt nie ma pojęcia o Fluence i każdy widzi je pierwszy raz. Jestem ze Szczecina i zastanawiam się czy nie ma tutaj jakiegoś dobrego specjalisty? Może oddać samochód do ASO?, ale słyszałem, że w ASO robią co im się podoba i trochę się tego boję no i też koszta, bo wszystko biorą ze swoich cenników.

 

P.S.

Dodam jeszcze, że przy hamowaniu też rzuca samochodem, a opony to homologowane Michelin 205/65 15R na jakich wyszedł z fabryki.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to sworzeń wahacza do wymiany, powinno wyjść na szarpakach.

Albo podnieś koło na lewarku tak aby się uniosło. Złap koło 9-3 i ruszaj w płaszczyźnie skrętu, potem 12-6, ruszaj w płaszczyźnie koła.

Jeżeli są luzy to wyczujesz od razu.

Jeżeli w pierwszym położeniu będzie luz to wskazuje to na drążki i końcówki drążków. W drugim położeniu tuleje wahacza i/lub sworzeń wahacza.

Diagnosta powinien to momentalnie wychwycić.

Końcówki drążka stabilizatora raczej stukają, pukają przy najechaniu na poprzeczne nierówności i praktycznie jak są wybite słychać je w normalnej jeździe po naszych wspaniałych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejadę się niedługo do diagnosty, chyba nawet niedługo powinienem mieć robiony przegląd, to zrobię to za jednym razem. Mam nadzieję, że to wychwycą, a nie będzie dla nich wszystko wporządku. Ostatnio jak byłem na przeglądze to ponoć coś sprzodu było do wymiany, ale jak pojechałem do serwisu to powiedziano, że wszystko jest ok. Dam znać czy coś wykryli przy wizycie, szkoda Przemo, że mieszkasz tak daleko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Okazało się, że to był prawy sworzeń.

Co najlepsze wykrył to Pan na stacji diagnostycznej, a w serwisie specjalizującym się w Renault (gdzie wymieniają się pracownikami z autoryzowaną stacją) po licznych wizytach u nich w przeciągu roku, nic nie wykryli.

Teraz nadal coś tam stuka tylko, że z lewej strony, ale to jak ma ochotę, raz cały czas, a raz tylko na wybojach, ale co zrobić skoro według serwisu w samochodzie teraz jest już wszystko wporządku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobna przypadłość, jeździłem z tym do serwisu,lepszych i gorszych mechaników, stacje diagnostyczne itd. Każdy z tych "specjalistów" mówił że "Panie, nic mu nie jest...", a ja jeżdżąc Renią dostawałem białej gorączki.

 

Ostatnio, zgodnie z dewizą jak chcesz mieć cos zrobione dobrze - zrób to sam, zaczałem szukać przyczyny dziwnego zachowania (dokłądnie takie jak opisuje kolega powyżej) i znalazłem :

 

post-57301-0-80072900-1412104352_thumb.jpg

 

Zerwane tylne tujeje wahaczy przednich ( prawy urwany, lewy ledwo żyje). Fakt, że w związku z konstrukcją ciężko to sprawdzić, jak widać wystarczy zdjąć koło i przyjżeć się dokłądnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!