Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phII ciężko pali.


djteo45

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, ja wymieniałem świece w ASO z reprog. Świecie kupiłem sam 7V bo innych nie ma a ASO wzięło 160 za wymianę i reprog. Bez reprogu spalisz świece bardzo szybko.

Świece 11V nie do kupienia chociaż mi zostały chyba 3 sprawne po mojej wymianie:)

Tylko ASO zrobi Ci dobrze reprog świec bo mają dokładne parametry czasowe dla 7V, zwykły mechanik-elektryk ustawi Ci na oko i zaraz się spalą.

A przy okazji nie masz problemu z olejem w tym silniku, mi strasznie wali para z odmy i to chyba oznacza przedmuchy :(

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jakiś czas temu odebrałem samochód z serwisu Renault Pasikowski w Płocku, wymienili czwartą świece na swój koszt i zrobili przyuczenie na nowo komputera o czym mówiłem im jakiś czas temu. Ogólnie po waszych odpowiedziach mówiłem i o tym wcześniej ale oni byli mądrzejsi i wyszło na moje. Samochód jak na razie pali normalnie, wiadomo jak jest -15 to nie to samo co przy plusowych temperaturach ale ogółem jest oki:) a co do oleju to nie mam problemu, nie mam takich objaw a olej jaki leje to ELF 5w40.

Edytowane przez djteo45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odpalałem rano auto przy temp. około +5, stało w garażu i powiem szczeże że nie byłem zachwycony z odpalenia auta po zmianie świec 7V i zrobieniu przyuczenia na nowo komputera podgrzewania świec. Auto długo kręciło, nie odpaliło od strzała. Jutro będę miał chwile czasu wiec sprawdzę świece czy nie są spalone. Zaczyna mnie już to powoli wkurzać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to świece do sprawdzenia, może wymieniona była jedna a nie wszystkie...

Sprawdź też czy w wężyku pod maską jest paliwo po postoju, ewentualnie przed odpaleniem pod pompuj pompką (czarna gruszka)i sprawdzisz czy będzie różnica.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Może pomogę, może nie, a mianowicie jestem w posiadaniu Renault Megane II GT 2.0. Jak przyszły spadki temperatur zacząłem mieć problem z rozruchem, im niższa temperatura tym gorzej po dł. postojach i rano no masakra, kreci, kreci i nie może. Męczyłem się z tym miesiąc, w ASO Renault powiedzieli mi, że ten model tak ma. Zabrałem ją na inny serwis i okazało się, że mam urwany kabel od przekaźnika świec. Po naprawie teraz czy -15 czy +15 pali na strzała :D (a mówili mi że wtryski, świece, układ paliwowy a tu taka pierdoła).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W którym miejscu znajduję się ten przekaźnik od świec?

 

Dodano: 09 lut 2015 - 12:52

Megi pali już dobrze nawet przy minusowych temp. po zmianie świec i przyuczeniu na nowo kompa na świece 7V :) jak narazie problemów nie ma :) dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wymieniłem wszystkie cztery świece, założyłem bosha szybkiego grzania bo innej firmy do tego modelu silnika nie znalazłem, samochód teraz pali znakomicie, odpala z pierwszego strzału bez żadnego ale :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

 

Dodano: 05 gru 2014 - 12:03

Po zmianie świec jakiś czas było wszystko oki, ale znowu zaczyna palić ciężko, myśle że może to być przekaźnik świec żarowych, ale sam już nie wiem...

 

Dodano: 07 gru 2014 - 11:00

Odkryłem następną rzecz, na początku walnięte były świece jak pisałem, stojąc z przodu samochodu świece licząc od lewej 1,2,3 działała a 4 walnieta, zmieniłem świece, założyłem BOSH koszt 280zł, przez jakiś czas megi paliła dobrze, lecz ostatnio znowu to samo, wczoraj sprawdziłem świece i znowu to samo, 1,2,3 działają a 4 walnięta, co to może być że pali tylko jedną świece w tym samym miejscu? Pomocy

Siemka miałem dokładnie to samo co ty w moim Scenicu czwarta świeca spaliła się zaraz po wymianie na nową. Zakładam że miałeś oryginalnie szybkie świece tak jak i ja więc tu nic programować nie trzeba.

Problem był banalny padł sterownik, dostała się woda do kostki i niestety zwarcie uszkodziło tranzystor w sterowniku. Sprawdzisz to w prosty sposób, weź lampkę 12v najlepiej próbówkę z krokodylkiem i podłącz się do 4 przewodu który zdejmiesz ze świecy, zakładam że tak jak u mnie będzie tam prąd 24h na dobę.

Sprawdź nie włączając zapłonu, prąd tam będzie na pewno na całkowicie wyłączonym samochodzie. W sterowniku robi się zwarcie, które podaje prąd non stop na 4 świece. Ja kupiłem świece Boscha używaną za 25 zł stan jak nowa (polecam bo świece same raczej rzadko się psują) i sterownik świec także używka 50 zł (na allegro są od 10 zł) cena w ASO też w miarę 240 zł lecz od ręki nie ma. Numer sterownika 9640469680 i takiego szukaj

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, dawno mnie nie było, tak jak kolega pisał sprawdziłem i sprawa ma się tak, świece po reproku wszystkie dobre, więc ucieszony, że nie spalone, na postoju na wyłączonym silniku w fajkach od świec wychodzi na to że prądu nie ma, więc też jest ok, przy odpalaniu w fajkach pokazuje się prąd więc ok. Już nie wiem co może być grane, po nocy zawsze ciężko pali... jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, dziś sprawdziłem wszystko multimetrem na wyłączonym silniku po nocy a mianowicie sprawdziłem czy jest napięcie w fajkach od świec no i wyniki są następujące zaczynając od lewej: 1) 10,75V 2) 10,60V 3) 10,78V 4) 10,82V. Sprawdziłem jeszcze raz świece, zamontowane 7V, metodą na żarówkę i wychodzi na to że wszystkie są dobre. Paliwo w wężykach jest widoczne. Czyli co wychodzi na to że uszkodził się sterownik od świec tak jak pisał piterek45? Wiecie może gdzie znajduje się ten sterownik w Megane II phII 2.0dci 150KM 2006r? Dodam jeszcze że samochód w lato palił oki a gdy przyszły spadki temp po niżej 10 stopni zaczął się problem...

Edytowane przez djteo45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podepnę się pod temat,przyszło mi też wymieniać świecę,zrobiłem to po za ASO bo wiadomo taniej,niestety wymiana świec nie pomogła i dalej miałem problem z rozruchem i udałem się ostatecznie do ASO,problemem okazało się że miałem złe świece,trochę nie moja uwaga bo zasilanie było na 11 czy 12V a kupiłem 7V bo tak było według katalogu,teraz ASO mówi że Renault nie produkuje świec 12V tylko 7V i do tego muszę przeprogramować sterownik świec,

Mam pytanie do was,spotkał się ktoś ze świecami 12V do Megane II ph II 2.0 dCi 150KM??Taniej było by kupić 12V niż kupować 7V i przeprogramowywać sterownik.

 

Od razu uczulę pozostałych żeby zwracali jakie świece kupują,będąc na serwisie stwierdzili że kawałek z jednej świecy (końcówka żarnika) się przepaliła i wleciała do 3 cylindra,strzeże to teraz już nic nie zrobię bo nie wiem kiedy się ona upaliła,mam tylko nadzieje że bardzo mały kawałek się upalił i żadnych szkód mi nie narobi,jeszcze świecy nie widziałem,zobaczę jak odbiorę auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!