Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phII ciężko pali.


djteo45

Rekomendowane odpowiedzi

Breja była po poprzednim właścicielu. To auto kupiłem w maju zeszłego roku. Paliwo tankuje zawsze to droższe, typu Verva i inne. 

Świece na dniach podmienię na nowe, bo mam taką możliwość.

Co do czujnika to też o tym myślałem. W sumie sprawdzenie styków żadna filozofia a może to akurat to.

Mechanik chce też założyć na próbę nowy przewód powrotu ropy z wtrysków z zaworkiem, który też może nie trzymać ciśnienia.

 

 

Edytowane przez Dobik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link ale poprawianie fabryki to nie ja. Chce znaleźć przyczynę problemu w postaci dłuższego kręcenia przy rozruchu. W przeważającej ilości wypowiedzi dotyczą innych silników oraz  innych odcinków przewodu paliwowego. Mam wrażenie że to powietrze nie ma wpływu na odpalanie auta. Powietrze wypełnia sekcję od filtra do gruszki w kilka minut po zgaszeniu auta a auto ma problemy ze startem płynnym dopiero po kilku dobrych godzinach od zgaszenia. 

Szukam dalej, jak coś znajdę to opiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2018 o 21:38, Dobik napisał:

 

Mój mechanik już zwątpił. Teraz nie wiem co dalej robić. Macie jakieś sugestie?

 

 

Powietrze należy całkowicie wypompować gruszką, kilkukrotnie odkręcając zawór odpowietrzający. Jeśli pojawia się po czasie tzn. że obwód jest nieszczelny. Walczyłem z tym 1,5 roku a skończyło się regeneracją pompy - oczywiście w czasie pracy ciśnienia były prawidłowe. Nie stosuj żadnych zaworków zwrotnych, bo one utrudniają przepływ zasysającej pompie.

Jeśli chodzi o ciśnienia sprężania dla tego silnika to min jest 21 barów, a maksymalna różnica nie może przekraczać 3 barów.

Twoje świece są 11V. Należy sprawdzić prądy płynące do każdej z nich, po włożeniu karty do czytnika.

Zastanawiam się jak zmierzyłeś 0,9 Ohma i stwierdziłeś, że jest dobra. Wartość 1,4 Ohma to już wymiana. Tego nie pokaże żaden multimetr, bo więcej ma błędu własnego.

Prąd na każdej to ok. 12A nie zmieniający się w czasie grzania.

Jeśli tak będzie to ten silnik odpali od strzała do - 15 stopni, pomimo słabej kompresji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabrze, gdzie znajdę ten zawór odpowietrzający?  Pompując gruszką jedyne co osiągam to to że powietrze wtłaczam do filtra, za nic w świecie nie mogę przepchnąć go przez filtr ( wadliwy?). Dochodzi do sytuacji że gruszka jest twarda i nie mogę pompować a widzę jak z filtra powietrze wędruje stopniowo w górę z filtra do gruszki. 

Regeneracja Twojej pompy była przyczyną? Też miałeś problemy ze startem?

Co do mierzenia oporu to elektronik ze mnie żaden. Na logikę ustawienie przedziału 200, jedna sonda na świecę druga na blok silnika. Wszystkie 4 pokazały taką samą wartość 0,9 Ohma.

Mam nadzieję że to świece. 300 zł i po sprawie. 

Edytowane przez Dobik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obudowie filtra masz dwa pokrętła. Na dole do spuszczania syfu i u góry do odpowietrzenia.

Tak to pompa zasysała powietrze z bloku silnika jak on stał. W czasie pracy ciśnienie min było 272 Bara. Wielu speców się męczyło, a na sugestie jednego dałem pompę do sprawdzenia i z przebiegiem 200 tkm okazała się złomem. Od tej pory zrobiłem ok. 60 tkm i nie ma śladu powietrza.

To powietrze przeszkadza również przy obrotach powyżej 4 000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dobik napisał:

Świece na dniach podmienię na nowe, bo mam taką możliwość.

 Jeżeli są założone świece żarowe 11V ( obecnie nie do dostania, były montowane do końca 2007 roku ) to konieczna zmiana na komplet świec 7 V, wraz z przeprogramowaniem sterownika w ASO .

Korzystnie byłoby zrobić pomiar przelewowy wtrysków. Może to też być przyczyną złego odpalania auta.

Wykonywanie pomiaru kompresji bez uprzedniej kontroli luzów zaworowych to druciarstwo.  

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju świece mam 7V szybkiego grzania bo to rocznik 2008 jak w opisie, więc przynajmniej ten problem odpada :-).

Tak jak pisałem wcześniej wszystkie wtryski były wyjęte i sprawdzane przez Diesel Bosch Serwis w Krakowie. Dwa zostały wymienione na nówki. Pozostałe dwa są sprawne. Czy sugerujesz że zrobili jedynie test rozpylania i ilości podawanej mieszanki a nie robili prostego testu przelewowego? 

Co do przelewów. Wyczytałem gdzieś i mechanik potwierdził że na przewodzie powrotnym od wtrysków jest zawór, którego zadaniem jest utrzymywanie ciśnienia w układzie, wiecie coś więcej może na ten temat? Bo na logikę jeśli on popuszcza to wydłuży czas jaki pompa potrzebuje na dobicie ciśnienia. Czy źle myślę? 

14 godzin temu, jabrze napisał:

W obudowie filtra masz dwa pokrętła. Na dole do spuszczania syfu i u góry do odpowietrzenia.

 

Właśnie idę do auta sprawdzę jak to wygląda bo wiem że rodzajów filtrów do Scenica jest sporo. Spróbuję coś z tym powietrzem zrobić bo wkurza mnie siedzenie bezczynne i czekanie co wymyśli mechanik :-) i kiedy znajdzie czas żeby do niego jechać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz filtr bez odpowietrznika to wyczepisz odpływ i podnieś go do góry, a pompka i zatykaniem odpływu pozbędziesz się powietrza od baku do filtra. Delikatny bombek po podpięciu odpływu pozostanie w filtrze,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2,0 dci/150 KM to udana konstrukcja. Należy;

- sprawdzić stan świec, założyć sprawne,

- odpowietrzyć filtr paliwa ( korzystnie jest używać filtry markowe; mann, knecht, purflux ). Filtr niewłaściwy lub wadliwie założony bywa przyczyną zapowietrzania,

- wymienić gruszkę,

- zapewnić szczelność połączeń przewodów paliwowych,

-jeżeli mało paliwa w zbiorniku, to dolać co najmniej 100 % objętości paliwa w zbiorniku,

-sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który  decyduje o;

- czasie podgrzewania świecami żarowymi ,

- dawce paliwa przy rozruchu ,

Napisałeś ;

" auto po odpaleniu i natychmiastowym wyłączeniu pali od strzała nawet jak to paliwo zejdzie do filtra. Problem pojawia się po ok 4-5 h postoju ". Czyli wg.mnie z wtryskami, czujnikami ciśnieniowymi jest OK. 

Jeżeli te proste czynności nie pomogą to;

zrobić pomiar przelewowy wtrysków,

- kontrolę i ewentualnie regulacje luzów zaworowych,

- pomiar kompresji silnika na gorąco,

- pomiar ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ; na biegu jałowym ok.230 - 250 bar,

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wypunktowanie. Lista przyda się na pewno.

Układ paliwowy odpowietrzony, nie ma nawet najmniejszego bąbelka w przewodach.

Niestety nie to było przyczyną dłuższego rozruchu po postoju. Auto po 4 godzinach od zgaszenia już kręci widocznie dłużej.

Szukam dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dobik napisał:

Sterownik podgrzewania świec wymieniony.

Ta stronę należy sprawdzić elektrycznie jaka moc jest wydzielana przy grzaniu każdej świecy.

Zaprzeczyłes  @Andrzej-2010, ale pewności nie masz zadnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. W moim przypadku to nie pompa, nie powietrze w układzie (usunięte bez poprawy), nie rozrusznik, nawet nie dwa lejące wtryski, nie świece czy moduł i sterownik ich podgrzewania , nie przelewy, nie kompresja na cylindrach, nie filtr paliwa a ...zawór wysokiego ciśnienia na powrocie z wtrysków. Nowy przewód z zaworem bo to komplet to wydatek 200-300 zł. Używka 50 zł ... Po problemie. Auto pali tak samo od strzała niezależnie czy stoi 4 h czy 4 dni, w cieple czy na dworze, pali tak jak powinno. 
Jakby ktoś miał pytania to piszcie postaram się bogatszy w doświadczenie pomóc. Wszystkim doradzającym, dzielącym się wiedzą i doświadczeniem serdecznie dziękuję. Nie gniewajcie się, że nie lajkowałem Waszych podpowiedzi bo po pierwsze, nie wiem jak :-) a po drugie chciałem poczekać i sprawdzić czy sugestie faktycznie będą trafne żeby potem nie wprowadzać innych czytających w błąd, że coś pomogło kiedy tak nie było. Nie żywcie urazy robiłem to w dobrej wierze a nie ze złośliwości czy braku kultury. 
Pozdrawiam wszystkich i do przeczytania w innych, przyjemniejszych wątkach :-) 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!