Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny problem z żarówkami H4


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Od niedawna mam dość dziwny problem w moim Renault Megane Classic I z 97 roku. Mianowicie jakiś czas temu, krótko po wymianie żarówki w przedniej lampie (żarówka H4) zauważyłem, że świeci ona trochę słabiej. Nie przejąłem się tym specjalnie bo już kiedyś tak miałem, że jakaś gorsza żarówka musiała być i po prostu świeciła mniej intensywnie. Kilka dni później żarówka się jednak przepaliła. Kupiłem więc nową i wyjmując tę starą ujrzałem dość niecodzienny widok. Stara żarówka H4 w górnej części jest bardzo ciemna plus szklana bańka zwyczajnie spuchła. Nigdy w życiu czegoś takiego nie wiedziałem, ale uznałem, że może miała jakąś wadę fabryczną i mówi się trudno. Było to na początku września. Wymieniłem ją na nową i dwa dni temu zajeżdżając w nocy pod bramę w domu zauważyłem na bramie, że znów ten reflektor świeci słabiej. Dzisiaj dostałem się do tego i nowa żarówka znów robi się czarna i zaczyna puchnąć. Nie wiem jakiej marki była tamta żarówka, ta która teraz mi puchnie jest ze średniej półki cenowej, marki niestety też nie pamiętam bo nigdy nie zwracałem na to uwagi, ale nie było takich problemów.

Poniżej zamieszczam zdjęcia tamtej poprzedniej żarówki, która jest już przepalona. Czy ktoś ma jakiś pomysł czym to może być spowodowane?

thumb_hosting_zdjec_1410878988__20140916_163544.jpg thumb_hosting_zdjec_1410878995__20140916_163603.jpg thumb_hosting_zdjec_1410879001__20140916_163634.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie dotykam, nauczony dawno temu przez ojca zawsze chwytam za nóżki, nigdy za bańkę :) No chyba, że fabrycznie żarówka może być łapami dotykana i trzeba ją wycierać jakimś alkoholem zawsze? Dodam jeszcze, że żadne styki przy wtyczce od żarówki nie wyglądają na upalone, wszystko ładne, srebrne, a wtyczka nie jest przypalona.

Meganki z tych lat mają problem z dyskoteką w tylnych lampach i faktycznie raz na pół roku/na rok muszę tam odginać styki żeby było OK, a wtyczka jest trochę przytopiona przez to wszystko, ale tu z przodu nigdy nie miałem problemów i wtyczka wygląda elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jutro będę się widział ze znajomym, a on ma miernik bo ja nie posiadam, to przy okazji to sprawdzę. Co jednak jeśli napięcie będzie za wysokie w tym miejscu? Gdzie wtedy szukać przyczyny takiego stanu rzeczy? Bo z drugą stroną musi być wszystko ok. Żarówka siedzi tam rok i dzisiaj ją wyjmowałem to wygląda normalnie.

 

Dodano: 17 wrz 2014 - 18:42

Więc tak. Napięcia są OK, w normie. Pomierzone zarówno na zgaszonym silniku jak i na odpalonym, mierzone przy światłach długich i mijania. Mierzenie zrobione po obu stronach dla porównania i tam gdzie żarówka nie puchnie wygląda to identycznie jak tam gdzie puchnie.

Mam teraz jedno pytanko co do tego. Wszystkie te żarówki co puchną jakoś tak lekko wchodziły do wtyczki, czasem się nawet zdarzało, że przy większych dziurach ta wtyczka zwyczajnie wypadała. Czy "niedokładny" styk może być przyczyną chwilowego podnoszenia się napięcia i w efekcie do takiego spuchnięcia żarówki? Teraz wrzuciłem tam tę żarówkę dobrą, co była w drugim świetle, a w tej puchnącej poodginałem trochę te nóżki żeby ciasno weszło i będę obserwował.

Jest to dziwne bo taki stan żarówki to chyba musi powodować bardzo duże napięcie, prawda? Gdzie takie mogłoby się wygenerować? No chyba, że jakieś niesamowite przebicie z układu zapłonowego, ale to chyba niemożliwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dodawałeś gazu, żeby sprawdzić czy napięcie się nie zwiększa? Styk nie ma nic wspólnego z podnoszeniem się napięcia. Napięcie nie powinno przekraczać 14,4 [V]. Takie poluzowane styki mogą doprowadzić prędzej do szybszego zużycia wolframu co po jakimś czasie się przepali. Bo ciągle załącza, wyłącza, załącza, wyłącza. Jeśli poprawiłeś styki, że ciasno wchodzą to nie będzie przerwy dostarczania prądu, więc ten problem skreślony. :)

Prędzej takie zjawisko może być spowodowane zbyt dużym prądem przepływającym przez żarówkę. Zwykła żarówka oddaje tylko 20% albo nawet mniej na energię świetlną, reszta to energia cieplna. I właśnie ta energia wybrzuszyła żaróweczkę. Mnie się wydaję,że to była wada fabryczna. A te dwie żarówki kupowałeś w tym samym miejscu? Bo jeśli tak, to może trafiłeś na felerną serię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dodaniem gazu nie pomyślałem kurcze...napięcie przy odpalonym silniku było w okolicach 13.5-13.8V. Obie kupione w markecie bo ja mieszkam na obrzeżach miasta i do sklepów motoryzacyjnych daleko, więc zawsze takie drobnostki jak żarówki czy bezpieczniki to kupuje w markecie obok siebie. W każdym bądź razie na pewno żarówki są innych marek. Ta co na zdjęciu jest to najtańsze co było w sklepie. Ta nowa założona była ze średniej półki cenowej już bo właśnie uznałem, że pewnie jakieś tanie badziewie kupiłem.

W każdym bądź razie tą puchnącą przełożyłem teraz na drugą stronę. Jeśli dobra żarówka, która rok siedzi w lampie, zacznie teraz puchnąć to jednak będzie znaczyło, że coś z elektryką jest nie tak. Dam znać na pewno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem kiedyś chińskie żarówki za 5zł sztuka. Po tygodniu była przepalona, wraz z takim efektem wybrzuszenia...

Dałem sobie spokój i raz zainwestowałem w żarówki z Philipsa, do tej pory nie wiem kiedy ostatnio wymieniłem żarówki i koszt na pewno się już zwrócił.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra sprawa wyjaśniona. Założyłem dobrą żarówkę, która w drugiej lampie była długi czas, do tej lampy, gdzie mi te żaróweczki puchły. Nic jej nie jest. Wychodzi na to, że przyczyną jest niedokładny styk. Tanie żarówki mają te swoje nóżki zbyt prostopadle do podstawy żarówki ustawione i za lekko wchodzi w nie wtyczka. Jak się je troche odegnie i wtyczka ciasno wchodzi to jest OK.

Nie znam się na elektryce i nie myślałem, że zły styk może coś takiego powodować, ale jak widać może. Inna sprawa jest może taka, że tania żarówka jest mniej odporna na takie skoki napięcia.

Nabyłem drogą kupna :) już własny miernik i sprawdziłem też napięcie przy dodaniu gazu, ale jest OK. Przy okazji pytanko. Czy ładowanie na poziomie trochę ponad 14V jest OK? W sensie czy to oznacza, że alternator jest w dobrej kondycji jeszcze?

Druga rzecz to czy napięcie na akumulatorze, przy wyłączonym silniku powinno spadać podczas uruchomienia różnych rzeczy w samochodzie czy zawsze powinno mieć ok 12V. U mnie po uruchomieniu świateł, nawiewu i radia (silnik wyłączony) jest ok. 10V. Na wyłączomym wszystkim 12 z hakiem. To świadczy o rychłym końcu akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie jeśli ma 14,4 [V] to jest sprawny :) Gorzej bedzie jak będzie miało 15 i wzwyż. Zdrowy akumulator powinien mieć około 13 [V] i to odrazu nie skreśla Twój akumulator do wymiany. Zużyty akumulator posiada napięcie poniżej 12[V]. A te wartości tak szybko się nie zmieniają. Kiedy będzie kręcił rozrusznikiem słabiej to już znak,że trzeba działać. To, że na opakowaniu jest napisane, że ma 12 [V] to tu tylko chodzi,żeby nie pomylić z 24 [V]. Wiesz oco chodzi :) Spadek napięcia to jest normalne zjawisko jak załączasz jakieś obciążenie.

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!