Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria turbiny i zakup nowej lub regenrowanej


orion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewne przeboje z meganką, jeździłem ponad 3 lata z turbiną zregenerowaną, ale huczała i w ostatnich miesiącach już też puszczała czarne bąki :) Przed wakacjami z czystej nadgorliwości chciałem zrobić z tym porządek, ponieważ miałem na wakacje trochę planów wyjazdowych to nie chciałem mieć niespodzianek w drodze. Turbina trafiła do warsztatu zajmującego się regeneracją, nie regenerowali mojej tylko dali gotową i papier z gwarancją. Wszystko miało być pięknie, ale od samego początku były z nią problemy, najpierw okazało się że turbo wstaje w okolicach 2800-3000 obr. więc wróciło na regulację, a tam oczywiście wielki "karp" na wieść o tym że jest zmienna geometria, coś pokręcili na aucie(bez demontażu turbiny) i było lepiej ale nadal gorzej niż na poprzedniej turbinie. Pojeździłem kilkaset kilometrów na tej turbawce i niedawno się wysypała całkowicie. W trakcie jazdy coś pyknęło, i zaczęło rzęzić, turbina zaczęła wyć, później przestało rzęzić i przestało wyć a turbina została całkowicie zablokowana.

Pojechała do warsztatu co ją regenerował.

Warsztat oczywiście nie uznał tego jako wady produktu, co więcej - stwierdzili że zostały uszkodzone łopatki wirnika przez ciało obce, czyli po stronie gorącej. Zachodzę w głowę co mogło wypaść z silnika żeby rozp... kierownice i łopatki?

 

Aktualnie chcę zdjąć głowicę i kolektor żeby upewnić się że nie ma tam żadnych ubytków które mogły niby rozp.. tę turbinę, jeśli okaże się że jest czysto to się wkur..... jestem gotów na poniesienie kosztów złożenia głowicy spowrotem ale nie mam kasy na ciąganie się po rzeczoznawcach, wolę wtedy tę kasę przeznaczyć na nową turbinę - tu mam drugi dylemat, trochę wybiegający w przyszłość bo zakładam że tam jest czysto, znalazłem niby nową turbinę ale cena mnie zastanawia, czy jest możliwe?

http://allegro.pl/turbo-turbina-turbosprezarka-708639-0010-nowa-i4568456944.html#tabsAnchor

 

1400pln? przy zwrocie starej cena spada o 200pln czyli 1200?

Edytowane przez orion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachodzę w głowę co mogło wypaść z silnika żeby rozp... kierownice i łopatki? - to pierwszy dylemat

Bardzo prosta odpowiedź na twoje pytanie: elementy odmy. Tutaj znajdziesz więcej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta tania turbawka to chińczyk ,kumpel rok temu założył taką i teraz autko do niego wróciło(właściciel rozwalił przód) to w chłodnicy powietrza było dość sporo oleju jak na roczne

turbo, ale po złożeniu śmiga bezproblemowo.Jeśli planujesz tym autkiem pojeździć to może szukaj od 130 konnej wersji z chłodzeniem płynem.I napisz w jakim stanie odma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prosta odpowiedź na twoje pytanie: elementy odmy. Tutaj znajdziesz więcej informacji.

Przeczytaj jeszcze raz który element turbiny rozp..., koło kompresji zostało nienaruszone. Pochalstane zostały łopatki wirnika sprężarki czyli coś ze spalin a nie z dolotu.

Sprawa się generalnie pomieszała, miałem ściągać głowicę żeby sprawdzić czy coś się tam nie oderwało, jednak z tego pomysłu zrezygnowaliśmy.

Założenie było takie, że ściągamy głowicę i sprawdzamy, jeśli są tam jakieś ubytki na tłokach czy gładziach to auto won jako uszkodzone i nie zakładamy głowicy. Za naprawę turbawki już i tak zostało zapłacone, więc jeśli silnik się sypie... to posypie i tę drugą trubinę, a wtedy j.w.

Mimo wszystko nie podejrzewam mielonki w głowicy ponieważ nie mam żadnych objawów ani nieszczelności głowicy, ani spadku kompresji. Jak zablokowało turbinę to silnik i tak odpalał od obrotu i na wolnych obrotach pracował równo. Nawet wchodził na wyższe obroty tyle że turbawki już nie napędzało.

Oglądałem wczoraj wirnik i ma łopatki pomielone na wysokości kierownic, dostałem też koło z kierownicami bo były powyginane.

Jeśli miało by coś wpaść w dolot i nie uszkodziło koła kompresji to z pewnością uszkodziło by zawory czy same tłoki skoro było w stanie uszkodzić wirnik.

Osiwieć można tak móżdżąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!