Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wady i zalety Megane II


Paula93

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, dobiłem na takiej Megi do 310kkm i poza żarówkami nic z powyżej wymienionych przypadków mnie nie spotkało.

Gdyby nie chorwacki Speedy Gonzlalez, to pewnie dalej bym się toczył tym wozidłem.

 

Z niestandardowych awarii, jakie mi się przydarzyły, to:

Przewód hamulcowy, koszt ze 50zeta.

Pęknięta sprężyna w zawieszeniu, na dziurach przy przebudowie DK1.

Od czasu, do czasu nie stykała złączka napinacza pod fotelem (kontrolka ABS)

Ze trzy tuziny żarówek.

 

Zalety:

Niskie spalanie, spokojnie przy dystrybutorze wychodziło w granicach 4.0l/100km.

Koszy rozrządu na poziomie 425zeta.

Olej z filtrem, 100zł.

Cena filtra paliwa tylko była dość odstraszająca, w porównaniu do innych marek.

 

Wystarczy regularna wymiana oleju i filtrów. 2T do paliwa, oraz rozsądne obchodzenie się z turbo, a

nie powinno nic przykrego się przydarzyć.

 

Pozdro.

Mikah

Edytowane przez Mikah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest duża szansa, że uda Ci się zobaczyć trójkę na liczniku bez nieprzewidzianych zdarzeń.

 

Ja długi czas byłem scptycznie nastawiony do Renówek, ale do Meganki przekonałem się dość szybko.

Mieliśmy swego czasu sporą liczbę Lagunek i Meganek we firmowej flocie.

Wypróbowałem wszystkie wersje:

MII (PH, działowe)

-1.6 benzyna,kombi

-1.5 DCI, HB (82,105)

-1.9 DCI Sedan

LII (dla managementu)

1.8 benzyna

2.2 DCI

3.0 V6 Aut. Full wypas dla predzia.

 

Meganki były pierwszymi samochodami, którym nie dali rady "PHozole" :)

To mnie przekonało ostatecznie.

 

Pozdro.

Mikah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim nabiję te 100kkm to minie pewnie z 5 lat;) To akurat, bo i tak nie mogę jeszcze chyba przez 3 albo 4 lata sprzedać auta, bo to darowizna, no chyba, że przepisy się zmieniły, musiałbym się wujka "urzędasa" zapytać;)

 

Damian_opole po przecinku i kropce stosujemy spację, poprawiłem. Aston.76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, dobiłem na takiej Megi do 310kkm i poza żarówkami nic z powyżej wymienionych przypadków mnie nie spotkało.

Wystarczy regularna wymiana oleju i filtrów. 2T do paliwa, oraz rozsądne obchodzenie się z turbo, a

nie powinno nic przykrego się przydarzyć.

jw moja dobija do 312 tys, prawidłowa eksploatacja + olej 2T, jeździ i nie chce sie zepsuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie uspokoiliście, że wam autka podobijały do takich przebiegów bez większych problemów, teraz wszystko zależy od poprzedniego właściciela, a właściwie od poprzednich.

Powiedziałam tacie o tym oleju 2t i powiedział, że też leje do swojego (nawet o tym nie wiedziałam). Dzisiaj mi kupi po pracy i mi uzupełni;) Jeszcze jedno pytanie. Wczoraj widziałam stację paliw, ale nie orlen, lotos czy shell, podejrzewam, że prywatna (nie pamiętam nazwy) i było paliwo po 5zł za litr, warto tankować na takich stacjach czy lepiej dopłacić ze 20gr za litr i zatankować na shellu czy orlenie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O paliwach wiele już napisano. Wniosek taki, że te paliwa to i tak z jednej albo dwu rafinerii pochodzą.

Zasadą jest, by unikać stacji małych gdzie ruch nie jest wielki. Lepiej tankować na tych gdzie paliwo w zbiornikach jest bardzo często świeże. Nie oznacza to jednak, że musi to być jakaś stacja gdzie dopłacasz za samą nazwę, albo nikomu niepotrzebne punkty za tankowanie

Te suweniry i tak ktoś musi pokryć, a zazwyczaj są to klienci, którzy płacą kilka groszy więcej za to samo co na innych stacjach gdzie nie mam tych "promocyjnych magnesów"

Ja od zawsze tankuję na Lukoil-u, (wcześniej był to JET) gdzie paliwo jest dobrej jakości i zawsze kilka groszy tańsze, a w weekendy jeszcze kilka groszy w dół i jeszcze nigdy nie było promocyjnych kart, punktów czy innego marketingu.

Nawet sytuacja polityczna stawiająca Rosję jako śmiertelnego wroga demokracji nie spowodowała, bym te stacje omijał czy bojkotował, choć po drugiej stronie drogi gdzie zawsze tankuję jest Statoil ale ze swoimi kartami lojalnościowymi i ZAWSZE 4 grosze wyższą ceną.

To bardziej zniechęca jak sytuacja polityczna.

Wczoraj tankowałem sceniola pod klapkę (46 ltrów) po 4,99 za litr ON.

Kilka razy przytrafiło mi się tankowanie w marketowych Auchan albo Carefour ale to zazwyczaj takie na przetrwanie, po 10- 15 litrów, by rezerwa nie musiała się zapalać, a silnik nie musiał zasysać resztek z baku..

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od dwóch lat szerokim łukiem omijam Orlen, jak zresztą całą resztę "franczyźnianych" stacyjek.

Mamy firmę, z którą współpracujemy od wieków w zakresie przewozów "TIR". Swego czasu wzieli w leasing

6 Magnumek (ciągniki siodłowe), tankowali na lokalnym orlenie, wiadomo: 1 fv, bezgotówkowe rozliczenia,itp. ale

do pierwszej zimy. We wszyskich nowych wozach zatarły się pompy, oczywiście gwarant nie uznał naprawy, bo jednoznacznie

wyszło,że awaria została spowodowana niską jakością paliwa. Sprawa do tej pory toczy się w sądzie.

 

U mnie wczoraj na Shell'u 5,03zł, plus 200ml 2T, co podnosi mi koszt o około 5gr. na litrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!