Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pożegnanie z renią


rafal198128

Rekomendowane odpowiedzi

Nie żartuj - co poprawiono 2006 r w układzie wtryskowym Delphi? Nic,silnik owszem ma małe zmiany kosmetyczne.Najlepsze jest to że wszyscy łącznie z serwisami wiedza że te wtryski do szajs i nic.w VW 2.0 tdi też siadały ale tylko siemensa i jeżeli nic nie było grzebane to producent poczuwał sęe do odpowiedzialnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy popatrzeć jak sypał się układ wtryskowy Delhi z lat 2001-2004, od 2005 roku inne odzwierciedlenie. Fakt faktem iż przed 2005 rokiem nie było kontroli na stacjach benzynowych, były paliwa słabej jakości zwłaszcza ON gdyż dominowała większość diesli bez układu common rail, czyli były odporne na słabsze paliwo. Pierwsze diesle z Common Rail zaczęły wchodzić od 1999 roku, w 2001 roku wszyscy producenci mieli Common Rail z wyjątkiem grupy VW. Z drugiego punktu widzienia znam jedno Clio 2 dCi z 2002 roku, ma ponad 300 tyś km na fabrycznym układzie Delhi... Może prosty wniosek - wszystko zależne od jakości ON...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki temacik sentymentalny, to się dopiszę w poczuciu ekscytacji w jakim jestem w dniu dzisiejszym... No więc pomalutku będę się z forum też żegnał, bo dzisiaj złożyłem zamówienie na inny pojazd. Ponieważ scenic II był super wozem - nie mogłem wybrać niczego innego jak znów coś francuskiego (mimo, że nie kupuje się samochodów na F - ale to tylko zawistnicy piszą). Prawie francuskiego... bo znaczek będzie niby nissana - ale jak wiemy nissan to całe renault - nawet lampki w podsufitce są identyczne jak w moim 10 letnim scenicu II.

Nie wiem co mnie bardziej "podnieca": zakup czy sprzedać sceniola, bo nigdy jeszcze nie sprzedawałem samochodu - same się sprzedawały po rodzinie/znajomych. Tym razem nie potrafię się doczekać, co za miszczolę z ekipą mechaników będą się zjawiać :D . A może i tu na forum ktoś zapyta o mojego heheheheh. Będzie ciekawie :mrgreen:

Na razie nowe ma być w grudniu - a sceniola bez pośpiechu planuję sprzedawać do kwietnia - tak jak jest ważne ubezpieczenie i przegląd.

Ciekawe też jak bardzo będzie odstraszał przebieg - dziś już prawie 280 tys. Korygować raczej nie będę - bo nie będę robił z siebie idioty: zdarzało mi się bywać w ASO (więc do sprawdzenia po VINie) i na ostatnim przeglądzie technicznym też wpisali już do bazy danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat już powstał. Wystarczy przenieść do innego działu i zmienić tagowanie tematu..

Ja jeszcze nie sprzedaję sceniola, z forum ani z renówka się nie żegnam i oby tak zostało jak najdłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy popatrzeć jak sypał się układ wtryskowy Delhi z lat 2001-2004

Bywa różnie. Mam w rodzinie Megane 1.5 z 2003 roku. Auto ma najechane obecnie gdzieś pomiędzy 250-270 tys. km (dokładnie nie wiem) i jest ok. Auto tankowane zawsze na tzw. firmowych stacjach. Problemy były z szybami elektrycznymi i wodą w drzwiach pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Renia miała przejechane" niby" 180 tys. potwierdzone w serwisie, co było przyczyną takiego stanu, że na 3 tłokach nie było kompresji nie wiem, mechanik sprawdzał wszystko po kolei a że tylko zajmuje się renówkami to części, które przekładał były z innych sprawnych pojazdów, po czym jak już sprawdził pompę wysokiego ciśnienia, pompę ciśnienia wstępnego, zawór erg, turbosprężarkę, przewody paliwowe oraz pompowtryskiwacze sprawdził kompresję i się okazało, że na 3 tłokach nie ma kompresji, po czym próba olejowa, co tylko potwierdziło awarię. Wymiana słupka no i niby wszystko było już ok, ale jakoś spalanie wrosło nagle o ok 2 litry, zaczął szwankować zawór na listwie zasilającej później jakiś kolejny zawór chyba na pompie. Po czym niestety sprzedałem renaulta z ciężkim sercem dodam może mi ktoś wierzyć albo nie powiedziałem nowemu nabywcy, co w nim piszczy, facet przy kupnie był bardzo zadowolony nawet wiedząc, co jest. Mechanik ma rozebrać stary słupek w najbliższym tygodniu i z ciekawości te,ż się chce dowiedzieć, co było powodem takiego stanu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również pożegnałem się z Renią (Megane IphII). Auto dzielnie służyło mi przez 4 lata robiąc przy tym 80 000 km praktycznie bezawaryjnie. Megi sprzedałem tylko dlatego, że urodził mi się syn i potrzebowałem auta bardziej pojemnego z klimatyzacją (Megi była bez klimy). Ponieważ finanse pozwalały na spełnienie jednego z motoryzacyjnych marzeń, to następcą zostało Subaru Legacy kombi z 2007 roku. :D

Megankę będę dobrze wspominał jako bezawaryjne i bardzo ekonomiczne auto. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Sprzedałem Scenica (29 pażdziernika). Przez 4 lata i 4 miesiące przejechałem około 27 tys. km z różnymi mniejszymi i większymi awariami, ale będę to autko mile wspominał. Z forum się nie żegnam bo może moje doświadczenie jeszcze się komuś przyda :rolleyes:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Kupilem scenika 2 2.0 dci w lipcu i zaczynam zalowac. Jezdzilem Mazda 6 d 136 KM ale miala juz 11 lat wiec ja pchnalem i tesknie za nia bo nie bylo zadnych problemow. Na ogolnym napisalem co jest ze scenikiem. Pomozcie

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2.0 dCi jeden z najlepszych na rynku. Wygląda że kupiłeś zajechany egzemplarz, ewentualnie jakaś część szwankuje. Przecież na każde 1000 wyprodukowanych np. przepustnic można założyć wersję że kilka padnie przed przebiegiem 200 tyś km.... Nie ma nic idealnego w życiu...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie

Temat dotyczy pożegnania się z autkami a nie gadania o awaryjności tego czy tamtego egzemplarza.

Na forum ogólnym jest na to miejsce i tam już sporo na ten temat zostało napisane.

 

Wszystkim którzy się tu żegnają, życzę powodzenia i bezawaryjności z nowymi "wozidełkami" <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!