Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wtrysku paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

WITAM SERDECZNE JESTEM NOWYM FORUMOWICZEM PROSZĘ O POMOC. ZAPALIŁ MI SIĘ POMARAŃCZOWY KLUCZY I INFORMACJA SPRAWDZ UKŁAD WTRYSKU PALIWA. PO PODŁĄCZENIU DO CLIPA MAM 2 BŁĘDY DTC253F29 ROZŻEDZENIE OLEJU SILNIKOWEGO I DTC1525F3 ZGODNOŚĆ INF. MULTIPL. DLAREG./OGR. PRED. WCZESNIEJ MIAŁEM FILTR CZASTEK STAŁYCH ZAPCHANY 63 G . SAMOCHUD BY WYPALANY U MECHANIKA POMOGŁO JEZDZIŁEM BE BŁEDU 1 TYDZIEN PO WYPALANIU I ZNOW TEN KLUCZY I KOMUNIKAT JUŻ NIEMAM SIŁY. NIKT MI NIEMOŻE POMÓ. MOŻE ZNACIE KOGOŚ Z KIELC LUB OKOLIC KTO ZNA SIE NA gRAND SCENICU Z 2009 ROKU SILNIK DCI 1.5. PROSZĘ O POMOC.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia

5.10 - Caps Lock Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

 

I za nieznajomość regulaminu przyznaję pasek.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniłem oleju po wypaleniu gdyż zrobiłem to jakieś 4 tygodnie temu po diagnozie jednego z mechaników który powiedział że od tego trzeba zacząć. Ale może opowiem od początku jak to się wszystko zaczęło i dlaczego tak mnie zniechęciło do użytkowania tego Grand Scenica.

Jakieś 7 tygodni temu wracałem z Krakowa do Kielc na trasie jadąc około 90 km/h zaświecił się pomarańczowy kluczyk i komunikat na wyświetlaczu "Sprawdź układ wtrysku paliwa" raz gasł raz się pojawiał. Jeździłem z tym błędem jakieś 7 dni zanim podjechałem do elektromechanika. Ten odczytał z komputera 3 błędy "Zgodność inf. Multipl. dla reg/ogr.prędk DTC 1525f3 i "rozrzedzenie oleju silnikowego" DTC253F29 i błąd "złącze diagnostyczne skrzynki podgrzewania" DTC038096, jego diagnoza to skasować jakiś serwis olejowy i przed zimą wymienić świecę bo najprawdopodobniej jedna lub więcej jest spalona. Mało się znał, więc pojechałem do innego między czasie doszedł błąd "filtr cząstek stałych" DTC200292, masa osadów w filtrze 63,25g więc dużo i komunikat "stop grozi awarią silnika".

Diagnoza w serwisie zapchany filtr cząstek stały o innych błędach nie chcieli w aso rozmawiać powiedzieli 850zł za wypalenie. Podziękowałem i spróbowałem zrobić to taniej w innych warsztatach. Byłem u dwóch speców i żadnemu nie chciało przejść wypalania z komputera, kolejne koszty i nic nie zrobione. Wymiana oleju i filtra też nic nie pomogła, wyjechałem z warsztatu i błąd z powrotem wskoczył. Więc następny mechanik ten wymienił świece żarowe podobno były 2 spalone wymienił wszystkie 4 i zainicjował wypalanie, przeszło na drugi dzień, kolejne powiedział że bardzo filtr był zapchany błąd nie wyskoczył od razu jak wyjechałem z warsztatu tylko po jakiś 10 km. Dzwonie do gościa i mówię, że błąd powraca, on na to, że trzeba wypalić 3 raz i to zrobiliśmy. Jeździłem tydzień ucieszony, że po sprawie. Wczoraj jadąc po mieście w Kielcach błąd znów wyskoczył. Jak od niego wyjeżdżałem powiedziałem żeby podpiął komputer i pokazał mi co jest zrobione a co tam jeszcze zostało bo coś mu nie ufałem. Dwa błędy zniknęły "filtr cząstek stałych nie prawidłowe działanie" i po wymianie świec błąd "złącze diagnostyczne skrzynki podgrzewania". Ale zostałem z dwoma pozostałymi "z rozrzedzonym olejem silnikowym" i " zgodność inf.multipl.dla reg./ogr. prędk. Wydałem już kupę kasy a błąd "sprawdź układ wtrysku paliwa mnie cały czas prześladuje. Proszę o pomoc co mam teraz zrobić. Mam jeszcze pytanie czy w tych samochodach trzeba po wymianie oleju coś robić z komputerem żeby silnik wiedział, że ma nowy olej. W Kielcach ludzie w serwisie Renault są nie do rozmowy. Traktują przedmiotowo nie chcą pomóc a to za namową jednego z nich wymieniłem olej 4 tygodnie temu i kazał mi się przejechać na wylotówce,m co nic nie dało. Proszę raz jeszcze o pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeczytaj mój poprzedni post, mam podobnie. Olej po wypalaniu wymuszonym trzeba wymienić. Błędy skasować. Ja przymierzam się do usunięcia filtra FAP.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc co teraz mam zrobić wymienić olej??? Już zjeździłem tyle mechaników i nic. Jeden kazał wymienić ale nic nie pomogło, nadal wyskoczył błąd rozrzedzenia oleju po wymianie. Już nie mam siły do tego samochodu. Wymienić w ASO Renault czy u normalnego mechanika. Czy w renault zrobią coś więcej może z komputerem?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wymienić u zaprzyjaźnionego mechanika, lub u polecanego. Warto zobaczyć całą wymianę. Wymiana filtra oleju również wskazana. Z czasem radzę wyciąć FAP, szkoda nerwów:) Sam zamierzam tak zrobić. Widzę, że auto sporo jeździło po mieście, ponieważ miałeś spore za syfienie filtra FAP autka. Jeśli filtr będzie się wypalał i często będzie przerywane jego wypalanie, zapcha się w krótkim czasie ponownie. Pozdrawiam.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie news nie do uwierzenia byłem dziś w aso renault w Kielcach po małej wymianie zdań ze specami którzy mówili o kosztach związanych z ponad 1000zł bo wypalałem gdzie indziej filtr. to dla mnie kompletna abstrakacja ale nie zostawię tak tego i obsmaruje tam gdzie trzeba tych specjalistów z renault z Kielc! Wyszedł chłopak z biura w gajerku ....powiedział możemy przejść na parking gdzie pana samochód stoi powiedział że słyszał moją rozmowę z jego kolegami i brak chęci pomocy z ich strony!!! wsiadł do samochodu włożył kluczyk ponaciskał magiczne przyciski wyzerował czas do przeglądu i błąd wyparował jak za pomocą czarodziejskiej różczki ,,,....moc przysięgam moc. a tym superfachowcom z renault jego kolego krzyżyk na drogę brak pomocy w Kielcach , co za ludzie tylko pieniądze ważne i ludzi w banbuko robić!!!! mówili że koszt może być wyższy niż 1000zł bo nie wiadomo co narobili inni przy podłączaniu komputerów!!!!! Żenada!!!

 

Dodano: 20 paź 2014 - 23:56

hymeen mam pytanko ile masz przejechane sceniciem? myślisz nad wycięciem fap-a? ile kosztuje to u ciebie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecałe 50 tyś.km. Auto robi prawie cały czas miasto, krótkie odcinki. Podobno 600zł programowo + wycięcie fizyczne 200-300 zł. To taka cena z marszu. Znalazłem taniej, ale to chyba jakiś "magik".

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!