Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nawet w zimne dni po zgaszeniu silnika załacza się dmuchawa chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Zauważyłem, że moja Megi II za każdym razem po wyłączeniu silnika po chwili załacza wentylator chłodnicy, który popracuje kilka minutek i sie wyłącza.

Dzieje się tak nawet w dni takie jak dzisiejszy, gdzie na dworze jest 12 stopni, a ja nie stoje w korkach tylko jestem w trasie.

Co dziwne wskaźnik temperatury podczas jazdy i przed zgaszeniem silnika znajduje się na środku i wentylator nie włącza się podczas jazdy czy stania w korkach.

Załącza sie dopiero bo zgaszeniu silnika. Czy tak ma być, czy coś zaczyna się dziać? Poziom płyniu mam dobry. Specjalnie zalałem odrobinę poniżej max.

Będę bardzo wdzięczny za jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystim masz za dużo chłodziwa w układnie najlepszy poziom to w połowiem min i max, w donwloadzie jest instrukcja obsługi auta w któej wyczytasz, że nawet po zgaszeniu auta wiatrak może chodzić jeszcze przez kilka minut aż schłodzi płyn do odpowiedniej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale zastanawia mnie przyczyna załaczania wentylatora.

Nie jest aż tak gorąco, ani nie stoje w korkach żeby wentylator musiał schłodzić silnik.

Dodatkowo nie robi tego podczas stania w korkach tylko dopiero po zgaszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz w ogóle czym jest silnik spalinowy? Wiesz że w czasie spalania miesznaki paliwowo powietrznej temperatura przekracza 1000C? A wiesz do czego służy układ chłodzenia? Do czego jest olej w silniku? Odpowiedz sobie na te pytania i myślę, że wyczerpie to temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kultowyczłowiek, ktoś kiedyś na forum miał podobny przypadek i winny był czujnik ciśnienia klimatyzacji. Możesz na próbę go odpiąć, jest u dołu przy chłodnicy.

 

Przede wszystim masz za dużo chłodziwa w układnie najlepszy poziom to w połowie min i max,

Jakaś bzdura, zawsze mam blisko max i jest ok. Nigdzie nie pisze, że ma być w połowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystim masz za dużo chłodziwa w układnie najlepszy poziom to w połowie min i max,

Jakaś bzdura, zawsze mam blisko max i jest ok. Nigdzie nie pisze, że ma być w połowie.

Zgodzę się. Rozumiem jakby miał zalane pod sam korek to owszem trochę za dużo, ale na logikę, jak jest poziom maksimum i minimum, to optimum jest między nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatury włączenia/wyłaczenia wentylatora wg książki sam naprawiam:

- małej prędkości obrotowej: 99/95*C - wersja bez klimatyzacji,

- dużej prędkości obrotowej: 102/99*C - wersja z klimatyzacją,

- po zatrzymaniu silnika: 103/100 *C (max przez 12 minut z mała prękością obrotową, jeżeli w ciągu 5 minut przed zatrzymaniem silnika osiąga 103*C)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym bądź razie jest nieprawidłowość. W dniu wczorajszym holowałem 12 km Kia Sorrento, waży pewnie ze dwie tony i po skończonej jeździe zgasiłem silnik. Wentylator milczał mimo, że na wyświetlaczu pokazała się jedna kreska więcej niż zazwyczaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne coś w elektryce siedzi nie tak. Bo kumpel ma meganke też taki sam silnik jak mój 1.4 16V tylko że z rocznika 2002 a ja mam z rocznika 1999. I jemu to od święta się wentylator włączy gdy silnik już na prawdę dostanie kopa (trasa w góry z Gdańska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Meganka nigdy nie chłodziła się stojąc w korkach czy na postoju przy włączonym silniku.

Wentylator załącza się tylko po zgaszeniu silnika. Zastanawia mnie to a nie chcę przegrzać silnika.

Wskazówka temp stoi na baczność i nawet nie drgnie. Ma ciągle ten sam poziom, a wentylator nie zawsze się załącza.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tobie Gimak się włącza wentylator po zgaszeniu silnika?

Ja raz to stwierdziłem, ale trudno mi odpowiedzieć czy często się to zdarza się, bo obecnie od 9 lat jeździ meganką córka. Wcześniej, przez 5 lat jak ja nią jeździłem, to nieprzypominam sobie takiego przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!