Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciekawe skutki zwarcia w zapalniczce


Rekomendowane odpowiedzi

Montując dodatkowy głośnik do CB przypadkowo wpadła mi metalowa końcówka kabla do gniazda zapalniczki. Pierwszym objawem problemów było wyłączenie się radia, ale co ciekawe mogłem je zaraz po tym ponownie włączyć. Następnie okazało się że nie ma zasilania w gnieździe zapalniczki. Jako że był już piątkowy wieczór i pracowałem na dworze postanowiłem że wymianą bezpiecznika zajmę się za jasnego w sobotę.

W sobotę najpierw musiałem załatwić parę spraw i w czasie jazdy okazało się że lista skutków jest trochę dłuższa:

-Brak zasilania zapalniczki

-wyzerowały się przebiegi dzienne, zużycia i dystanse na kompie

-na radiu pojawiło się CODE (mimo że zaraz po zwarciu grało)

-brak wskazań załączenia klimy manualnej (mimo że klima się załącza)

-brak wskazań załączenia ogrzewania tylnej szyby (szyba grzeje)

-brak spryskiwacza i chwilowego załączenia wycieraczek (normalne tryby działały)

 

Zabieram się za wymianę bezpiecznika i tu ZONK :shock: :shock: . W miejscu w którym według opisu na tabliczce powinien być bezpiecznik do zapalniczki PUSTKA :shock: :shock: Zacząłem sprawdzać po kolei wszystkie bezpieczniki w tej puszce (w kabinie po lewej stronie) i okazało się że spalony jest bezpiecznik opisany jako RADIO 15A :evil:

Ciekaw jestem co jeszcze jest podpięte pod ten bezpiecznik a czego nie odkryłem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak widac z rozpiski pod tym bezpiecznikiem G masz to co Tobie padło:

 

Radioodtwarzacz samochodowy - niezależny wyświetlacz - przekaźnik pompy spryskiwaczy reflektorów - zapalniczka w pierwszym rzędzie - fotele ogrzewane - pompy spryskiwaczy szyb - przekaźnik podgrzewacza oleju napędowego - panel sterowania klimatyzacji - moduł sterujący klimatyzacji - lusterko wsteczne elektrochromowe - Moduł Zabezpieczeń i połączeń.

 

Jeżeli nie działa same gniazdo zapalniczki warto sprawdzić połączenia, czasami wytapia się wtyczka od obciążenia i temperatury.

post-794-1206566051_thumb.jpg

post-1-1206566051_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam, Ja mam w miejscu V w tabliczce rozkładu bezpieczników oznaczenie zapalniczki, niestety nie ma tam gniazda na ten bezpiecznik a jest puste miejsce w puszce.

Radio działa normalnie natomiast zapalniczka nie działa :oops:

Pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam.

Również mam dziwny problem z gniazdem zapalniczki. Oczywiście nie działa, a przy tym spryskiwacz i diody od klimy i tylnej szyby.

Sprawdzone wszystkie bezpieczniki i w kabinie i te koło akumulatota na wierzchu(chyba że są jeszcze jakieś schowane)

Zajżałem w kostkę zapalniczki i na jednym pinie(żółty)nie ma napięcia więc nie wiele myśląc zwarłem działający(niebieski) z tym żółtym i o dziwo wszystko zaczęło działać.

Wnioskuję, że może to być jakiś przekaźnik. Jeżeli ktoś może pomóc to proszę, bo ten patent musi pewnie obciążać jakiś bezpiecznik, a i nie wiem czy instalacja nie spłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się, że niebieski raczej żółty, bo właśnie po podłączeniu go do blue zaczęły działać diody jak i spryskiwacz o zapalniczce nie wspomnę. Ale możliwe, że jest to oświetlenie. Tylko co może być przyczyną braku napięcia na tym żółtym przewodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się

Na egzaminie z anatomii student i studentka odpowiadali na pytanie czy męskie przyrodzenie posiada kość.

Student twierdził że nie, studentka że tak..

Egzaminujący stwierdził:

Pan ZDAŁ

Pani się ZDAWAŁO.

Możesz więc i TY mieć obiekcje, dokumentacja techniczna jednak mówi coś innego:

post-2372-0-38126600-1396687911_thumb.jpg

Przypomnę, że podświetlenie przycisków włącza się równocześnie z pozycyjnymi.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według schematu to tak powinno być.

W kostce od zapalniczki są 3 przewody (czarny, żółty, niebieski) i na przwodzie żółtym właśnie nie mam napięcia, ale po złączeniu go z niebieskim zaczeły świecić diody od klimy i spryskiwacz zadziłał. Tak więc mam pełne prawo twierdzić że wiem o czym piszę.

Nie wiesz może czy bezpieczniki pod maską to tylko te co widać po zdjęciu osłony obok akumulatora? Czy może są gdzieś głębiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wiesz co piszesz, to trudno mi nadal to tłumaczyć. Nie mam w tym interesu by Cię na siłę przekonywać.

Pamiętaj że przez takie mostkowanie przewodów możesz tym niebieskim wstecznie wysyłać przykładowo masę z żółtego jak gdzieś będzie zwarty, a to może skutkować dalszym bocznikowaniem i ogłupieniem reszty instalacji.

No ale skoro wiesz lepiej to już nie mieszam.....

Schematy do swojego auta razem z opisami wszystkich bezpieczników znajdziesz w downloadzie.

Przeczytaj jednak najpierw, który z tego zbioru pobrać. Najnowszy niekoniecznie musi być zgodny z Twoim autem, nie są aktualizowane przyrostowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że Ciebie uraziłem, Wiem że nie masz w tym żadnego interesu i dziękuje że próbujesz mi pomóc, ale tylko piszę to co zrobiłem i działa. Rozumiem, że coś obciążyłem i mogą wystąpić jakieś anomalia. Jeżeli masz jakiś inny pomyśł jak to naprawić to proszę o pomoc. Sprawdziłem bezpieczniki są ok. Nic innego do głowy mi nie przychodzi co może za te wszystkie (spryskiwacz, diody klimy) problemy odpowiadać. Dodam jeszcze, że szyba pasażera też się nie opuszcza, ale to temat nie do tego wątku.

Chociaż nie wiem czy tak czasem nie ma to coś wspólnego z tym brakiem napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wygląda na wadliwy bezpiecznik w kabinie, pozycja G, 15A (środkowy rząd, drugi od góry). Odpowiada on m.in. za te wszystkie rzeczy, które Ci nie działają - gniazdo zapalniczki, panel klimatyzacji, manetka spryskiwacza szyb. Sprawdź może jeszcze raz dokładnie ten bezpiecznik i gniazdo tego bezpiecznika. Innej opcji nie widzę. Przewód żółty idzie wiązką bezpośrednio z bezpiecznika do gniazda zapaliczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jutro sprawdzę ponownie te bezpieczniki.

Gorzej jak wypieła się jakaś spinka pod nimi.

Kupiłem ten samochód z takimi wadami i jeszcze za bardzo nie wiem co mógł ktoś namieszać w elektryce, bo i zamek w bagażniku otwiera się po zapłonie i włączeniu świateł :)

Dziwne te moje usterki, ale niestety prawdziwe.

Pewnie elektryk mnie czeka i to sporo weźmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!